Δοκιμή Nissan Juke ντίζελ 1.5 dCi 110 PS

Το μικρό SUV Nissan Juke το οποίο παρουσιάστηκε το 2011 ανανεώθηκε σχεδιαστικά, σε κινητήρες και σε διάφορους επιμέρους τομείς το 2014, ενισχύοντας και την ευφάνταστη εμφάνισή του, η οποία σε άλλους αρέσει και σε κάποιους καθόλου. Το σίγουρο πάντως είναι ότι διαθέτει τολμηρό στιλ και παρά τα τέσσερα χρόνια του παραμένει ξεχωριστό. Εξωτερικά οι διαφορές σε σχέση με το αρχικό Juke εστιάζονται στα ανασχεδιασμένα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα με τα LED ημέρας, τη νέα μάσκα, τους νέας σχεδίασης προφυλακτήρες, την προσθήκη LED φλας στους καθρέπτες και τα διαφοροποιημένα πίσω φανάρια. Νέο είναι και το κίτρινο χρώμα Sunlight Yellow, όπως και οι μαύρες ζάντες αλουμινίου.


Σπορτίφ εσωτερικό με μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

Το ευχάριστο σε διάκοσμο και με μοντέρνο σχεδιασμό εσωτερικό του ανανεωμένου Juke φέρει νέες επενδύσεις. Στην αρχική έκδοση οι χρωματιστές επιφάνειες είναι γκρι, ενώ προσφέρονται επιπλέον επιλογές κόκκινου, μαύρου ή κίτρινου, όπως είναι και στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Ποιοτικά τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν τόσο με την υφή τους όσο και με το φινίρισμα και συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι επίσης πολύ καλή, παρά το ότι τι τιμόνι δε διαθέτει τηλεσκοπική ρύθμιση, με τον οδηγό να κάθεται ψηλά και να έχει σε σωστή θέση τα χειριστήρια. Αρνητικό του στοιχείο αποτελεί η κακή ορατότητα προς τα πίσω. Μοναδικό στοιχείο εξοπλισμού παραμένει το Nissan Dynamic Control, όπου μέσω των μπουτόν «Climate» και «D-Mode» στην κονσόλα γίνεται ο χειρισμός του κλιματισμού και των επιλογών οδήγησης -Normal, Sport ή Eco. Πιο σύγχρονο και με περισσότερες λειτουργίες είναι το σύστημα πολυμέσων NissanConnect με την οθόνη αφής των 5,8 ιντσών. Στον τομέα των χώρων υπήρξε σημαντική βελτίωση του πορτ μπαγκάζ από τα 251 λίτρα στα 354 λίτρα. Για τους επιβάτες οι χώροι παρέμειναν αμετάβλητοι και σχετικά περιορισμένοι για τους πίσω φιλοξενούμενους, ειδικά ως προς το διαθέσιμο ύψος.

Οικονομικός αλλά σχετικά τραχύς ο ντίζελ των 1.5 λίτρων

Ο κινητήρας πετρελαίου 1.5 dCi των 110 ίππων ταιριάζει κατάλληλα στο Juke, αφού καταφέρνει και το κινεί σε σβέλτους ρυθμούς, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα (περίπου 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες). Στις πολύ χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.500 σ.α.λ.) παρουσιάζει ελαφρά υστέρηση, ωστόσο από τις 1.750 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή των 260 Nm εμφανίζει πολύ θετική ελαστικότητα και τράβηγμα, αλλά και στιγμιαία απώλεια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών σε απότομο και βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Οι επιδόσεις που προσδίδει στο 1.305 κιλών αμάξωμα είναι πολύ καλές τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου. Μοναδικό στοιχείο που ενδέχεται να ενοχλήσει, είναι οι κραδασμοί και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που παρουσιάζει σε χαμηλές στροφές και γίνονται αισθητά στο εσωτερικό.

Ευχάριστο στην οδήγηση αλλά με μέτρια άνεση

Στο δρόμο, το ανανεωμένο ντίζελ Juke 1.5 dCi κερδίζει τον οδηγό του με την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει, όμως από την άλλη πλευρά δεν θα ικανοποιήσει εκείνους που εστιάζουν στην άνεση. Η σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση κάνει αισθητές στους επιβάτες τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και ίσως θα έπρεπε να ήταν λίγο πιο μαλακή, αφού θα κινηθεί κυρίως εντός πόλεως. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι μεν σχετικά τονισμένες υπό πίεση, ωστόσο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη και με ελεγχόμενη υποστροφή. Το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος και καλή αίσθηση, ενώ με την επιλογή «Sport» μέσω του D-Mode το σύστημα διεύθυνσης βαραίνει περισσότερο και η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πιο άμεση.  

(+) Ξεχωριστή εμφάνιση, απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, κατανάλωση, ευχάριστη οδηγική αίσθηση

(-) Ορατότητα προς τα πίσω, απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης τιμονιού, μικροί χώροι για επιβάτες, κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
93,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.135
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.565
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.530
Βάρος (κιλά)
1.305
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
354
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
87%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.480
Get it on Google Play Download on the App Store