Δοκιμή VW Golf ντίζελ 1.6 TDI 105 PS BMT

Στην έβδομη κατά σειρά γενιά του, το νέο Volkswagen Golf ακολουθεί την γνωστή και επιτυχημένη συνταγή των πιο σύγχρονων προκατόχων μοντέλων, ωστόσο πρόκειται για ένα νέο από άκρη σε άκρη αυτοκίνητο βασισμένο στην καινούργια πλατφόρμα MQB, η οποία συνδυάζει το χαμηλότερο βάρος με την υψηλότερη ακαμψία. Παράλληλα, η «δίαιτα» που υπέστη κατά 100 ολόκληρα κιλά -παρά την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων- προσφέρει πολλαπλά οφέλη που έχουν να κάνουν με την κατανάλωση, τις εκπομπές CO2 αλλά και την οδική συμπεριφορά. Συνολικά, το νέο Golf είναι «παραδοσιακά» ένα πολύ καλό σε κάθε τομέα αυτοκίνητο χωρίς κανένα ουσιαστικό ψεγάδι αλλά και δίχως κάποιο σχεδιαστικό ενδιαφέρον τόσο στο αμάξωμα όσο και στο εσωτερικό του παρόλη την αισθητική αναβάθμιση.

Το νέο Golf προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης TSI σε 6 διαφορετικές αποδόσεις από 85 έως 230 ίππους, όμως στους ντίζελ η γκάμα είναι πιο περιορισμένη, αφού ουσιαστικά μόνο ο 1.6 TDI 105 PS έχει αγοραστικό ενδιαφέρον, έκδοση την οποία και δοκιμάζουμε. Από πλευράς τιμών, το Golf 1.6 TDI 105 PS 5d κοστίζει από 20.700 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό από την αρχική έκδοση, ενώ συγκριτικά με το Golf 1.2 TSI 105 PS 5d είναι ακριβότερο κατά 2.650 ευρώ (δείτε εδώ την ανάλυση – σύγκριση).

 

Πολιτισμένος και «ολιγαρκής» ο 1.6 ντίζελ

Ο 1.6 λίτρων κινητήρας πετρελαίου που κινεί το νέο Golf διακρίνεται πρωτίστως για την πολιτισμένη του λειτουργία, αφού οι κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό είναι ελάχιστοι και τον χαμηλό θόρυβο χάρη στην ιδιαίτερα προσεγμένη ηχομόνωση. Το τράβηγμα που διαθέτει ο 1.6 TDI είναι αρκετά ικανοποιητικό πάνω από τις 1.500 σ.α.λ. όπου αποδίδεται η ροπή των 250 Nm, αν και στις χαμηλότερες στροφές υπάρχει ένα μικρό κενό απόδοσης. Επιπλέον, οι 105 ίπποι επαρκούν για να κινήσουν σε σβέλτους ρυθμούς το αυτοκίνητο, ωστόσο υπάρχουν ανταγωνιστικά μικρομεσαία 1.600άρια ντίζελ που είναι αισθητά πιο γρήγορα και με ισχυρότερα μοτέρ. Η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα της τάξεως των 5-6 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες, όμως αυτό που θα αναζητηθεί περισσότερο από τον οδηγό του Golf 1.6 TDI είναι μία 6η ταχύτητα, ειδικά σε ρυθμούς ταξιδιού.

Ουδέτερο, σταθερό  και άνετο σε κάθε διαδρομή

Στο δρόμο, το νέο Golf προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα σύγχρονο mainstream μικρομεσαίο αυτοκίνητο. Ανεση, ευκολία στην οδήγηση, ασφάλεια και πολύ καλή οδική συμπεριφορά ανεξαρτήτως διαδρομής. Η ανάρτησή του είναι κατάλληλα ρυθμισμένη για να φιλτράρει αποτελεσματικά από τη μια πλευρά τις ανωμαλίες των δρόμων αλλά και για να προσφέρει πολύ καλό «πάτημα» στο αυτοκίνητο σε κάθε δρόμο και ταχύτητα. Από τον ημιάκαμπτο πλέον πίσω άξονα (με πολλαπλούς συνδέσμους εφοδιάζονται οι ισχυρότερες εκδόσεις) δεν απουσιάζουν κάποιες –μικρές μεν αλλά υπαρκτές δε- αναπηδήσεις. Όπως και στο παρελθόν, έτσι και το 7ης γενιάς Golf συμπεριφέρεται ουδέτερα, διαθέτει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και αποτελεσματικά φρένα, ενώ σε ενδεχόμενο που από είτε από λάθος χειρισμό είτε ηθελημένα διαγνωστεί τάση αποσταθεροποίησης το ESP επεμβαίνει ακαριαία και επαναφέρει το αυτοκίνητο στον… ίσιο δρόμο. Εξίσου ουδέτερο είναι και σε οδηγική αίσθηση, αφού το τιμόνι του είναι ελαφρύ ακόμα και σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

 

Αρτιο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό 

Ο θάλαμος επιβατών του νέου Golf κερδίζει αμέσως τις πρώτες εντυπώσεις με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του και όχι με την άτολμη και συντηρητική του σχεδίαση, που «συνηθίζεται» γρήγορα. Το παχύ αφρώδες υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό, η άψογη συναρμογή μεταξύ των επιμέρους επιφανειών και το προσεγμένο φινίρισμα συνθέτουν ένα αποτέλεσμα, το οποίο ενισχύει περεταίρω την όλη στιβαρή εικόνα που εισπράττει κανείς από το αυτοκίνητο. Παράλληλα «τυπικά» για Golf, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση μέσω και των πολλαπλών ρυθμίσεων σε κάθισμα και τιμόνι, τα επιμέρους χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, ενώ δεν λείπουν οι απαραίτητες θήκες για μικρά και πιο μεγάλα αντικείμενα, καθώς και για ποτήρια. Βελτιωμένοι με την σειρά τους παρουσιάζονται οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, αφού ο αέρας για τα γόνατα των πίσω φιλοξενούμενων δε διαφέρει από μεσαίου αυτοκινήτου και ο χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο μεγάλωσε κατά 30 λίτρα, φτάνοντας τα 380 λίτρα.

 

(+) Ποιότητα, οδική συμπεριφορά, χώροι, κατανάλωση και πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα, ηχομόνωση

(-) Συντηρητική σχεδίαση, έλλειψη 6ης ταχύτητας

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/3.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
192
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.255
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.452
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.637
Βάρος (κιλά)
1.295
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.700
Get it on Google Play Download on the App Store