Δοκιμή Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S 200 HP

Οι περισσότεροι που κάνουμε αυτή τη δουλειά (συντάκτες αυτοκινήτου) για χρόνια, κάποιες στιγμές ξαναγινόμαστε παιδιά και θυμόμαστε τις χαρές της αυτοκίνησης, όταν η βενζίνη είχε χαμηλή τιμή και δεν υπολογίζαμε να πατήσουμε το γκάζι λίγο παραπάνω και να ξεφύγουμε «γλιστρώντας» στο δρόμο. Ευτυχώς υπάρχουν -ακόμα- κάποια αυτοκίνητα που τα απολαμβάνεις στην οδήγηση και δεν είναι «αποστειρωμένα», αφού είναι σε θέση να χαρίσουν ένα τεράστιο χαμόγελο και να κερδίσουν μία θέση στην καρδιά μας, χωρίς να είναι πανάκριβα ή να έχουν πολλές εκατοντάδες ίππους. Ένα από αυτά είναι και το Toyota GT86.

Εμφάνιση που τα λέει όλα

Το GT86 δεν περνά από πουθενά αδιάφορο. Η εμφάνισή του μαρτυρά όχι μόνο την ιαπωνική του καταγωγή αλλά και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα του. Οι σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρεία δημιούργησαν ένα άκρως δυναμικό και ελκυστικό κουπέ (μήκους 4,2 μέτρων) με αρμονικό συνδυασμό από τονισμένες καμπύλες και έντονες ακμές περιμετρικά του αμαξώματος.

Κινητήρας με ευχάριστο ήχο και καλές επιδόσεις

Ο 2λιτρος Βoxer D-4S κινητήρας κάτω από το καπό του GT86 αποτελεί πραγματικά σημείο αναφοράς για τη σύγχρονη αυτοκίνηση. Χωρίς υπετροφοδότηση αλλά με ελαφρά μέταλλα και με εξελιγμένο ψεκασμό αποδίδει 200 ονομαστικούς ίππους και φροντίζει ώστε το ιαπωνικό μοντέλο να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,6 δευτερόλεπτα, παράγοντας μάλιστα πολύ «γλυκό» σπορτίφ ήχο. Συνεργάζεται με ένα φανταστικό σε αίσθηση και ακρίβεια 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πράξη, μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. περίπου το μοτέρ του GT86 δείχνει κάπως συγκρατημένο και «ψύχραιμο». Από τις 4.500 σ.α.λ. και μετά όμως αρχίζει να ξεδιπλώνει όλα του τα χαρίσματα με σχετική «λύσσα» η οποία αποδίδεται αρκετά γραμμικά μέχρι τον κόφτη στις 7.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή πάντως (205 Nm) αποδίδεται μεταξύ 6.400-6.600 σ.α.λ. Σε επίπεδο κατανάλωσης, η Toyota ανακοινώνει 7,8 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 στα 181 γρ./χλμ. Στη δοκιμή μας, το GT86 έδειξε πως καταναλώνει περίπου 10 λτ./100 χλμ. σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης.

Ποιοτικό και σπορτίφ εσωτερικό

Το εσωτερικό του GT86 διαθέτει ποιοτικά υλικά και καλή συναρμογή. Σίγουρα δεν είναι τα πιο ποιοτικά υλικά που μπορεί να αγοράσει κανείς με αυτά τα χρήματα αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτό έχει ελάχιστη ίσως και καθόλου σημασία. Το αυτοκίνητο δεν απευθύνεται σε όσους αναζητούν καμπίνα με premium χαρακτηριστικά και αυτό είναι απολύτως θεμιτό. Η οθόνη multimedia στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί και συνοδεύεται από διακόπτες αεροπορικού τύπου για τον έλεγχο του κλιματισμού και άλλων επιμέρους λειτουργιών. Η θέση οδήγησης είναι παραπάνω από άριστη. Αυτό οφείλεται τόσο στα καλά μπάκετ καθίσματα όσο και στο τιμόνι με την αρκετά κάθετη γωνία σε σχέση με το έδαφος (όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα). Συνολικά ο οδηγός κάθεται πολύ χαμηλά και αυτό προσδίδει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς που θα δούμε και παρακάτω.

Σε αυτά τα αυτοκίνητα το θέμα των χώρων μάλλον δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Ωστόσο θα κάνουμε μια σύντομη αναφορά για να ξέρουμε με τι έχουμε να κάνουμε. Η καμπίνα λοιπόν του GT86 μπορεί να φιλοξενήσει αυστηρά δύο ενήλικες. Οι πίσω θέσεις είναι μάλλον διακοσμητικές και μπορούν να φιλοξενήσουν μόνο τσάντες. Ενδιαφέρον παρουσιάζει ο χώρος αποσκευών που με 243 λίτρα είναι ικανοποιητικός, ενώ με την αναδίπλωση του ενιαίου πίσω καθίσματος προσφέρονται καλύτερες μεταφορικές δυνατότητες.

