Δοκιμή Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC με φυσικό αέριο CNG

2

Η χρήση φυσικού αερίου και στα αυτοκίνητα έχει αρχίσει σιγά – σιγά και εξαπλώνεται και στην χώρα μας, αφού εκτός από τις μετατροπές που μπορούν να γίνουν, διατίθενται και καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη). Ένα από αυτά, είναι και η Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC, της οποίας ο κινητήρας συναντάται και σε μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα του ομίλου VW, όπως τα Audi A3 1.4 TFSI g-tron, SEAT Leon 1.4 TGI και VW Golf 1.4 TGI. Συγκριτικά με τα προαναφερθέντα, η Octavia προσφέρει ένα ακόμα βασικό πλεονέκτημα: Τους μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και κυρίως για τις αποσκευές. Παράλληλα με τιμή από 18.710 ευρώ και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας και ανέσεων ξεχωρίζει και για το κορυφαίο value for money, συμφέροντας περισσότερο σε κόστος κατανάλωσης έναντι ακόμα και του ντίζελ, όπως αναλύουμε παρακάτω. 

Πολύ καλές επιδόσεις ο 1.4 TSI και με εξαιρετική οικονομία

Η Octavia G-TEC εφοδιάζεται με τον turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρα των 1.4 λτ. απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και εξαιρετική οικονομία σε κόστος καυσίμου, όταν γίνεται η χρήση του φυσικού αερίου. Η Skoda αναφέρει μεικτή κατανάλωση 3,5 κιλά/100 χλμ. CNG, ωστόσο σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης το trip computer έδειξε 5 κιλά/100 χλμ. ή κοντά στα 4 κιλά/100 χλμ. στην εθνική οδό.

Στις δύο δεξαμενές φυσικού αερίου που είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ χωρούν συνολικά 15 κιλά CNG, προσφέροντας αυτονομία περίπου 300 χλμ. Όταν τελειώσει το φυσικό αέριο, αυτομάτως γίνεται εναλλαγή λειτουργίας σε βενζίνη (50 λίτρα ρεζερβουάρ). Εδώ αρνητικό στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής καυσίμου μέσω κάποιου διακόπτη. Από πλευράς επιδόσεων δεν υπάρχει κάποια διαφορά όταν γίνεται χρήση φυσικού αερίου ή βενζίνης, ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει χαμηλή ένταση, ενώ η μακριά 6η ταχύτητα (140 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.) ενισχύει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Πολύ καλή λειτουργία διαθέτει και το σύστημα Start/Stop. Οι εκπομπές CO2 με την χρήση CNG ανέρχονται σε 97 γρ./χλμ. και με τη βενζίνη σε 124 γρ./χλμ. Όμως, η Octavia G-TEC απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας γιατί κυρίως καύσιμο είναι το φυσικό αέριο.

Αναμενόμενα δημιουργείται το ερώτημα κατά πόσο τελικά συμφέρει η Octavia με φυσικό αέριο έναντι της ντίζελ Octavia 1.6 TDI 105 hp, με την υψηλότερη κατά 600 περίπου ευρώ τιμή. Όπως αναφέρουμε παραπάνω, η Octavia G-TEC «καίει» σε πραγματικές μεικτές συνθήκες περίπου 5 κιλά/100 χλμ. CNG (4,66€/100 χλμ.*) έναντι 6 λτ./100 χλμ. η ντίζελ Octavia (7,45€/100 χλμ.*). Εκτός από το χαμηλότερο κόστος σε καύσιμα, η Octavia G-TEC υπερέχει και σε ποιότητα λειτουργίας του κινητήρα.

Ποιοτική, άνετη και ασφαλής

Τόσο εξωτερικά όσο στο εσωτερικό αλλά και σε οδική συμπεριφορά, τίποτα ουσιαστικό δεν αλλάζει συγκριτικά με την αμιγώς βενζινοκίνητη ή ντίζελ Octavia. Μοναδικά στοιχεία που υποδηλώνουν ότι κινείται και με φυσικό αέριο, είναι η ένδειξη πλήρωσης και χρήσης καυσίμου CNG στον πίνακα οργάνων και στο trip computer, καθώς και το δεύτερο μικρό στόμιο για τον ανεφοδιασμό δίπλα από εκείνο της βενζίνης. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ έχει πιο ψηλό δάπεδο λόγω των δεξαμενών του GNC που υπάρχουν κάτω από αυτό. Όμως και πάλι με 460 λτ. για τις αποσκευές (έναντι 590 λτ. χωρίς CNG), χωράει δίχως παραχωρήσεις όλα τα μπαγκάζια της οικογένειας. Κατά τα γνωστά, η νέα Octavia διαθέτει πολύ άνετους χώρους για έως 5 ενήλικους επιβάτες, ενώ το συντηρητικής σχεδίασης εσωτερικό ξεχωρίζει για την προσεγμένη ποιότητα και εργονομία.

Στο δρόμο, το μεσαίο Skoda συνδυάζει με επιτυχία την άνεση με την σταθερότητα και την ασφάλεια που αποπνέει σε κάθε διαδρομή, ενώ ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση από το τιμόνι και από τα φρένα. Στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (έναντι ημιάκαμπτου άξονα στην 1.2 TSI και 1.6 TDI), λόγω κυρίως του επιπλέον βάρους που ανέρχεται στα 1.394 κιλά (1.255 κιλά η Octavia 1.4 TSI 140hp). 

  

(+): Κατανάλωση, value for money, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις

(-): Συντηρητική εικόνα εσωτερικού, ευρεία χρήση πλαστικού στις πόρτες, απουσία επιλογής εναλλαγής καυσίμου

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5 κιλά (6,9 λτ.)
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,9 κιλά (4,4 λτ.)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5 κιλά (5,3 λτ.)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97 (124)
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.659
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.686
Βάρος (κιλά)
1.394
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
66%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.710