Δοκιμή Toyota Auris Hybrid 1.8 136 PS

181

Η Toyota πρόσφατα ξεπέρασε τις 9 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων παγκοσμίως από το 1997 που λανσάρισε το πρώτο υβριδικό της. Μεταξύ των πιο δημοφιλών υβριδικών οχημάτων της είναι και το Auris το οποίο λανσαρίστηκε το 2010 και μετρά πάνω από 200.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του συνόλου των πωλήσεων του μοντέλου.

Το ανανεωμένο Auris που παρουσιάστηκε το Μάρτιο του 2015 φέρει αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις (όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του), τόσο αισθητικές όσο και μηχανικές. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες, μάσκα και καπό, ενώ πίσω υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρας. Νέα είναι η κεραία τύπου «πτερύγιο καρχαρία» και τα σχέδια των ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 16 και 17 ιντσών.

Από πλευράς τιμών, το υβριδικό Auris κοστίζει από 19.080 ευρώ (με έκπτωση), συνοδεύεται με 10ετή εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας και πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας, στον οποίο περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- και το σύστημα Toyota Safety Sense.

Αποδοτικός κινητήρας με πολύ χαμηλή κατανάλωση

Το υβριδικό σύνολο του Auris αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.8 λτ. και ένα ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής ισχύος 136 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (79 γρ./χλμ.). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ σε συνθήκες αστικής κίνησης πέφτει και άλλο, καθώς στο «σταμάτα – ξεκίνα» τροφοδοτείται μέσω της μπαταρίας. Μάλιστα με την επιλογή EV και με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια σε αποστάσεις έως 2 χιλιομέτρων και σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα με ήπια επιτάχυνση.

Η μπαταρία τότε «αδειάζει» γρήγορα, όμως επαναφορτίζει επίσης γρήγορα όταν τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας ή όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή αφήνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Με την επιλογή Power μεγιστοποιείται η απόδοση του υβριδικού συνόλου και επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αυτοκίνητο. Ωστόσο κατά την πλήρη επιτάχυνση ακούγεται το βουητό του κινητήρα και ίσως ενοχλήσει σε συνθήκες ταξιδιού και σε γρήγορους ρυθμούς. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT εξασφαλίζει υψηλή άνεση στην πόλη, όμως δε διαθέτει επιλογή εναλλαγής ταχυτήτων.

Πιο σύγχρονο και ποιοτικό εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Auris έχουν γίνει πολλές αλλαγές, τόσο σχεδιαστικές όσο και σε ποιότητα. Το ταμπλό ανασχεδιάστηκε, όπως επίσης η κεντρική κονσόλα με το πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων Toyota Touch2 (δεν περιλαμβάνεται στην αρχική έκδοση) και ο πίνακας οργάνων με τη νέα οθόνη TFT 4,2 ιντσών. Νέα είναι με την σειρά τους και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Στο ταμπλό το διακοσμητικό με τη μεταλλική όψη αντικαταστάθηκε από μαλακό πλαστικό, το οποίο αναβαθμίζει την ποιότητα σε συνδυασμό και με το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Auris. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το ρηχό πορτ μπαγκάζ με τις θήκες κάτω από το δάπεδο έχει χωρητικότητα 360 λίτρων.

Άνετο στο δρόμο αλλά με μέτρια αίσθηση

Αρκετές βελτιώσεις έχουν γίνει και σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς και ανέσεων στο ανανεωμένο Auris. Οι μηχανικοί της Toyota έκαναν αναβαθμίσεις στις αναρτήσεις, στο τιμόνι και μείωσαν τους θορύβους που φτάνουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από το κινητήρα και την κύλιση των τροχών. Επίσης, το υβριδικό Toyota εφοδιάζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (ημιάκαμπτος άξονας στις εκδόσεις 1.33 και 1.4 D-4D). Το Auris Hybrid παρουσιάζει καλή οδική συμπεριφορά τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές, ενώ η ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση.

Το μεγάλο όμως μειονέκτημα του αυτοκινήτου είναι ότι ο οδηγός λαμβάνει πολύ μέτρια αίσθηση. Καταρχήν το τιμόνι εκτός από το ότι είναι ελαφρύ δεν παρέχει πληροφόρηση στον οδηγό, ο οποίος νιώθει αποκομμένος από το δρόμο. Παράλληλα, το πεντάλ των φρένων δεν είναι προοδευτικό στο πάτημά του και το ABS επεμβαίνει γρήγορα με λίγο παραπάνω πίεση στο πεντάλ. Επίσης, στις στροφές ο οδηγός κινείται είτε με την αδράνεια του οχήματος ή με φρένα, αφού το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων δε διαθέτει επιλογή εναλλαγών ταχυτήτων, έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος.

(+): Κατανάλωση, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών, άνεση, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά

(-): Αίσθηση τιμονιού, αίσθηση πεντάλ φρένων, βουητό κινητήρα κατά την πλήρη επιτάχυνση, απουσία επιλογής αλλαγών ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη (υβριδικό)
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.798
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
CVT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
-
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
142/4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
60
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
207
Συνδυαστική ισχύς (PS)
136/5.200
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
79
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.330
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.475
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.310
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.080