Τι συμβαίνει όταν πατάμε το γκάζι με σβηστό κινητήρα;

Αναμφίβολα θα σας έχει τύχει κάποια στιγμή: περιμένετε στο αυτοκίνητο τη σύζυγο να τελειώσει με τα ψώνια ή τα παιδιά να τελειώσουν από το σχολείο/φροντιστήριο. Το ραδιόφωνο έχει απενεργοποιηθεί για να προστατευτεί η μπαταρία (αν μιλάμε για σύγχρονο αυτοκίνητο), η πλάτη έχει αρχίσει να πιάνεται, τα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας δουλεύουν υπερωρίες για να αντιμετωπιστεί η πλήξη και τα πόδια ασφυκτιούν ανάμεσα στα πεντάλ.

Δείτε ακόμη: Πότε χρειάζεται αλλαγή ο δίσκος – πλατό του συμπλέκτη;

Χώρος δεν υπάρχει για να τεντωθούν, αν και το αριστερό έχει την άνεση του footrest (ελληνιστί υποπόδιο). Το δεξί, όμως, πρακτικά είναι εγκλωβισμένο. Συνήθως μένει με λυγισμένο γόνατο ή επιστρατεύονται ακροβατικά για να χωρέσει κάτω από τα πεντάλ. Κάποιοι, ωστόσο, δεν αντέχουν και χρησιμοποιούν αυτό του γκαζιού ως υποπόδιο. Πόσο επιζήμιο για το αυτοκίνητο είναι αυτό;

Η απάντηση ποικίλει ανάλογα την παλαιότητα του μοντέλου. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, όπου το ηλεκτρόγκαζο κυριαρχεί, η μόνη επιβάρυνση που υφίσταται η κατασκευή είναι στο ελατήριο του πεντάλ. Ο εγκέφαλος δεν στέλνει κανένα σήμα όταν ο διακόπτης της μίζας δεν είναι στο on, οπότε δεν υπάρχει κάποια κίνηση στην πεταλούδα του γκαζιού. Στα παλαιότερα, όπου το άνοιγμα/κλείσιμο της πεταλούδας ήταν καθήκον της ντίζας, το άσκοπο πάτημα του γκαζιού επιβαρύνει και το συρματόσχοινο. Στα ακόμα παλαιότερα, τώρα, τα πράγματα είναι σαφώς πιο επιζήμια.

Δείτε ακόμα: Γιατί δεν αφήνουμε το πόδι στον συμπλέκτη (+video)

Στους κινητήρες με καρμπιρατέρ, ακόμα και όταν είναι σβηστοί το πάτημα του γκαζιού ενεργοποιεί την αντλία βενζίνης και στέλνει καύσιμο στο καρμπιρατέρ. Η αντλία λειτουργεί με μηχανικό τρόπο, δίχως να απαιτείται να είναι ενεργοποιημένο το μοτέρ, στέλνοντας μια μικρή ποσότητα στο κύκλωμα τροφοδοσίας. Αυτή σωρεύεται στο καρμπιρατέρ και μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην εκκίνηση του κινητήρα. Επιπλέον, αυτό το πλεόνασμα καυσίμου δεν μπορεί να αναφλεγεί στο θάλαμο καύσης, διαφεύγοντας από τα δαχτυλίδια των πιστονιών και πηγαίνοντας προς τον στροφαλοθάλαμο, όπου διυλίζεται με το λάδι και δυσκολεύει την διαδικασία της λίπανσης.

Διαβάστε επίσης: Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπροστά;

Οπότε σε γενικές γραμμές, καλό είναι να αποφεύγεται η μετατροπή του πεντάλ γκαζιού σε υποπόδιο. Για την ακρίβεια, στα παλαιότερα αυτοκίνητα απαγορεύεται.

Get it on Google Play Download on the App Store