Συγκριτικό Renault Twingo 1.0 SCe vs Toyota Aygo 1.0 VVT-i

2

Δύο από τα νεότερα αυτοκίνητα πόλης, το Renault Twingo και το Toyota Aygo μπορεί να έχουν ως κοινά χαρακτηριστικά τις κόμπακτ διαστάσεις, τον νεανικό στιλ, την ευελιξία και τους οικονομικούς 1.000άρηδες κινητήρες, ωστόσο από εκεί και πέρα είναι τελείως διαφορετικά. Το γαλλικό μοντέλο ανατρέπει τα δεδομένα που γνωρίζαμε για το Twingo εδώ και δύο δεκαετίες, αφού στην τρίτη γενιά του έχει 5 πόρτες, κινητήρας και κίνηση μεταφέρθηκαν στον πίσω άξονα λόγω της συγγένειάς του με το νέο smart forfour. Από την άλλη πλευρά το δεύτερης γενιάς Aygo παρουσιάζεται πλήρως αναβαθμισμένο σε κάθε τομέα και πιο τολμηρό αισθητικά, ενώ όπως και πριν αποτελεί προϊόν της κοινοπραξίας TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile). Σχεδιαστικά και τα δύο μοντέλα παρουσιάζουν αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά, με το μεν Twingo να έχει πιο “χαριτωμένη” εμφάνιση και το Aygo να δείχνει πιο “θυμωμένο”.

Διαστάσεις – Βάρος    
Μοντέλο Twingo 1.0 SCe    Aygo 1.0 VVT-i
Μήκος (χλστ.) 3.595 3.455
Πλάτος (χλστ.) 1.646 1.615
Ύψος (χλστ.) 1.554 1.460
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.492 2.340
Κύκλος στοφής (μ.) 8,6 10,2
Χώρος αποσκευών (λτ.)    188 168
Βάρος (κιλά) 865 855

Σε παραπλήσιες συμφέρουσες τιμές κοντά στις 10.000€

Συγκρίνοντας τα δύο μίνι αυτοκίνητα σε επίπεδο αμαξωμάτων και κινητήρων, βλέπουμε ότι το Twingo διατίθεται μόνο σε 5θυρο αμάξωμα και με δύο κινητήρες, τον 1.0 SCe των 70 ίππων και τον turbo 0.9 TCe των 90 ίππων. Το Aygo προσφέρεται σε 3θυρο, 5θυρο και open top αμάξωμα και μόνο με τον 1.0 VVT-i κινητήρα των 69 ίππων. Σε παραπλήσιες τιμές προσφέρονται το Twingo 1.0 SCe 70hp S/S In-Touch (με σύστημα Stop & Start) και το Aygo 1.0 VVT-i 69hp x-City 5d (το βασικό x-Cool δε διαθέτει ηλ. παράθυρα και κλειδαριές), τα οποία κοστίζουν από 10.150€ και 10.113€ αντίστοιχα.

Εξοπλισμός    
Μοντέλο Twingo 1.0 SCe    Aygo 1.0 VVT-i
ESP
Αερόσακοι 4 6
Ηλ. παράθυρα 2 2
Κεντρικό κλείδωμα   
Ηλ. καθρέπτες ° °
Air condition
Ράδιο CD
Τιμή* 10.150 10.113
*τιμές με απόσυρση    

Καλύτερος ο 1.000άρης κινητήρας του Toyota

Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα είναι 1.000άρια, 3κύλινδρα ατμοσφαιρικά και με παρόμοια απόδοση, ωστόσο οι διαφορές μεταξύ τους στην πράξη είναι αρκετές και τελικά υπερισχύει το μοτέρ του Toyota. Ο 1.0 VVT-i κινητήρας του Aygo με απόδοση 69 ίππων είναι πολύ πρόθυμος και “ζωντανός” μέχρι τις υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει εύκολα. Οι κραδασμοί από το 3κύλινδρο μπλοκ είναι ανεπαίσθητοι και ο θόρυβος διατηρείται σε λογικά επίπεδα. Θετικό είναι το τράβηγμα και ελαστικότητα μέσω και των 95 Nm ροπής, από τα οποία τα 85 Nm είναι διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. και η κατανάλωση κυμαίνεται κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Ο 1.0 SCe κινητήρας του Twingo που βρίσκεται στον πίσω άξονα παρουσιάζει πιο αισθητούς κραδασμούς στο ρελαντί κυρίως, όμως ο θόρυβος που παράγει φιλτράρεται αρκετά από το παχύ αφρώδες μονωτικό υλικό στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Σε αστικούς ρυθμούς κινεί άνετα το νέο Twingo και παρουσιάζει ικανοποιητικό τράβηγμα, όμως εκτός πόλης το μηχανικό αυτό σύνολο αργεί να επιταχύνει το ελαφρύ αμάξωμα των 865 κιλών, ειδικά μετά τα 120 χλμ./ώρα. Παράλληλα, η κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7 λτ./100 χλμ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά    
Μοντέλο Twingo 1.0 SCe    Aygo 1.0 VVT-i
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 998
Ισχύς (ps/σ.α.λ.) 70/6.000 69/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 91/2.850 95/4.300
0-100 (χλμ./ώρα) 14,5 14,2
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 151 160
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    4,2 4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 95 95

