Δοκιμή Renault Clio 0.9 TCe 90hp

22

Το best seller μοντέλο της Renault, το Clio εκτός από το ότι είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στην Ευρώπη αποτελεί παράλληλα ένα από τα πιο αξιόλογα μικρά αυτοκίνητα, το οποίο κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον όμορφο και δυναμικό του σχεδιασμό. Εξωτερικά, το Clio διακρίνεται για τις θελκτικές του καμπύλες, τα τριγωνικά εμπρός φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα LED, τα ανάγλυφα παραλληλόγραμμα πίσω φανάρια, τους δυναμικούς προφυλακτήρες και το μεγάλο σήμα στη μάσκα. Παράλληλα, οι «κρυμμένες» πίσω χειρολαβές στο πλαίσιο των θυρών και το σφηνοειδές προφίλ με την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής ενισχύουν την σπορτίφ εικόνα του Clio.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Το Renault Clio διατίθεται στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από 11.490 ευρώ στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 0.9 TCe των 75 ίππων. Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η αμέσως ισχυρότερη με τον TCe των 0.9 λτ. με τους 90 ίππους, ο οποίος συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις, με τη χαμηλή κατανάλωση και τη λογική τιμή αγοράς (από 14.380 ευρώ). Να υπενθυμίσουμε ότι διατίθεται και με τον πετρελαίου 1.5 dCi με 75 και 90 ίππους σε τιμές που ξεκινούν από 14.280 ευρώ και 14.700 ευρώ αντίστοιχα.

Πολύ καλός ο 900άρης κινητήρας

Το 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των μόλις 898 κ.εκ. ταιριάζει πολύ καλά στο Clio και ενισχύει τον συνολικά ευχάριστο χαρακτήρα του μοντέλου. Με απόδοση 90 ίππων και 140 Nm ροπής, ο κινητήρας είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ το τράβηγμά του γίνεται αισθητό από τις 2.000 περίπου στροφές και άνω. Μεταξύ των θετικών γνωρισμάτων του 0.9 TCe είναι η ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, αφού στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δεν περνούν κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι ή δονήσεις. Επιπλέον, το μικρό αλλά αποδοτικό αυτό μοτέρ ανεβάζει με ευκολία στροφές και συνδυάζεται σωστά με το εύχρηστο 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Στα «συν» είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ η σχετικά μακριά 5η ταχύτητα (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.300 σ.α.λ.) συμβάλλει στην περεταίρω μείωση της κατανάλωσης κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο.

Άνετο και ευχάριστο στην οδήγηση

Το Clio συνδυάζει με ισορροπημένο τρόπο την πολύ καλή άνεση με την ασφαλή οδική συμπεριφορά και την ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση. Η ανάρτησή του χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακή καταφέρνει και απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες, οι οποίοι παράλληλα εκτιμούν και τα αναπαυτικά καθίσματα. Στις ευθείες το αμάξωμα του Clio διατηρεί την σταθερότητά του ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, ενώ στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα επίπεδα πρόσφυσης αυξημένα, ακόμα και υπό πίεση. Το τιμόνι του Clio είναι ελαφρύ στις πιο χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει σε πιο γρήγορους ρυθμούς, ωστόσο έχει μια μαλακή αίσθηση. Θετικά κρίνονται τα φρένα τόσο αποτελεσματικότητα όσο και ως προς την αίσθηση του αντίστοιχου πεντάλ.

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών του Clio κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την συνολικά πολύ καλή του εικόνα. Την προσεγμένη ποιότητα ενισχύει με την σειρά του το αφρώδες υλικό που καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό και των θυρών, καθώς και τα διακοσμητικά λάκας πιάνου και χρωμίου. Ο οδηγός του Clio θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων του καθίσματος και του τιμονιού, ενώ η εργονομία είναι συνολικά καλή. Πρακτικό και εύκολο στη χρήση είναι και το στάνταρ σύστημα πολυμέσων Media Nav Evo με οθόνη την αφής 7 ιντσών και την κάμερα οπισθοπορείας. Οι χώροι είναι υπεραρκετοί για τις μεταφορικές ανάγκες 4 επιβατών, όπως και το πρακτικό και με εκμεταλλεύσιμο σχήμα πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Δείτε ακόμη: Τα πιο φθηνά 1.000άρια turbo της αγοράς

(+) Σχεδίαση, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, ευχάριστη αίσθηση

(-) Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές με την επιλογή ECO, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
898
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
178
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
110,74
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.062
Πλάτος (χλστ.)
1.732
Ύψος (χλστ.)
1.448
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.589
Βάρος (κιλά)
1.090
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
99%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.380