Τα έχουν όλα τα αυτοκίνητα. Ξέρεις τι κάνουν;

9

Κάποιες φορές, κυρίως μετά από την πολύχρονη χρήση ενός αυτοκινήτου, οι αρμοί στο εμπρός καπό αλλά και στο πίσω του πορτμπαγκάζ χάνουν την αρχική τους ρύθμιση και μεγαλώνουν ή μικραίνουν ασύμμετρα από τη μία ή την άλλη πλευρά του αμαξώματος. Η ρύθμισή τους όμως είναι πανεύκολη, καθώς μπορεί να γίνει μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και χωρίς εργαλεία.

Δείτε ακόμη: Να τι γίνεται όταν ένα αυτοκίνητο πέφτει σε λακκούβα (+video)

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι τοποθετημένα από το εργοστάσιο με τη μεγαλύτερη δυνατή προσοχή, προκειμένου να εξασφαλιστεί πως οι αρμοί (τα κενά που έχουν δηλαδή μεταξύ τους και σχηματίζουν αυτή τη μαύρη λωρίδα που βλέπουμε και στις πιο πάνω εικόνες) είναι ίσοι σε απόσταση μεταξύ τους. Υπάρχει μάλιστα και ειδικός έλεγχος, ο οποίος γίνεται για αυτόν ακριβώς το λόγο, πριν το αυτοκίνητο αφήσει τη γραμμή παραγωγής.

Παρόλα αυτά με το πέρασμα των χρόνων, με τα πολλά άνοιξε/κλείσε των καπό (τόσο του εμπρός αλλά και του πίσω) αλλά και με τις ανωμαλίες των δρόμων από τις οποίες διέρχονται τα αυτοκίνητα και ταλαιπωρείται το πλαίσιό τους, αναμενόμενα οι αρμοί χάνουν την αρχική τους ρύθμιση, καθώς ακόμη και η ελάχιστη μετατόπιση των πάνελ του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα την διαφοροποίηση των αρμών.

Το καλό όμως είναι πως αυτή η διαφοροποίηση συνήθως δεν οφείλεται σε κάποιο σοβαρό πρόβλημα και είναι φυσικά πολύ εύκολα και γρήγορα επιδιορθώσιμη, χωρίς μάλιστα να απαιτείται κανένα εργαλείο.

Και αυτό γιατί οι κατασκευάστριες εταιρείες έχουν φροντίσει ώστε να τοποθετήσουν στα αυτοκίνητα ελαστικούς ρεγουλατόρους (ρυθμιστές), πάνω στους οποίους «πατούν» τα καπό (τόσο το εμπρός όσο και το πίσω) και είναι σε εμφανέστατη θέση.

Διαβάστε επίσης: Ο Κ.Ο.Κ. αλλάζει – Πρόστιμα σύμφωνα με εισοδηματικά κριτήρια

Μόλις λοιπόν εντοπίσετε τον ρεγουλατόρο, στρίβοντας/ξεβιδώνοντας τον αριστερόστροφα (αντίθετα από τη φορά του ρολογιού) τότε αυτός «ψηλώνει» (βγαίνει προς τα πάνω) με αποτέλεσμα να κρατά και το καπό πιο ψηλά. Αν τον στρίψουμε δεξιόστροφα, αυτός «κονταίνει» (μπαίνει πιο κάτω) και κρατά το καπό πιο χαμηλά.

Συνήθως στα καπό υπάρχουν δύο ή τέσσερις τέτοιοι ρεγουλατόροι (όπως φαίνεται και με τα βελάκια στην πιο πάνω εικόνα) και το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να τους ρυθμίσετε στο επιθυμητό ύψος, προκειμένου οι αρμοί ανάμεσα στα πάνελ να είναι ίδιοι εκατέρωθεν του αμαξώματος.