Δοκιμή Skoda Superb 1.6 TDI

Η Superb είναι η ναυαρχίδα της Skoda, η οποία βρίσκεται στην 3η της γενιά προσφέροντας κορυφαίους χώρους, υψηλή ποιότητα, άνεση και ασφάλεια, σε τιμή η οποία ανταγωνίζεται μικρότερες σε μέγεθος προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας ή και των μικρομεσαίων crossover. Ειδικά στο πεδίο της τιμής, η Skoda Superb με τον 1.6 TDI κινητήρα των 120 ίππων που είναι και η αρχική dieselεπιλογή της γκάμας, κοστίζει 25.900 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, μια τιμή η οποία θεωρείται αρκετά συμφέρουσα με βάση τα όσα προσφέρει το μεγαλύτερο μοντέλο της Skoda.

Διαβάστε ακόμα: Μικρομεσαία 5θυρα diesel σε χαμηλές τιμές

Σχεδίαση που εκπέμπει κύρος και δυναμισμό

Η Superb αισθητικά βασίζεται πάνω στη νεότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda και έχει γραμμές οι οποίες σε συνδυασμό και με τις μεγαλύτερες διαστάσεις της (π.χ. μήκος 4.861 χλστ., +23 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη), τονίζουν περισσότερο από ποτέ το κύρος του μοντέλου της Skoda. Παράλληλα, μέσω στοιχείων όπως οι έντονες ακμές του αμαξώματος, τα «αιχμηρά» εμπρόσθια φώτα και τα αντίστοιχα οπίσθια, η Superb εκφράζει και τον απαραίτητο δυναμισμό. Για τους λάτρεις της πολυτέλειας, δεν λείπουν και οι χρωμιωμένες επενδύσεις στα πλαίσια των παραθύρων και τη γρίλια της μάσκας, την ίδια στιγμή που το αυτοκίνητο παραπέμπει ελαφρώς και σε 4πορτο κουπέ μοντέλο, λόγω της λιγότερο κάθετης σχεδίασης των πίσω κολώνων της οροφής.

Άπλετοι χώροι για το πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Στην καμπίνα των επιβατών της νέας Superb αν μη τι άλλο το στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι οι άπλετοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, που τονίζουν στο έπακρο την άνεση που προσφέρει το μοντέλο της Skoda. Έτσι, 5 ενήλικες επιβάτες θα χωρέσουν χωρίς να χρειαστεί να κάνουν οποιαδήποτε παραχώρηση, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και υψηλότεροι μπορούν να κάτσουν σταυροπόδι στο πίσω κάθισμα, χωρίς καν να στριμωχτούν! Στα ίδια, κορυφαία επίπεδα βρίσκεται και το πορτ-μπαγκάζ, το οποίο παρέχει 625 λίτρα ωφέλιμου όγκου, ενώ παράλληλα το άνοιγμα της πόρτας είναι όσο μεγάλο απαιτείται (ανοίγει μαζί με το τζάμι), για να διευκολύνει περαιτέρω τη φόρτωση. Από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στην ποιότητα, τα επίπεδα είναι υψηλά, με μαλακό πλαστικό να ντύνει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα όλων των τμημάτων είναι χωρίς ψεγάδια. Σχεδιαστικά, οι γραμμές του ταμπλό είναι απλές και απέριττες, με την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος infotainment να ξεχωρίζει στο κέντρο της κονσόλας. Highlight στο εσωτερικό της Superb αποτελούν οι δύο ομπρέλες που κρύβονται μέσα σε ειδικές θήκες στο εσωτερικό των πλαϊνών θυρών, για να χρησιμοποιηθούν άμεσα από τους επιβάτες σε περίπτωση βροχής.

Οικονομικός diesel κινητήρας

Η αρχική diesel έκδοση της Superb εφοδιάζεται με τον γνωστό 1.600άρη TDI πετρελαιοκινητήρα της Skoda, ο οποίος έρχεται στην ισχυρότερη εκδοχή του των 120 ίππων, προσφέροντας παράλληλα 250 Nm ροπής στις 1.600 σ.α.λ. Η απόδοσή του κρίνεται ικανοποιητική για το μεγάλο αμάξωμα της Superb και το μοτέρ είναι σε θέση να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα το αυτοκίνητο, ωστόσο σε πιο γρήγορους ρυθμούς ή σε προσπεράσματα στην εθνική, θα απαιτηθεί ο οδηγός να καταφύγει στον επιλογέα του 6τάχυτου μηχανικού κιβωτίου για να τα πραγματοποιήσει γρήγορα και με ασφάλεια. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η Superb με τον 1.600άρη TDI αποδεικνύεται άκρως οικονομική στην πράξη, με τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας να βρίσκεται στα πολύ καλά για το μέγεθος του αυτοκινήτου 7,0 λτ./100 χλμ. Προσόν του κινητήρα αποτελεί και ο περιορισμένος θόρυβος που φθάνει στην καμπίνα των επιβατών.

Διαβάστε ακόμα: Με 10 ευρώ διανύσαμε 360 χιλιόμετρα με φυσικό αέριο

Ιδανική για ταξίδια

Βασισμένη πάνω στο γνωστό πάτωμα MQB του Ομίλου VW και μάλιστα στη μακρύτερη εκδοχή του, η νέα Skoda Superb αποκαλύπτει στο δρόμο έναν χαρακτήρα που συνδυάζει ιδανικά την ασφαλή οδική συμπεριφορά, με την άνεση κατά το ταξίδι. Ιδίως στην εθνική, το μεγάλο μοντέλο της Skoda καταφέρνει να προσφέρει ένα πολύ άνετο, ήσυχο και ασφαλές ταξίδι, καθιστώντας τη διάνυση μεγάλων αποστάσεων πραγματική απόλαυση. Σε πιο σφιχτά, επαρχιακά κομμάτια, το πλαίσιο αποδεικνύει για μια ακόμη φορά την αξία του και μαζί με την καλορυθμισμένη ανάρτηση (Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, Πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) εξασφαλίζει ουδέτερες αντιδράσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Σύμμαχος του οδηγού σε κάθε περίπτωση αποτελεί και το πολύ καλό τιμόνι με το σωστό βάρος και την παραπάνω από απαιτούμενη αίσθηση για τα τεκταινόμενα.

+ Ποιότητα, χώροι επιβατών και αποσκευών, πρακτικότητα, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση, σχέση τιμής-αξίας

– Λιτή σχεδίαση ταμπλό, ευελιξία

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.500-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
206
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.861
Πλάτος (χλστ.)
1.864
Ύψος (χλστ.)
1.468
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.841
Βάρος (κιλά)
1.465
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
625
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
86%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.900
Get it on Google Play Download on the App Store