Δοκιμή Nissan Juke 1.5 diesel

11


Η Nissan με το Juke πρωτοπόρησε και στη μικρή κατηγορία ακριβώς όπως έκανε και με το Qashqai στα μικρομεσαία, παρουσιάζοντας το πρώτο μικρό crossover με πολύ τολμηρή μάλιστα σχεδίαση. Η ξεχωριστή του αισθητική, ο crossover χαρακτήρας του και η εν γένει θετική του εικόνα αποκτούν ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον με τον diesel κινητήρα των 1.5 λίτρων που δοκιμάζουμε. Το Juke 1.5 dCi προσφέρεται αποκλειστικά σε δικίνητες εκδόσεις με την τιμή του να ξεκινά από τα 17.710 ευρώ με την έκπτωση των 1.600 ευρώ (16.280 ευρώ και με την απόσυρση), είναι δηλαδή κατά 2.490 ευρώ ακριβότερο από το αντίστοιχο Juke με τον κινητήρα βενζίνης 1.6, ωστόσο προσφέρει καλύτερες επιδόσεις εν κινήσει, πιο ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα και χαμηλότερες τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2.


Ελαφρώς τραχύς αλλά αποδοτικός ο 1.5 λίτρων diesel κινητήρας

Ο κινητήρας της Renault dCi των 1.5 λίτρων ταιριάζει γάντι στο κόμπακτ αμάξωμα του Juke και με την απόδοση των 110 ίππων φροντίζει να δώσει στο Crossover αυτοκίνητο ενδιαφέρον οδηγικό χαρακτήρα. Είναι βέβαια και η αυξημένη ροπή των 240 Nm (ίση με του 1.6 λτ. turbo βενζινοκινητήρα των 190 ίππων της Nissan) που συντελεί τα μέγιστα στον ευχάριστο αυτό χαρακτήρα καθώς και η πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Στην πράξη αυτό το μοτέρ παρουσιάζει ελαφρά υστέρηση και κροτάλισμα στις πολύ χαμηλές στροφές ωστόσο από τις 1.500 σ.α.λ. και πλέον αποκτά πολύ καλή απόκριση και «γέμισμα». Ουσιαστικά οι επιδόσεις που προσδίδει στο 1.285 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές για τον χαρακτήρα του μοντέλου και εμφανώς καλύτερες σε σχέση με του ατμοσφαιρικού βενζινοκίνητου Juke ιδίως στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Παράλληλα είναι και πιο οικονομικός με κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες με 5,1 λτ./100 χλμ. (6,3 λτ. για τον 1.6 βενζίνης) και με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται στα 138 γρ./χλμ. (147 γρ./χλμ. για το 1.6).

Ευχάριστο και άνετο οδηγικά

Στο δρόμο, το Juke 1.5 diesel δεν διαφέρει από το βενζινοκίνητο μοντέλο, ωστόσο ο πιο ροπάτος κινητήρας με το 6τάχυτο κιβώτιο το καθιστούν πολύ πιο ευχάριστο για τον οδηγό του. Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση είναι καλή αν και ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας αντιδρά ορισμένες φορές ξερά σε εγκάρσιες ανωμαλίες χωρίς βέβαια να διαταράσσει την ασφαλή του οδική συμπεριφορά. Οι σχετικά αυξημένες κλίσεις σε δρόμο με στροφές περιορίζουν την αίσθηση του οδηγού ώστε να συνεχίσει να πιέζει, όμως ακόμα και αν το κάνει, το Juke θα παραμείνει ασφαλές με ελαφρά τάση για υποστροφή, η οποία και «πατάσσεται» από το ESP. Το τιμόνι και ο επιλογέας προσφέρουν αμφότερα πολύ καλή αίσθηση και παραπάνω από ότι ίσως χρειάζεται το Juke δεδομένου του χαρακτήρα του, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την απόδοση και την αντοχή τους. 

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό με μέτριους χώρους

Η εικόνα στο εσωτερικό του πετρελαιοκίνητου Juke δεν αλλάζει παραμένοντας σύγχρονο με έντονα νεανικό διάκοσμο και με καλή ποιότητα κατασκευής παρά την αποκλειστική χρήση σκληρών υλικών. Η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή παρά το γεγονός ότι τι τιμόνι δε διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και να έχει σε σωστή θέση τα χειριστήρια. Αρνητικό του στοιχείο αποτελεί η κακή ορατότητα περιφερειακά και οι ατέλειες στο φινίρισμα. Οι χώροι δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά σημεία του Juke αφού ο αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι περιορισμένος, όπως και ο ρηχός χώρος αποσκευών με 251 λίτρα χωρητικότητας.

(+) Ξεχωριστή εμφάνιση, απόδοση – λειτουργία και κατανάλωση κινητήρα, ευχάριστη οδηγική αίσθηση

(-) Ορατότητα, απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού, μικροί χώροι για επιβάτες και αποσκευές

Δείτε εδώ τη δοκιμή του Nissan Juke 1.6 βενζίνης 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
134
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
147,4
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 292 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.135
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.530
Βάρος (κιλά)
1.285
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
251
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.710