Peugeot 208 Hybrid Air 2L «καίει» και αέρα… κοπανιστό

Τo νέο και πιο εκσυγχρονισμένο πρωτότυπο 208 HybridAir 2L θα παρουσιάσει στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού η Peugeot, το οποίο εξωτερικά είναι πιο κοντά στο 208 παραγωγής έναντι του πιο φουτουριστικού 208 Hybrid FE concept. Ωστόσο, το 208 HybridAir 2L βασίζεται στο 208 1.2 82 PureTech, βάρους 960 κιλών, με κατανάλωση και εκπομπές CO2 στα 4,5 λτ./100 χλμ. και 104 γρ./χλμ. αντίστοιχα, αλλά φέρει πάρα πολλές αλλαγές τόσο στο αμάξωμα (αεροδυναμικές και σε υλικά) όσο και στα μηχανικά μέρη. Καταρχήν ζυγίζει 860 κιλά χάρη στην χρήση ελαφριών υλικών, όπως ανθρακονήματος στα φτερά, πόρτες, οροφή και ελατήρια ανάρτησης, αλουμινίου και συνθετικών υλικών.

Για τη κίνηση του 208 HybridAir 2L συνδυάζεται μηχανικό σύνολο βενζίνης με σύστημα συμπιεσμένου αέρα. Αυτό περιλαμβάνει μια δεξαμενή συμπιεσμένου αέρα κάτω από το δάπεδο, μια δεξαμενή χαμηλής πίεσης κοντά στον πίσω άξονα που λειτουργεί ως θάλαμος διαστολής και ένα υδραυλικό σύστημα με ένα κινητήρα και μια αντλία κάτω από το εμπρός καπό.

Το πρωτοποριακό αυτό υβριδικό σύστημα μπορεί να λειτουργήσει είτε μόνο μέσω του πεπιεσμένου αέρα (λειτουργία ZEV) όπου δεν καταναλώνεται καύσιμο, είτε μέσω του βενζινοκινητήρα ή και συνδυαστικά προσφέροντας εξαιρετική οικονομία καυσίμου. Η δεξαμενή του συμπιεσμένου αέρα γεμίζει κατά την επιβράδυνση ή με την χρήση μέρους ενέργειας από τον 3κύλινδρο κινητήρα, ενώ σε κάθε περίπτωση η μέγιστη πίεση επιτυγχάνεται σε μόλις 10 δευτερόλεπτα.

Το όλο εγχείρημα είναι μια πρόκληση που έχει θέσει  η γαλλική κυβέρνηση για ένα αυτοκίνητο παραγωγής το 2020 που θα καταναλώνει μόλις 2 λτ./100 χλμ. Το πρώτο μοντέλο που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία HybridAir θα είναι το νέο Peugeot 2008, το οποίο θα λανσαριστεί το 2016. 

Get it on Google Play Download on the App Store