Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid 90 HP

246

Το Suzuki Swift αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας, αλλά και στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, όπου δραστηριοποιείται δεκαετίες τώρα. Οι πωλήσεις του έχουν φτάσει τα 6 εκατομμύρια αυτοκίνητα, από το 2004 και μετά που λανσαρίστηκε το 2ης γενιάς Swift, ενώ και στην ελληνική αγορά είναι ιδιαίτερα δημοφιλές.

Δείτε ακόμη: Suzuki και Hybrid και 4×4 στις καλύτερες τιμές!

Στην υπάρχουσα τέταρτη γενιά του, το Suzuki Swift είναι εξολοκλήρου νέο, αφού εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές του μέσα και έξω, βασίζεται στη νέα, πιο ελαφριά και ανθεκτική πλατφόρμα Heartect. Δεν είναι όμως μόνο αυτή η θεμελιώδης διαφορά του νέου Swift από τον προκάτοχό του, καθώς έρχεται για πρώτη φορά με υβριδική τεχνολογία, σε συνδυασμό με τον 1.2 λτ. ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 90 ίππων. Οι τιμές του Swift 1.2 λτ. Dualjet Hybrid ξεκινούν από μόλις 12.290 ευρώ (υπάρχει και Swift 1.2 λτ. Hybrid 4×4 με 14.780 ευρώ) και το καθιστούν το πιο οικονομικό σε τιμή μικρό υβριδικό αυτοκίνητο.

Νεανικό και σπορτίφ εσωτερικό

Όπως το αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του Swift διακρίνεται για το νεανικό του στιλ, ενώ ο οδηγός με το που θα κάτσει στο κάθισμα θα νιώσει ότι γίνεται ένα με το αυτοκίνητο. Το σπορτίφ δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος, τα δύο κυκλικά όργανα με την οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα σε αυτά, οι στρογγυλοί αεραγωγοί, τα επίσης στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού και η οθόνη αφής των 7 ιντσών, συνθέτουν ένα πολύ ευχάριστο σύνολο. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά με καλή συναρμολόγηση, ενώ υπάρχει και δυνατότητα εξατομίκευσης της καμπίνας με χρωματιστές λεπτομέρειες για το ταμπλό.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Auto 4WD

Οι χώροι για τους επιβάτες, εμπρός είναι αρκετοί, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας, ο αέρας για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών έχει αυξηθεί (σε σχέση με το προγενέστερο Swift) και βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο. Αυξημένος όμως, είναι και ο χώρος αποσκευών κατά 54 λίτρα, φτάνοντας πλέον στα 265 λίτρα (947 με την αναδίπλωση των καθισμάτων), ωστόσο είναι μικρότερος έναντι άλλων μικρών (αλλά με μεγαλύτερες διαστάσεις) αυτοκινήτων. Η εργονομία σε γενικές γραμμές δεν έχει ατέλειες, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι αρκετά καλή.

Αποδοτικός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Ο 1.2 λτ. DualJet κινητήρας βενζίνης με την ομαλή λειτουργία, είναι ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος, συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Τιμές που εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Στην πράξη έχουμε να κάνουμε με ένα σβέλτο αυτοκίνητο, το οποίο ακούει άμεσα στο βύθισμα του δεξιού πεντάλ, εμφανίζοντας παράλληλα θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές.

Η κατανάλωση είναι ένα από τα σημαντικά του ατού, αφού κατά τη διάρκεια τις δοκιμής, εμείς είδαμε μέση τιμή στα 5,7 λτ./100 χλμ. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια (ISG) και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Όταν ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί (π.χ. στο φανάρι), τα ηλεκτρικά μέρη του αυτοκινήτου τροφοδοτούνται από τη μπαταρία. Στην εκκίνηση η ηλεκτρογεννήτρια επιτρέπει την αθόρυβη και ομαλή επανεκκίνηση, ενώ όταν οδηγός φρενάρει ή αφήνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, το ISG χρησιμοποιεί την ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και φορτίζει τη μπαταρία. Η ηλεκτρογεννήτρια ενισχύει το μηχανικό σύνολο στις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, βοηθώντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Δείτε ακόμα: Νέα Suzuki Hybrid με τιμή από 12.190 ευρώ

Ευχάριστο και ευκολοδήγητο

Το νέο Suzuki Swift αφήνει πολύ θετικές εντυπώσεις στην οδήγηση, καθώς είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς και fun to drive. H νέα πλατφόρμα έχει βοηθήσει αρκετά το ιαπωνικό αυτοκίνητο, αφού δείχνει πως έχει λιγότερο βάρος και κινείται πιο ανάλαφρα σε δρόμο με καμπές, χωρίς να χάνει την στιβαρότητα και την ευθυβολία του σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση ικανοποιεί με την απόσβεσή της στους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους, όπως και με την ποιότητα κύλισης. Πάντως το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο, το τιμόνι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση, τα φρένα ισχυρά και το πεντάρι κιβώτιο έχει ευχάριστο κούμπωμα, ενώ δεν θα πει όχι και σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Δείτε ακόμη: Suzuki Ignis Hybrid: Το πιο οικονομικό υβριδικό!

(+) Ευκολοδήγητος και ευχάριστος χαρακτήρας, χαμηλή κατανάλωση, χώροι καμπίνας, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απόδοση φρένων, αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων.

(-) Σκληρά πλαστικά, μικρός χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
94
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
84,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.840
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
947
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
12.290