Δοκιμή Toyota Auris 1.2 Turbo 116 hp

3

Η Toyota ανανέωσε το Auris τρία χρόνια μετά το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς του και το βελτίωσε σε όλους τους τομείς, όπως σε σχεδίαση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και ασφάλεια, ενώ πρόσθεσε στην γκάμα των κινητήρων δύο νέα μηχανικά σύνολα. Πρόκειται για το πετρελαίου 1.6 D-4D 112hp και το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 1.2T 116hp. Παράλληλα εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο ντίζελ 1.4 D-4D 90hp, τους βενζίνης 1.33 λτ. 99hp και 1.6 λτ. 132hp και το υβριδικό των 136 ίππων.

Από πλευράς τιμών, το ανανεωμένο Auris 1.2Τ κοστίζει από 19.065 ευρώ και είναι από τα ακριβότερα της κατηγορίας. Ωστόσο, ο εξοπλισμός του από την αρχική έκδοση Active είναι πλήρης (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο και εξοπλισμούς) και περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- και το σύστημα Toyota Safety Sense.

Ανανεωμένο και πιο ελκυστικό εξωτερικά

Πολλές είναι οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχουν γίνει στο αμάξωμα του ανανεωμένου Auris, οι οποίες του έχουν χαρίσει πιο ελκυστική και δυναμική εικόνα. Στο εμπρός άκρο υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες, μάσκα και καπό, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας. Νέα είναι η κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 16 και 17 ιντσών.

Βελτιωμένο εσωτερικό σε σχεδιασμό και ποιότητα

Αρκετές είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Auris. Νέα είναι η κεντρική κονσόλα, ο πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού και οι επενδύσεις των καθισματων. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει πιο σπορτίφ εικόνα και νέα οθόνη TFT 4,2 ιντσών με πολλές πληροφορίες. Στην κονσόλα κυριαρχεί η οθόνη αφής 7 ιντσών του εκσυγχρονισμένου συστήματος πολυμέσων και στο κάτω μέρος υπάρχει το πιο μοντέρνο σύστημα του κλιματισμού. Στο ταμπλό το διακοσμητικό με τη μεταλλική όψη αντικαταστάθηκε από μαλακό πλαστικό, το οποίο αναβαθμίζει την ποιότητα σε συνδυασμό και με το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Ανασχεδιασμένα είναι ακόμα τα διακοσμητικά στις πόρτες, οι αεραγωγοί και ο επιλογέας των ταχυτήτων.

Ο οδηγός του ανανεωμένου Auris δε θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση και θα νιώσει άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα. Κανένα πρόβλημα δεν θα συναντήσουν σε χώρους οι επιβάτες του Toyota Auris, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μετακίνηση τρίτου ατόμου. Ικανοποιητικός είναι ο ρηχός χώρος αποσκευών των 360 λίτρων με τις θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.

Πολιτισμένος κινητήρας αλλά με «τσιμπημένη» κατανάλωση

Ο ολοκαίνουργιος 4κύλινδρος, turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας 1.2T της Toyota με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-iW (Variable Valve Timing – intelligent Wide) παρουσιάζεται ιδιαίτερα ισορροπημένος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Από τις χαμηλές στροφές το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει θετικό τράβηγμα, ανεβάζει με ευκολία στροφές και με πολύ γραμμικό τρόπο χωρίς κενά και ξεσπάσματα ισχύος ακόμα και σε πιο υψηλές στροφές, θυμίζοντας περισσότερο κινητήρα με περισσότερα κυβικά, παρά turbo downsized. Παράλληλα ο θόρυβος που παρουσιάζει έχει χαμηλή ένταση, χάρη τόσο λόγω της προσεγμένης ηχομόνωσης όσο και της μακριάς διάταξης του 6τάχυτου κιβωτίου με τον εύχρηστο επιλογέα στις αλλαγές. Πληροφοριακά, με 6η ταχύτητα και 130 χλμ./ώρα ο δείκτης του στροφόμετρου δείχνει 2.500 σ.α.λ.,όσο δηλαδή και σε ένα ντίζελ αυτοκίνητο. Ωστόσο, η κατανάλωση δεν είναι ανάλογα χαμηλή, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 8 λτ./100 χλμ. με ήπιους ρυθμούς οδήγησης και είναι σημαντικά υψηλότερη από του ντίζελ Auris 1.4 D-4D.

Πολύ καλό στο δρόμο σε άνεση και οδική συμπεριφορά

Το ανανεωμένο Auris φέρει μια σειρά από αναβαθμίσεις στις αναρτήσεις και το τιμόνι, ενώ μειώθηκαν οι θόρυβοι και κραδασμοί που φτάνουν στην καμπίνα. Οι βελτιώσεις στην εμπρός ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον σε συνδυασμό με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα (ημιάκαμπτος άξονας στις εκδόσεις 1.33 και 1.4 D-4D) προσφέρουν στο μικρομεσαίο Toyota πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε διαδρομή και αρκετά καλή αίσθηση στον οδηγό. Σε αυτό συμβάλλει με την σειρά του και το βελτιωμένο σε ακρίβεια τιμόνι με την θετική παράλληλα πληροφόρηση. Πολύ καλή με την σειρά της είναι η ποιότητα κύλισης και σε συνδυασμό με την άνετη ανάρτηση το Auris 1.2T προσφέρει ξεκούραστες μετακινήσεις τόσο εντός όσο και εκτός πόλης.

(+): Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ποιότητα υλικών, χώροι επιβατών, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά

(-): Τιμή, κατανάλωση, ατέλειες στην συναρμογή του ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.200
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
185/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
112
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109,76
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 277 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 270 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.330
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.475
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.190
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.065