Κερδίζει σε ποιότητα και χώρους το Twingo

Ο μοντέρνος σχεδιασμός ανήκει στα ατού των δύο μίνι αυτοκινήτων και στο εσωτερικό. Το Twingo κερδίζει, ίσως περισσότερο τις εντυπώσεις σε επίπεδο αισθητικής αλλά και σε ποιότητα. Τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν για τα δεδομένα της κατηγορίας τόσο σε υφή όσο σε συναρμογή και φινίρισμα σε αμφότερα τα μοντέλα, όμως στο Aygo τα πλαστικά στις πόρτες έχουν πιο άγρια υφή και υπάρχουν πολλές ακάλυπτες μεταλλικές επιφάνειες. Ο οδηγός του νέου Twingo κάθεται σχετικά ψηλά, αναπαυτικά και θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ενώ στο Aygo η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη και η εργονομία καλύτερη. Από πλευράς χώρων, στο εσωτερικό του γαλλικού μίνι τέσσερις ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν με περισσότερη άνεση, αλλά και στα δύο 5θυρα αυτοκίνητα τα πίσω παράθυρα ανοίγουν μόνο προς τα έξω. Επιπλέον το ρηχό πορτ μπαγκάζ τους είναι μικρό συγκριτικά με του ανταγωνισμού, αν και στο Twingo είναι λίγο μεγαλύτερο και πρακτικότερο από του Aygo με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Πιο σταθερό στο δρόμο το Aygo και ευέλικτο το Twingo

Οδηγώντας κανείς και τα δύο μίνι αυτοκίνητα αντιλαμβάνεται άμεσα τις διαφορές τους. Στο Twingo το πρώτο χαρακτηριστικό που γίνεται άμεσα αντιληπτό είναι η κορυφαία ευελιξία του, γεγονός που οφείλεται στο τιμόνι που κόβει πολύ (3,9 στροφές από άκρη σε άκρη) και στους εμπρός τροχούς που στρίβουν σε γωνία 45 μοιρών. Όμως αναπόφευκτα το τιμόνι του μειονεκτεί σε αμεσότητα και είναι αρκετά ελαφρύ. Η ανάρτηση φιλτράρει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, αλλά ο πίσω άξονας αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Η οδική συμπεριφορά του Twingo είναι ασφαλής στους αστικούς ρυθμούς που προορίζεται, ωστόσο σε υπεραστικές συνθήκες δεν λείπει ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Στα μείον η αίσθηση του πεντάλ των φρένων καθώς έχει αρκετή «νεκρή» διαδρομή και πιάνει, αφού σχεδόν τερματίσει η διαδρομή του.

Το Aygo από την άλλη πλευρά εκπλήσσει θετικά με την σταθερότητά του και την προοδευτικότητα των αντιδράσεών του, θυμίζοντας μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Επίσης. είναι ευχάριστο στην οδήγηση μέσω και του θετικού σε αίσθηση και αμεσότητα τιμονιού με τη βελτιωμένη ηλεκτρική υποβοήθηση. Την πολύ καλή συνολικά εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο ενισχύει και η άνεση από την ανάρτηση σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση.

Renault Twingo

(+): Σχεδίαση, χώροι επιβατών, άνεση ανάρτησης, διάκοσμος εσωτερικού, ευελιξία

(-): Αίσθηση πεντάλ φρένων, τρέμουλο κινητήρα στο ρελαντί, επιδόσεις, αίσθηση τιμονιού, μικρός χώρος αποσκευών, εργονομικά λάθη, κατανάλωση, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω

Toyota Aygo

(+) Σπορτίφ σχεδιασμός, ζωηράδα κινητήρα, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση

(-) Ποιότητα επενδύσεων στις πόρτες, μικρός χώρος αποσκευών με ψηλό κατώφλι, πίσω παράθυρα που ανοίγουν μόνο προς τα έξω