Δοκιμή Opel Corsa 1.0 Turbo Ecoflex 90 PS


Το Opel Corsa αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και δημοφιλέστερα μικρά αυτοκίνητα με πωλήσεις που έχουν ξεπεράσει τα 12,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα από το 1982 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά. Στη νέα 5η κατά σειρά γενιά του, το μικρό Opel αναβαθμίζεται σε όλους τους τομείς, αποκτώντας πιο μοντέρνα σχεδίαση εξωτερικά και στο εσωτερικό, βελτιωμένη ποιότητα και τεχνολογία, καλύτερη άνεση και νέους κινητήρες. Μεταξύ αυτών είναι και ο πολύ αξιόλογος ολοκαίνουργιος 1.000άρης turbo της δοκιμής με τους 90 ίππους (προσφέρεται και με 115 ίππους). Διαθέσιμοι είναι και οι παλαιότεροι ατμοσφαιρικοί 1.2 70PS, 1.4 90PS και ο αναβαθμισμένος ντίζελ 1.3 CDTI 95 PS (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο Corsa).  

Αναβαθμισμένο εσωτερικό σε εικόνα και ποιότητα

Πλήρως ανανεωμένο τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα είναι το εσωτερικό του νέου Corsa. Το μεγαλύτερο μέρος στο πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται για πρώτη φορά -σε Corsa- από μαλακό ευχάριστο στην υφή πλαστικό, το οποίο βελτιώνει αισθητά την ποιότητα, σε συνδυασμό και με την πιο προσεγμένη από πριν συναρμογή των επιμέρους επιφανειών. Μόνο τα σκληρά πλαστικά στις εμπρός και κυρίως στις πίσω -δίχως ύφασμα- πόρτες δείχνουν σχετικά φθηνά. Μοντέρνος, ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων είναι ο νέος πίνακας οργάνων και πιο σπορτίφ σχεδίαση έχει το ανάγλυφο τιμόνι. Την αναβαθμισμένη τεχνολογία τονίζει και η οθόνη αφής του συστήματος infotainment IntelliLink (εκτός της αρχικής έκδοσης Enjoy) με αρκετές λειτουργίες, όπως πλοήγηση, διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδέσεις USB, Bluetooth κ.α. Η πιο κομψή κονσόλα μαζί με τα περιστροφικά χειριστήρια του συστήματος εξαερισμού προέρχονται από το ADAM. Αμετάβλητοι παρέμειναν οι πολύ καλοί χώροι λόγω των ίδιων εξωτερικών διαστάσεων με του προγενέστερου Corsa. Στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν δίχως παραχωρήσεις δύο ενήλικα άτομα, ενώ ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος τετραγωνισμένος χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 285 λίτρων.  

Σημαντικά βελτιωμένο σε άνεση, αλλά με μέτρια οδηγική αίσθηση

Από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει ο οδηγός με το νέο Opel Corsa αντιλαμβάνεται αμέσως την σημαντική βελτίωση που έχει γίνει στον τομέα της άνεσης, έναντι του αρκετά πιο σφιχτού προγενέστερου μοντέλου. Σύμφωνα με την Opel, στο νέο Corsa το κέντρο βάρους χαμήλωσε κατά 5 χιλιοστά, ανασχεδιάστηκαν πλήρως μέχρι και την τελευταία βίδα οι αναρτήσεις και τοποθετήθηκε νέο πιο άκαμπτο εμπρός υποπλαίσιο. Ωστόσο, η πλατφόρμα δεν είναι καινούργια αφού προέρχεται από του προγενέστερου Corsa που είχε λανσαριστεί το 2006 (κοινή με του Fiat Grande Punto).

Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων αμβλύνονται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο από την ανάρτηση, ενώ πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης. Παρότι είναι πιο άνετο από πριν δεν έχει χάσει σε σταθερότητα και είναι σε θέση να κινηθεί σε σβέλτους ρυθμούς χωρίς να παρουσιάζει ανεπιθύμητες αντιδράσεις. Στις ευθείες διατηρεί την κατευθυντικότητά του όπως και στις στροφές, εμφανίζοντας λογικές κλίσεις, αρκετή πρόσφυση και περιορισμένη υποστροφή λόγω και του αποτελεσματικού, ένατης γενιάς ESP. Νέο είναι και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διαθέτει και επιλογή «City» για ευκολότερους ελιγμούς. Η αμεσότητα του τιμονιού είναι καλή, ωστόσο του λείπει βάρος και αίσθηση, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό με το που θα στρίψει ο οδηγός το αυτοκίνητο. Επιπλέον, παρατηρήθηκε μεταφορά δονήσεων στο τιμόνι, όταν το αυτοκίνητο περνούσε από πιο έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Κανένα πρόβλημα δεν υπάρχει με τα φρένα τόσο σε αποτελεσματικότητα όσο και στην αίσθηση του πεντάλ. 

Αποδοτικός, οικονομικός και πολιτισμένος ο 1.000άρης turbo

Νέο αέρα πνοής έδωσε στο Corsa ο ολοκαίνουργιος 3κύλινδρος turbo, άμεσου ψεκασμού και με συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων κινητήρας 1.0 Ecotec, ο οποίος στην έκδοση της δοκιμής αποδίδει 90 ίππους (διατίθεται και με 115 ίππους). Αν και τρικύλινδρος, είναι πολύ ήσυχος στην λειτουργία του και με ανεπαίσθητους κραδασμούς. Θετικό είναι το τράβηγμα και η ελαστικότητα που παρουσιάζει από τις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς και επιταχύνει άνετα το μικρό Opel τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Πολύ καλή είναι και η συνεργασία του με το νέο και βελτιωμένο σε αίσθηση 6τάχυτο κιβώτιο, στο οποίο η 6η μακριά ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του μηχανικού συνόλου, ευνοώντας σε συνθήκες ταξιδιού (π.χ. 120 χλμ./ώρα με 2.500 σ.α.λ.). Αρκετά ικανοποιητική και η κατανάλωσή του, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής που έγινε κυρίως εντός αστικού περιβάλλοντος κυμάνθηκε στα 7 λίτρα. Θετική και η λειτουργία του συστήματος Stop/Start τόσο στις εκκινήσεις όσο και στις αυτόματες παύσεις.

(+) Βελτιωμένη ποιότητα, άνεση, ποιότητα κύλισης, χώροι, κινητήρας, κατανάλωση, πλήρης αρχικός εξοπλισμός

(+) Ελαφριά και ασαφής αίσθηση τιμονιού, υφή σκληρών πλαστικών στις πόρτες, 4 αστέρια στο Euro NCAP, πλατφόρμα από το 2006


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
998
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/3.700-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
170/1.800-3.700
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
93,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.021
Πλάτος (χλστ.)
1.746
Ύψος (χλστ.)
1.481
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.510
Βάρος (κιλά)
1.199
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
56%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.300
Get it on Google Play Download on the App Store