Δοκιμή Toyota Aygo 1.0 VVT-i 69hp

Με περισσότερες πλέον από 800.000 πωλήσεις ανά τον κόσμο, το Toyota Aygo έχει καταφέρει για τα καλά να κερδίσει τις καρδιές όσων αναζητούν ευελιξία και οικονομική μετακίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον –και όχι μόνο. Είναι βέβαιο ότι κοιτώντας το Aygo εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως πρόκειται για αυτοκίνητο με ιαπωνική προέλευση. Οι σχιστοί σχηματισμοί και οι δυναμικές γραμμές εμπρός και πίσω, προίκα της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Toyota, κάνουν το Aygo να δείχνει «έξυπνο» και συνάμα ιδιαίτερα μοντέρνο.

Η αρχική 3θυρη έκδοση x-Cool του Toyota Aygo με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει από 10.190 ευρώ με τα περισσότερα στοιχεία εξοπλισμού, πλην όμως των άκρως απαραίτητων ηλεκτρικών παραθύρων και κεντρικού κλειδώματος που ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης x-City (από 10.560 ευρώ). Αν προσθέσουμε και τα σημαντικά πλεονεκτήματα που έχει το αυτοκίνητο (ευελιξία, χαμηλή κατανάλωση κλπ.), εύκολα καταλαβαίνει κανείς πως το μίνι της Toyota αποτελεί μια από τις πρώτες επιλογή όσων αναζητούν ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης.

Νεανικό εσωτερικό με μέτρια πλαστικά

Από ένα μοντέλο της μίνι κατηγορίας είναι βέβαιο πως δεν περιμένει κανείς να δει και υψηλά επίπεδα ποιότητας. Με εξαίρεση πάντως την ποιότητα των πλαστικών στις πόρτες που είναι κάπως φτωχή, τα υλικά συνολικά στην καμπίνα του Aygo κρίνονται ικανοποιητικά. Η συναρμογή των διαφορετικών μερών στο ταμπλό είναι σε καλά επίπεδα, τα πάντα είναι τοποθετημένα σωστά με υψηλά επίπεδα εργονομίας και η περιφερειακή ορατότητα που απολαμβάνει ο οδηγός είναι άψογη. Ποιοτικά υφάσματα και άνεση είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τα καθίσματα. Το Aygo είναι σε θέση να φιλοξενήσει 2 ενήλικες και 2 παιδιά για σύντομες αστικές μετακινήσεις. Αν πίσω καθίσει ενήλικας μετρίου αναστήματος, ο χώρος για τα γόνατα είναι οριακός. Για το κεφάλι δεν υπάρχει ζήτημα. Στα μείον ο χώρος αποσκευών που έχει ψηλό κατώφλι και διαθέτει χωρητικότητα 168 λίτρων.

Ζωηρός και οικονομικός κινητήρας

Στους τομείς που το Toyota Aygo δεν επιδέχεται αρνητικής κριτικής, είναι το μοτέρ του και η οδική συμπεριφορά που αναλύουμε παρακάτω. Το 3κύλινδρο 1.000άρι μοτέρ του Aygo έχει δεχτεί αρκετές βελτιώσεις από πριν για την βελτίωση της λειτουργίας του και της καύσης, ενώ η ισχύς του έχει παραμείνει στους 69 ίππους. Σε συνδυασμό με το αρκετά καλό και σαφές σε αίσθηση 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο δημιούργησαν ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο. Πολύ πρόθυμο από τις χαμηλές στροφές, με ελάχιστους κραδασμούς, το μοτέρ του Aygo είναι απλά ένας πολύ σοβαρός λόγος για να αποκτήσει κανείς το αυτοκίνητο. Ελαστικό και με αρκετή ζωντάνια από τις χαμηλές έως τις ψηλές στροφές το 3κύλινδρο σύνολο είναι απλά θαυματουργό. Σημειώστε φυσικά πως η μέση εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου είναι 4,1 λτ./100 χλμ., και οι εκπομπές CO2 στα 95 γρ./χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες καίει γύρω στα 6 λτ./100 χλμ. και συνδυαστικά με τη σβελτάδα του κινητήρα καθιστούν το Aygo ιδανική επιλογή στη μίνι κατηγορία. Παράλληλα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (διαβάστε εδώ τη δοκιμή).

Πατάει καλά στο δρόμο και είναι αρκετά άνετο

Στο δρόμο το Aygo θυμίζει μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Πατάει με χαρακτηριστική σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και στρίβει με σιγουριά στις λεωφόρους των πόλεων. Είναι ιδιαίτερα προβλέψιμο και με ικανοποιητικά στιβαρό πλαίσιο. Μέσα στην πόλη το τιμόνι «κόβει» πολύ και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης παρέχει σημαντικά επίπεδα άνεσης. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η αίσθηση του τιμονιού που προσαρμόζεται αποτελεσματικά σε κάθε συνθήκη και παρέχει καλή πληροφόρηση στον οδηγό. Στα άψογα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας βεβαίως συνδράμει και η τεχνολογία που διαθέτει το Aygo. Το σύστημα ευστάθειας VSC συνοδεύεται, μεταξύ άλλων, και από σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HAC). Στον εξοπλισμό του μοντέλου συναντάμε επιπλέον και τεχνολογικά στοιχεία ασφάλειας όπως τα φώτα φρένων με λειτουργία έκτακτης πέδησης (EBS). Οι 6 αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και κουρτίνας) παίζουν φυσικά το δικό τους κρίσιμο ρόλο στον τομέα της παθητικής ασφάλειας.

(+) Κινητήρας, κατανάλωση, επιδόσεις, ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση

(-) Ποιότητα επενδύσεων στις πόρτες, μικρός χώρος αποσκευών με ψηλό κατώφλι, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
69/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
95/4.300
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
14,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.455
Πλάτος (χλστ.)
1.615
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.340
Βάρος (κιλά)
855
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
168
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
10.540
Get it on Google Play Download on the App Store