Δοκιμή Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD

6

Η Suzuki θα λέγαμε πως είναι μία… παραδοσιακή εταιρεία η οποία μένει πιστή στις αρχές που την έχουν καθιερώσει εδώ και χρόνια στην αγορά και το ίδιο κάνει και με το νέο Ignis. Αυτό έρχεται να μας ξανασυστηθεί, αυτή τη φορά μέσα από ένα πιο μοντέρνο σχέδιο το οποίο το καθιστά εξαιρετικά ενδιαφέρον στο μάτι και σίγουρα τραβά τα βλέμματα. Εκτός όμως από την εμφάνιση το νέο Ignis έχει να επιδείξει πολλά ακόμη στοιχεία που είναι ικανά να σε κερδίσουν όπως το οικονομικό μοτέρ βενζίνης στα 1.2 λτ. των 90 ίππων και κυρίως την τετρακίνηση η οποία το καθιστά το μικρότερο αλλά και φθηνότερο τετρακίνητο μοντέλο της ελληνικής αγοράς.

Ξεχωριστή εμφάνιση

Το δυνατό σημείο του νέου Ignis, σχεδιαστικά πάντοτε, είναι το εμπρός μέρος το οποίο έχει γενναίες δόσεις νίκελ και μαύρη μάσκα που διατρέχει το εμπρός μέρος από άκρη σε άκρη, πλαισιώνοντας τα φώτα. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι αντιλαμβάνεσαι πως αυτό που σου προκαλεί εντύπωση είναι οι αναλογίες του. Το μικρό μήκος του, μόλις στα 3.700 χλστ. αφήνει να αναδειχθεί το ύψος του το οποίο είναι στα 1.595 χλστ. με το πλάτος του να είναι στα 1.690 χλστ. ενώ διακρίνεις και την… ακραία τοποθέτηση των τροχών, που αφήνουν μικρούς προβόλους εμπρός και πίσω. Από την άλλη το πίσω μέρος έχει το δικό του χαρακτήρα, καθώς κόβεται απότομα.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 SHVS 90 PS

Έγχρωμο, ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Το εσωτερικό του νέου Suzuki Ignis είναι ευχάριστο στην όψη κυρίως λόγω των χρωματικών συνδυασμών στην καμπίνα, με τα σκληρά πλαστικά και την καλή συναρμογή. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, δεν έχει όμως δείκτη θερμοκρασίας παρά μόνο λυχνία, ενώ και το βελάκι του shift indicator (ένδειξη αλλαγής ταχύτητας) είναι πολύ μικρό και δεν μπορείς να το δεις ενώ οδηγείς. Εργονομικά, το Ignis δεν έχει προβλήματα, ενώ εξοικείωση χρειάζεται μόνο η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων το οποίο είναι της Pioneer και θα το θέλαμε λίγο πιο γρήγορο. Η θέση οδήγησης είναι βολική και προσφέρει καλή περιμετρική ορατότητα. Το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος και όχι σε απόσταση. Η εκμετάλλευση των χώρων στην καμπίνα είναι σε πολύ καλό επίπεδο, με τους εμπρός να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για το κεφάλι και τους ώμους, ενώ στο πίσω κάθισμα δύο ενήλικες μπορούν να βολευτούν άνετα και οι πόρτες ανοίγουν σχεδόν κάθετα, διευκολύνοντας την είσοδο/έξοδο. Μάλιστα τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης, προκειμένου έτσι να δίνεται προτεραιότητα κατά το δοκούν στο διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών ή στον χώρο αποσκευών. Ο τελευταίος είναι στα 204 έως 227 λίτρα (αναλόγως της θέσης του πίσω καθίσματος), ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων φτάνει τα 463 έως 490 λίτρα.

Οικονομικός και πολιτισμένος κινητήρας 1.2 λτ.

Αποκλειστικά ένα μοτέρ συναντάμε κάτω από το καπό του νέου Suzuki Ignis. Πρόκειται για το νέο τετρακύλινδρο σύνολο της ιαπωνικής μάρκας, το οποίο αποδίδει 90 ίππους και 120 Nm ροπής. Το μοτέρ είναι πολιτισμένο σε λειτουργία, χωρίς κραδασμό και θόρυβο, εύστροφο και ζωντανό. Φυσικά η ατμοσφαιρική φύση του δεν του δίνει πολύ δύναμη, παρόλα αυτά καταφέρνει να χαρίσει στο λιλιπούτειο Ignis 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Όσον αφορά την κατανάλωσή του, η Suzuki ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 5,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς είδαμε στην πράξη 5,5 λίτρα/100 χλμ. Τιμή εξαιρετική για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο με βάρος 905 κιλών.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet 112 HP

Η Suzuki το κάνει με τον τρόπο της

Το νέο Ignis της δοκιμής μας εφοδιάζεται με το σύστημα αυτόματης τετρακίνησης Allgrip Αuto. Με αυτό το Ignis προσφέρει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση όταν κινείσαι σε δρόμο με χαμηλή πρόσφυση ή εκτός δρόμου. Προφανώς και δεν καθιστά το αυτοκίνητο off road animal, παρόλα αυτά είναι άμεσο στη λειτουργία του και στέλνει γρήγορα ροπή στους πίσω τροχούς, μόλις οι εμπρός χάσουν πρόσφυση. Κατά τα άλλα το Ignis είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο πόλης, με τα συν και τα πλην του. Έχει μικρό κύκλο στροφής στα 9,4 μ. αλλά αργό τιμόνι με κακή επαναφορά, τα φρένα του είναι ισχυρά όμως το πεντάλ δεν προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σαφείς διαδρομές και καλή κλιμάκωση. Αφήσαμε για το τέλος την ανάρτηση, η οποία προσφέρει καλή ποιότητα κύλισης και απορροφά ικανοποιητικά τους κραδασμούς με αδυναμία της πάντως τις εγκάρσιες και κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο το Ignis είναι στιβαρό και εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του.

Το νέο Suzuki Ignis σου δίνει αρκετούς λόγους για να το αγοράσεις, καθώς είναι ένα αυτοκίνητο πόλης το οποίο σου προσφέρει χαρακτηριστικά που δεν τα βρίσκεις αλλού. Αυτά είναι οι μικρές διαστάσεις, με ένα ευχάριστο αμπαλάζ, αλλά και το σύστημα Allgrip Auto, που το καθιστά το μικρότερο τετρακίνητο της ελληνικής αγοράς. Σε συνδυασμό μάλιστα και με την τιμή των 14.030 ευρώ (15.780 ευρώ είναι τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής) εκτός από μικρότερο, είναι και το φθηνότερο τετρακίνητο της αγοράς. Και ο εξοπλισμός του είναι πραγματικά πλούσιος τόσο σε άνεση όσο και σε ασφάλεια.

(+): Πολιτισμένος και οικονομικός κινητήρας, ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, ευκολία στην οδήγηση, αυτόματη τετρακίνηση, ξεχωριστή εμφάνιση

(-): Επαναφορά τιμονιού, αίσθηση φρένων

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Vitara ντίζελ 4×4 1.6 DDiS 120 HP AllGrip

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
111
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
108,78
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον
Πίσω ανάρτηση
Άξονας τριών συνδέσμων
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.700
Πλάτος (χλστ.)
1.690
Ύψος (χλστ.)
1.595
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.435
Βάρος (κιλά)
905
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
204 - 227
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
79%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.030