Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid 90 hp

33

Το Suzuki Swift αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της ιαπωνικής μάρκας αλλά και στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων καθώς δραστηριοποιείται σε αυτήν δεκαετίες τώρα. Παρόλα αυτά, στη νέα σύγχρονη εκδοχή του κυκλοφορεί από το 2004 και έχει σημειώσει μία καταπληκτική εμπορική πορεία, καθώς παγκοσμίως έχει ξεπεράσει τα 5,5 εκ. πωλήσεις. Ανάλογη είναι φυσικά και η εμπορική του πορεία στην χώρα μας, καθώς από το 2004 έχουν πωληθεί πάνω από 31.000 αυτοκίνητα.

Αυτή τη φορά το Suzuki Swift επιστρέφει εξολοκλήρου νέο, καθώς εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές του μέσα και έξω, βασίζεται σε νέο πάτωμα, χαρακτηριστικό που του χαρίζει άλλη υπόσταση. Δεν είναι όμως μόνο αυτή η θεμελιώδης διαφορά του νέου Swift από τον προκάτοχό του, καθώς έρχεται και με νέα μοτέρ αλλά και για πρώτη φορά με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο η Suzuki ονομάζει SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, συνδυαζόμενο με τον βενζινοκινητήρα τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. ο οποίος όπως προείπαμε αποδίδει 90 ίππους – το SHVS συνεργάζεται επίσης με τον 1.0 λτ. τούρμπο κινητήρα βενζίνης των 112 ίππων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων του autogreeknews.gr

O συνήθης ύποπτος μεγάλωσε

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά και ας ξεκινήσουμε από την πρώτη εντύπωση που δίνει η εμφάνιση του νέου Suzuki Swift. Ουσιαστικά μιλάμε για τον… συνήθη ύποπτο, ο οποίος έχει εξελιχθεί σχεδιαστικά με το πέρασμα των ετών. Η αρχιτεκτονική του μοντέλου παραμένει ως έχει, μόνο που είναι τονισμένα τα σημεία που το χαρακτηρίζουν. Αυτό σημαίνει πως η μάσκα εμπρός είναι πιο μεγάλη, οι ώμοι πίσω πιο έντονοι και η αιωρούμενη οροφή (όπως την ονομάζει η Suzuki) έχει μεγαλύτερη κλίση προς την πίσω κολόνα, η οποία συνοδεύεται από μαύρο χρώμα και χειρολαβές ψηλά, για τις πίσω πόρτες. Νέα είναι και τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, τα οποία συνοδεύονται και από στοιχεία LED, αναλόγως έκδοσης πάντα. Φυσικά, οι αλλαγές αυτές έφεραν και διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις του αμαξώματος. Πλέον το μήκος του Suzuki Swift είναι 3.840 χλστ., το πλάτος 1.735 χλστ. και το ύψος 1.495 χλστ.. Όσον αφορά στο μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.450 χλστ. Τέλος αξίζει να πούμε πως οι σχεδιαστικές αλλαγές είχαν θετικό αντίκτυπο και στην αεροδυναμική του Swift το οποίο είναι κατά 8% πιο αεροδυναμικό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Από την άλλη, στις αλλαγές που δεν φαίνονται, έχουμε τη νέα πλατφόρμα που ονομάζεται Heartect, είναι 30 κιλά ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη. Συνολικά αξίζει να σημειώσουμε πως το Swift είναι ελαφρύτερο κατά 117 κιλά.

Ευχάριστη σχεδίαση στο εσωτερικό

Όπως και το αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό όλα έχουν αλλάξει τη σχεδιαστική λογική του αμαξώματος και είναι πλήρως ανασχεδιασμένο. Όλα είναι καινούργια. Το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων με την μεγάλη ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών ανάμεσα στα δύο κυκλικά αναλογικά όργανα, τα καθίσματα, όλα είναι νέα. Η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό 5 μοιρών, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει οθόνη αφής 7,0 ιντσών με καλή απόκριση και υποστήριξη αφής πολλαπλών σημείων και το δερμάτινο τιμόνι έχει επίπεδο κάτω άκρο και χειριστήρια. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στο σύνολό τους σκληρά με καλή συναρμολόγηση αλλά με ατέλειες στο φινίρισμα. Υπάρχει μάλιστα και δυνατότητα εξατομίκευσης της καμπίνας με χρωματιστές λεπτομέρειες για το ταμπλό. Οι χώροι για τους επιβάτες, εμπρός είναι αρκετοί, με μπόλικες θήκες μικροαντικειμένων, ενώ πίσω ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών έχει αυξηθεί και είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Αυξημένος όμως είναι και ο χώρος αποσκευών, κατά 54 λίτρα φτάνοντας πλέον στα 265 λίτρα (947 με την αναδίπλωση των καθισμάτων). Η εργονομία σε γενικές γραμμές δεν έχει ατέλειες, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι αρκετά καλή.