Οδική συμπεριφορά για ποίημα

Για την οδική συμπεριφορά του GT86 δεν υπάρχουν λόγια. Θα ξεκινήσουμε πάντως αναφέροντας πως το αυτοκίνητο δεν νιώθει ιδιαίτερα άνετα στις αστικές μετακινήσεις. Τόσο οι ρυθμίσεις του συμπλέκτη όσο και η σφιχτή ανάρτηση κάποιες φορές μπορεί να κουράσουν τον οδηγό. Από την άλλη, στον αυτοκινητόδρομο νιώθει σαφώς άνετα ταξιδεύοντας σβέλτα και με απόλυτα ασφάλεια. Εκεί που τα πράγματα αλλάζουν άρδην είναι στις στροφές. Για αυτή τη χρήση φτιάχτηκε το GT86 και δεν το κρύβει. Εκεί είναι που το αυτοκίνητο αποκτά το δικό του «χαμόγελο» και κάνει τον οδηγό να νιώθει σαν το πιτσιρίκι που πηγαίνει στην αγαπημένη του παιδική χαρά.

Έτσι νιώθαμε και εμείς πίσω από το τιμόνι του. Γιατί; Γιατί εκεί καταλαβαίνει κανείς την αξία που έχει το κοφτερό τιμόνι, ο ενισχυμένος συμπλέκτης, η σφιχτή σπορ ανάρτηση, το ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο και η καταπληκτική ισορροπία βάρος μεταξύ των δύο αξόνων. Με άλλα λόγια, μιλάμε για τον ιδανικό συνδυασμό για drift με όλες τις ταχύτητες και σε όλες τις συνθήκες. Και σε περίπτωση που αναρωτηθεί κανείς αν οι 200 ίπποι είναι αρκετοί για τέτοια παιχνίδια, η απάντησή μας είναι σαφώς Ναι. Το μοτέρ ξεδιπλώνει (σε συνδυασμό με το κιβώτιο) τόσο γραμμικά τη δύναμή του που θα λέγαμε πως όχι μόνο είναι αρκετοί οι 200 ίπποι αλλά ειδικά αυτοί οι 200 ίπποι είναι οι ιδανικοί.

Κινούμενο λοιπόν γρήγορα σε στροφές, το GT86 driftάρει με χαρακτηριστική ευκολία και ιδιαίτερα προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Ακόμα και σε ακραίες συνθήκες υπερστροφής (με απενεργοποιημένο το σύστημα ευστάθειας) ο γνώστης οδηγός μπορεί με τη βοήθεια του γκαζιού και του τιμονιού να διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο. Το αυτοκίνητο δεν έχει καμία απότομη αντίδραση ενώ ο μπροστινός άξονας παραμένει βιδωμένος στο έδαφος υπακούοντας πιστά στις εντολές του οδηγού. Να πούμε στο σημείο αυτό πως το ESP ακόμα και απενεργοποιημένο συνεχίζει να επεμβαίνει μερικώς στους εμπρός τροχούς, χαρίζοντας στο GT86 κορυφαία επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας.

Είτε ο οδηγός δοκιμάσει να γυρίζει τον πίσω άξονα με απότομο φρένο πριν τη στροφή, είτε παίζει απλά με το τιμόνι, είτε δοκιμάσει το χειρόφρενο, είτε δοκιμάσει το faint (για πολλούς την πιο δύσκολη drift τεχνική) το GT86 συμπεριφέρεται το ίδιο φιλικά, ήρεμα και προβλέψιμα. Επιπλέον, δοκιμάσαμε σε «στροφιλίκι» να κάνουμε και χρόνο. Αποφεύγαμε δηλαδή την πλαγιολίσθηση και διατηρήσαμε τις γραμμές κινούμενοι πολύ γρήγορα με το σύστημα ευστάθειας και πάλι απενεργοποιημένο. Και σε αυτές τις συνθήκες το GT86 έδειξε πως τα καταφέρνει εξαιρετικά. Παρέμεινε κολλημένο στο έδαφος ξεδιπλώνοντας τεράστια επίπεδα πρόσφυσης και κορυφαία ενεργητική ασφάλεια.

Συμπέρασμα

Το GT86 είναι ένα καθαρόαιμο σπορ στημένο για να ντριφτάρει. Δεν είναι στημένο ούτε για άνετες βόλτες στη φεγγαράδα, ούτε για να καλύψει τις ανάγκες όσων θέλουν οπωσδήποτε να έχουν premium διάθεση στην καμπίνα του αυτοκινήτου τους. Για αυτά, η αγορά έχει άλλες επιλογές στα ίδια επίπεδα χρημάτων. Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους μπορούν να ξοδέψουν παραπάνω (τιμή τιμοκαταλόγου 38.055 ευρώ) και να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο που με μία βόλτα θα τους κάνει να ξεχάσουν τα πάντα και να ξαναγίνουν παιδιά.

(+) Οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, θέση οδήγησης, στιβαρή κατασκευή, σχεδιασμός, ήχος boxer κινητήρα

(-) Άνεση στην πόλη, κατανάλωση, χώροι στο πίσω κάθισμα, υψηλά τέλη κυκλοφορίας

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
205/6.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/7.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
226
Αστική (λτ./100 χλμ.)
10,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
7,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
181
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
503,18
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.240
Πλάτος (χλστ.)
1.775
Ύψος (χλστ.)
1.285
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.570
Βάρος (κιλά)
1.239
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
243
Αστέρια
(-)
Ασφάλεια ενηλίκου
-
Ασφάλεια παιδιού
-
Ασφάλεια πεζού
-
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
38.055
Get it on Google Play Download on the App Store