Δοκιμή VW Golf 1.4 TGI BlueMotion DSG με φυσικό αέριο

3

Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Volkswagen Golf, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης TSI και ντίζελ TDI, περιλαμβάνει στην γκάμα του και κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη), προσφέροντας χαμηλότερο κόστος μετακίνησης ακόμα και από το ντίζελ 1.6 TDI BlueMotion (δείτε εδώ τη δοκιμή). Παράλληλα, εκτός από την εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο που προσφέρει το νέο Golf 1.4 TGI 110 PS BlueMotion με την χρήση του φυσικού αερίου, προσφέρεται και σε αρκετά ελκυστική τιμή, η οποία ξεκινά από τις 19.890€ (με απόσυρση). Σε αντιστοιχία το Golf 1.6 TDI 110PS BlueMotion κοστίζει στην ίδια έκδοση 1.780 περισσότερα (21.670 ευρώ).

Εξωτερικά το μόνο στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για το Golf που κινείται και με φυσικό αέριο, είναι το λογότυπο TGI στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ οι φιάλες αποθήκευσης του CNG είναι πάρα πολύ καλά προστατευμένες και «κρυμμένες» κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Εκτός από το 5θυρο υπάρχει και το στέισον βάγκον Golf Variant TGI, με τιμή από 21.990 ευρώ και χώρο αποσκευών 424 λίτρων.

Οικονομία στο full και πολύ καλές επιδόσεις

Το Golf TGI BlueMotion τροφοδοτείται με ένα νέο 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ο οποίος από τη μία πλευρά εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και από την άλλη ασύγκριτα χαμηλό κόστος με την χρήση του φυσικού αερίου. H Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,4 κιλών/100 χλμ. CNG, τα οποία αντιστοιχούν με περίπου 3,3€/100 χλμ. (λιγότερο από 1€/kg κοστίζει το φυσικό αέριο) ή 5,2 λτ./100 χλμ. βενζίνης και εκπομπές CO2 μόλις από 92 γρ./χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το trip computer έδειξε μεικτή κατανάλωση φυσικού αερίου 4,4 κιλά/100 χλμ., ενώ θα μπορούσε να μειωθεί και άλλο με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση.

Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι τοποθετημένες δύο «αόρατες» δεξαμενές για το CNG χωρητικότητας 15 κιλών και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων η θεωρητική αυτονομία φτάνει (σύμφωνα με τη VW) τα 1.360 χλμ. Από πλευράς λειτουργίας και απόδοσης του κινητήρα δεν παρατηρήσαμε κάποια ουσιαστική διαφορά όταν «καίγεται» βενζίνη ή φυσικό αέριο, εκτός από μια ανεπαίσθητη τραχύτητα με το CNG. Ο κινητήρας λειτουργεί από την εκκινησή του με φυσικό αέριο και όταν αδειάσουν οι δεξαμενές, αυτομάτως το σύστημα γυρίζει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια αλλαγή πέρα από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων για ανεφοδιασμό καυσίμου. Όταν έχει αδειάσει το φυσικό αέριο τότε κινείται κανονικά με τη βενζίνη. Η Volkswagen ίσως θα έπρεπε να είχε τοποθετήσει διακόπτη επιλογής χρήσης φυσικού αερίου ή βενζίνης. Το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα αφορά στα λίγα πρατήρια φυσικού αερίου που υπάρχουν στην χώρα μας (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια και Πυλαία Θεσσαλονίκης), ωστόσο το δίκτυο της Fisikon διευρύνεται.

Πολύ καλός συνδυασμός άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

Καμία διαφορά δεν υπάρχει και σε οδηγικά χαρακτηριστικά μεταξύ του Volkswagen Golf TGI και των υπολοίπων εκδόσεων παραπλήσιας απόδοσης, προσφέροντας πολύ καλή συμπεριφορά και άνεση στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής και ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση από το πλαίσιο αλλά και από την συνολική κατασκευή. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι κατάλληλα ρυθμισμένη για να διατηρεί υψηλή σταθερότητα του αμαξώματος τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές με μικρές κλίσεις. Εκεί οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη, ελεγχόμενη και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση και απόκριση από το τιμόνι όπως και από τα φρένα.

«Τυπικά» άρτιο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Golf TGI BlueMotion δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με τα υπόλοιπα Golf, εκτός από την ένδειξη της θερμοκρασίας του κινητήρα στον πίνακα οργάνων που αντικαταστάθηκε από τον δείκτη πληρότητας του CNG. Κατά τα «γνωστά» η καμπίνα του μικρομεσαίου Volkswagen κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την υψηλή ποιότητα υλικών, φινιρίσματος και συναρμογής, την πολύ καλή εργονομία, θέση οδήγησης και τους άνετους χώρους για τους επιβάτες. Στο μόνο σημείο που μειονεκτεί είναι στην χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού λόγω των δεξαμενών μειώθηκε το ωφέλιμο ύψος μαζί και η χωρητικότητα κατά 89 λίτρα (291 λτ. έναντι 380 λτ.).

(+) Κατανάλωση – οικονομία με φυσικό αέριο, επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, εργονομία, χώροι επιβατών

(-) Μικρότερο πορτ μπαγκάζ, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού CNG

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4 kg CNG/6,7 βενζίνη
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,8 kg CNG/4,3 βενζίνη
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,4 kg CNG/5,2 βενζίνη
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
92 (CNG) / 119 (βενζίνη)
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.255
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
291
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.840 (DSG)