Πότε οι αερόσακοι μπορεί να τραυματίσουν

Με αερόσακους εφοδιάζεται κάθε σύγχρονο αυτοκίνητο και πλέον στα περισσότερα μοντέλα υπάρχουν 6 ή 7 αερόσακοι (ζεύγη μετωπικών, πλευρικών, οροφής και γονάτων οδηγού). Απαραίτητη προϋπόθεση για να προστατέψουν, είναι όλοι οι επιβάτες να φορούν τις ζώνες ασφαλείας, όπως επίσης να κάθονται σε κάθετη στάση, ποτέ ξαπλωμένοι και να μην τοποθετούν μπροστά τους διάφορα αντικείμενα και πολύ χειρότερα τα παιδιά στην αγκαλιά ή ζώα.

Δείτε ακόμη: Τι να προσέξετε κατά τον ανεφοδιασμό με καύσιμο

Ακόμη και αν τηρηθούν όλες οι προαναφερθείσες προφυλάξεις, δεν μπορεί να αποκλειστεί η πιθανότητα τραυματισμού ή ελαφρών εγκαυμάτων στο κεφάλι, στο στήθος ή στα χέρια κατά την ενεργοποίηση του αερόσακου. Ο αερόσακος φουσκώνει ακαριαία (σε μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου) και κατόπιν ξεφουσκώνει στον ίδιο χρόνο. Όταν ανοίξει δεν χρησιμοποιείται ξανά και χρειάζεται αντικατάσταση, συνήθως μαζί με τους προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας, με το τιμόνι, το ταμπλό κ.λπ.

Εμπρόσθιοι αερόσακοι

Μην οδηγείτε κρατώντας το τιμόνι από τις ακτίνες του και μην αφήνετε τα χέρια σας πάνω στο κέντρο του τιμονιού. Απαγορεύεται να βάζετε τα πόδια πάνω στο ταμπλό, στη θέση του συνοδηγού γιατί εκτός από αντιαισθητικό μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς εάν ανοίξει ο αερόσακος. Καλό είναι μην καπνίζετε όταν οδηγείτε, καθώς με την ενεργοποίηση των αερόσακων μπορεί να προκληθούν εγκαύματα ή τραυματισμός από τα αναμμένα τσιγάρα. Φυσικά στο τιμόνι απαγορεύεται η επικόλληση οποιουδήποτε αντικειμένου.

Πλευρικοί αερόσακοι

Καλύψτε τα καθίσματα μόνο με εγκεκριμένα καλύμματα, αφού με αυτά δεν υπάρχει κίνδυνος να εμποδίσουν το άνοιγμα των πλευρικών αερόσακων. Μη στερεώνετε και μην κολλάτε τίποτα στις πλάτες των καθισμάτων (ρούχα κλπ), καθώς κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στον θώρακα και στο χέρι σε περίπτωση που ανοίξει ο πλευρικός αερόσακος.

Δείτε ακόμη: Ξεθάμπωμα των φαναριών με τρεις τρόπους (+video)

Αερόσακοι κεφαλής (τύπου κουρτίνας)

Μη στερεώνετε και μην κολλάτε τίποτα στην οροφή του αυτοκινήτου, αφού κάτι τέτοιο μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό στο κεφάλι σε περίπτωση που ανοίξει ο αερόσακος κεφαλής τύπου κουρτίνας. Αν το αυτοκίνητό σας διαθέτει αυτόν τον εξοπλισμό, μην αποσυναρμολογήσετε τις χειρολαβές που είναι τοποθετημένες στην οροφή, καθότι χρησιμεύουν και για τη στήριξη των αερόσακων κεφαλής τύπου κουρτίνας.

Info: Η ενεργοποίηση ενός ή περισσότερων αερόσακων συνοδεύεται από την απελευθέρωση μικρής ποσότητας καπνού και από έναν θόρυβο, που οφείλονται στην ενεργοποίηση του πυροτεχνικού φυσιγγίου που είναι ενσωματωμένο στο σύστημα. Ο καπνός αυτός δεν είναι επιβλαβής, μπορεί ωστόσο να διαπιστωθεί ότι ερεθίζει ευαίσθητα άτομα. Ο θόρυβος της πυροδότησης που σχετίζεται με το άνοιγμα ενός ή περισσότερων αερόσακων μπορεί να προκαλέσει ελαφρά μείωση της ικανότητας ακοής για πολύ λίγο.

Σε περίπτωση ελαφρού χτυπήματος, πρόσκρουσης στο πλαϊνό μέρος του αυτοκινήτου ή σε περίπτωση ανατροπής, οι αερόσακοι μπορεί να μην ενεργοποιηθούν. Σε σύγκρουση στο πίσω ή το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, συνήθως κανένας από του πλευρικούς αερόσακους δεν ενεργοποιείται.

Δείτε ακόμη: Επιτρέπεται να «παίζεις» τα φώτα; Τι λέει ο ΚΟΚ;

Get it on Google Play Download on the App Store