Δοκιμή Mitsubishi ASX 1.6 MY2018

To δημοφιλές SUV Mitsubishi ASX το οποίο έχει ξεπεράσει σε παραγωγή τις 900.000 οχήματα από το 2010 που παρουσιάστηκε και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, δέχτηκε ένα τονωτικό φρεσκάρισμα στο αμάξωμα και στα μηχανικά του μέρη, ενώ πλέον διατίθεται με ένα μόνο κινητήρα βενζίνης.

Το ανανεωμένο ASX MY2018 πωλείται αποκλειστικά με το 1.6 λτ. μηχανικό σύνολο των 117 ίππων, σε τιμές που ξεκινούν από τις 17.120 ευρώ στην έκδοση Inform με όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, ενώ η αμέσως επόμενη Invite Plus κοστίζει 19.740 ευρώ και διαθέτει επιπλέον δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και επιλογέα, cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης, Θύρα USB & Bluetooth, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων.

Πιο δυναμική όψη

Στο αμάξωμα του ανανεωμένου Mitsubishi ASX ξεχωρίζουν αμέσως οι αλλαγές που έχουν γίνει τόσο εμπρός όσο και πίσω. Στο μπροστινό άκρο κυριαρχεί η νέα τρισδιάστατη μάσκα «Dynamic Shield» και τα νέα σχεδόν κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED, ενώ πίσω υπάρχουν ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, LED φώτα και LED stop αεροτομής. Επίσης, το ασημί χρώμα Cool Silver αντικαταστάθηκε από το Sterling Silver.

Πρακτικό και καλής ποιότητας εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του ASX 1.6 MY2018, οι αλλαγές εντοπίζονται στη νέα κεντρική κονσόλα με θύρα USB και χώρο αποθήκευσης στο κάτω μέρος, στην ανασχεδιασμένη κονσόλα ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα με τις ποτηροθήκες, τη νέα επένδυση με μεταλλική όψη γύρω από τον επιλογέα και τη δερμάτινη επένδυση στήριξης γονάτου. Επίσης, τα νέα καθίσματα παρέχουν βελτιωμένη άνεση και πλευρική στήριξη. Ποιοτικά, το σχετικά μαλακό υλικό που καλύπτει το εμπρός τμήμα του ταμπλό και το πάνω μέρος των εμπρός θυρών το αναβαθμίζει, ενώ η συναρμογή είναι βελτιωμένη και στιβαρή. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξυπηρετηθεί από την ψηλή θέση και τα εύχρηστα επιμέρους χειριστήρια. Όσον αφορά τους χώρους, το εσωτερικό του ASX είναι άνετο για έως 5 επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ένα πρακτικό πορτ μπαγκάζ 406 λίτρων.

Με καλή απόδοση ο 1.600άρης κινητήρας

Ο 1.600άρης κινητήρας βενζίνης με τεχνολογία MIVEC (ηλεκτρονικός έλεγχος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων) και απόδοση 117 ίππων διαθέτει μειωμένες εσωτερικές τριβές και συνδυάζεται με νέο σύστημα εξάτμισης. Το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει πολύ καλή ελαστικότητα και τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς κενά, παρόλο που η ροπή των 154 Nm αποδίδεται στις 4.000 σ.α.λ. και στην πράξη κινεί σε ικανοποιητικούς ρυθμούς το βάρους 1.260 κιλών ASX (100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.). Σε ρυθμούς ταξιδιού διατηρεί χωρίς δυσκολία σβέλτες ταχύτητες, όμως σε ανηφορικά τμήματα δεν έχει την ροπή των πιο σύγχρονων turbo μηχανικών συνόλων και θα χρειαστεί κατέβασμα ταχύτητας. Ο επιλογέας των 5 ταχυτήτων είναι εύχρηστος και με καλή αίσθηση, ενώ η τελευταία σχέση είναι μακριά. Πολύ καλή λειτουργία έχει το σύστημα Auto Stop & Go (AS&G), το οποίο απενεργοποιεί τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματά και τον εκκινεί άμεσα και ομαλά όταν ο οδηγός πατά το πεντάλ του συμπλέκτη. Αρνητικό στοιχείο αποτελεί ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας και γίνεται αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Σε λογικά επίπεδα βρίσκεται η κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Άνετο και ασφαλές στην οδήγηση

Το Mitsubishi ASX 1.6 κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με τον πολύ φιλικό και προβλέψιμο χαρακτήρα του, ικανοποιώντας τον στους περισσότερους τους τομείς. Η ρύθμιση της ανεξάρτητης σε όλους τους τροχούς ανάρτησης επιτρέπει στο αυτοκίνητο να παρέχει πολύ καλά επίπεδα άνεσης (σε συνδυασμό και με τα υψηλού προφίλ ελαστικά 215/70R16) δικαιολογώντας με το παραπάνω τον οικογενειακό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παράλληλα, η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα κυρίως στον τομέα της πολύ καλής περιφερειακής ορατότητας. Το σύστημα διεύθυνσης σφίγγει στις ευθείες και ικανοποιεί με την αίσθηση και την πληροφόρηση που παρέχει, όμως και στις στροφές θα το θέλαμε πιο βαρύ. Η σταθερότητα που παρουσιάζει τόσο σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων, όσο και σε στροφές επαρχιακών δρόμων είναι αρκετά καλή και δεν υπάρχουν ανεπιθύμητες ή απότομες αντιδράσεις. Επίσης, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βοηθά στην κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές, μέχρι εκεί που θέτει τα όρια η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

(+) Τιμή, χώροι, πρακτικότητα, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά

(-) Θόρυβος κινητήρα, ελαφριά αίσθηση τιμονιού στις στροφές

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.590
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
117/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
154/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
183
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
157,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 294 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 302 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.365
Πλάτος (χλστ.)
1.810
Ύψος (χλστ.)
1.640
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.260
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
406
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
60%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.120
Get it on Google Play Download on the App Store