Τα νούμερα δεν λένε πάντα την αλήθεια

Το νέο Suzuki Swift προσφέρεται με μόλις δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1.0 λτ. και έναν ατμοσφαιρικό 1.2 λτ. με τον τελευταίο να βρίσκεται και κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Ο 1.2 λτ. DualJet ατμοσφαιρικός, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Τιμές που εξασφαλίζουν 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Νούμερα που σίγουρα στην εποχή των τούρμπο δεν εντυπωσιάζουν, στην πράξη όμως το κάνουν, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα σβέλτο αυτοκίνητο, το οποίο ακούει άμεσα στο βύθισμα του πεντάλ, χωλαίνοντας ουσιαστικά μόνο στην εν κινήσει επιταχύνσεις με τριψήφια νούμερα στο κοντέρ.

Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Suzuki για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι στα 4,0 λτ./100 χλμ. εμείς όμως στην πράξη είδαμε μέση κατανάλωση στα 5,7 λτ./100 χλμ. Τιμή πολύ καλή που δείχνει πως το μικροϋβριδικό σύστημα κάνει δουλειά στην πράξη και σε συνδυασμό πάντοτε με το Start/Stop. Όσον αφορά στο ήπιο υβριδικό 12βολτο σύστημα, στο οποίο αναφερθήκαμε πιο πάνω, αυτό αναλαμβάνει να μειώσει την κατανάλωση και τους ρύπους. Η λειτουργία του δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα κανονικά υβριδικά, απλώς δεν μπορεί να εξασφαλίσει κίνηση αποκλειστικά με μπαταρία. Ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, την οποία συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και έτσι βοηθά το μοτέρ στις επιταχύνσεις μέσω της ηλεκτρογεννήτριας ISG (που λειτουργεί τόσο ως δυναμό, όσο και ως ηλεκτροκινητήρας). Μάλιστα, στα 90 γρ./χλμ. CO2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας

Δείτε ακόμα: Νέο Suzuki Swift Sport: 1.4 turbo με 140 άλογα (+video)

Ισορροπημένο και ευκολοδήγητο

Το νέο Suzuki Swift μας άφησε θετικές εντυπώσεις καθώς όπως φάνηκε στην πράξη, η νέα πλατφόρμα φαίνεται πως έχει βοηθήσει αρκετά το ιαπωνικό αυτοκίνητο, το οποίο δείχνει πως έχει λιγότερο βάρος, κινείται πιο ανάλαφρα σε δρόμο με καμπές, χωρίς να χάνει τη στιβαρότητά του και την ευθυβολία του σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη προς την άνεση και ικανοποιεί με την απόσβεσή της, επιτρέποντας πάντως κάποιες ταλαντώσεις στο αμάξωμα. Η ποιότητα κύλισης είναι στο μέσο όρο, ενώ θα θέλαμε καλύτερη ηχομόνωση. Πάντως το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο, το τιμόνι αρκετά άμεσο και με καλή πληροφόρηση, τα φρένα ισχυρά και το πεντάρι κιβώτιο έχει ευχάριστο κούμπωμα ενώ δεν θα πει όχι και σε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων του autogreeknews.gr ανά μάρκα

Το νέο Suzuki Swift, το οποίο πρέπει να τονίσουμε πως πλέον παράγεται στην Ιαπωνία και όχι σε Ινδία ή Ουγγαρία και αυτό σίγουρα αποτελεί πλεονέκτημα. Αν σε αυτό προσθέσουμε πως πρόκειται για ένα ισορροπημένο οδηγικά αυτοκίνητο, με πλούσιο εξοπλισμό και τιμή από 15.230 ευρώ (έκδοση GLX) τότε έχουμε με μία αξιόλογη επιλογή στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Για όσους πάλι προτιμήσουν την πιο απλή έκδοση χωρίς το μικροϋβριδικό σύστημα με τον κινητήρα των 1.2 λτ. 90 ίππων, οι τιμές του ξεκινούν από τα 11.830 ευρώ (έκδοση GL).

(+) Ευκολοδήγητος χαρακτήρας, χαμηλή κατανάλωση, χώροι καμπίνας, πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, απόδοση φρένων, αίσθηση κιβωτίου, εξοπλισμός

(-) Σκληρά πλαστικά, μικρός χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
120/4.400
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
90
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
0,0
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.840
Πλάτος (χλστ.)
1.735
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.450
Βάρος (κιλά)
947
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
265
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
83%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.230