«Μυστικά» για τα μπεκ, μπουζί και πνεύμονες του κιτ LPG

Η χρήση υγραερίου στα αυτοκίνητα έχει διαδοθεί πολύ τα τελευταία χρόνια, λόγω της μεγάλης οικονομίας που προσφέρει σε σχέση με τη βενζίνη. Ωστόσο, η τοποθέτηση ενός συστήματος κιτ LPG πρέπει να γίνεται από αξιόπιστες εταιρείες με εμπειρία, προκειμένου να εξασφαλιστεί σωστή λειτουργία του κινητήρα και κατάλληλη τεχνική υποστήριξη.

Η εταιρεία παραγωγής και εγκατάστασης συστημάτων υγραεριοκίνησης EuropeGAS Sp.z.o.o., είναι μία από τις ηγετικές Ευρωπαϊκές εταιρείες κατασκευής συστημάτων αυτοκινήτου LPG/CNG. Στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από την EuropeGAS Hellas, η οποία εξυπηρετεί 300 περίπου συνεργεία σε όλη την χώρα σε ανταλλακτικά, τεχνική υποστήριξη και διάγνωση και προσφέρει υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, ελκυστικές τιμές, άρτια τεχνική υποστήριξη και αλληλοσεβασμό.

Εμείς, μιλήσαμε με τον υπεύθυνο της EuropeGAS Hellas, κ. Αλέκο Σταχτούρη, ο οποίος μας απάντησε σε καίρια ερωτήματα σχετικά με τα είδη των μπεκ, των πνευμόνων και για το αν χρειάζεται ή όχι αντικατάσταση των μπουζί.

Εμπορεύεστε πολλά είδη πνευμόνων. Ποια πιστεύετε ότι είναι τα πιο αξιόπιστα;

Πράγματι εμπορευόμαστε και  χρησιμοποιούμε σχεδόν όλους τους γνωστούς και αξιόπιστους υποβιβαστές (πνεύμονες). Αυτό γίνεται για τον κύριο λόγο ότι σχεδόν όλοι οι τύποι κατά καιρούς παρουσιάζουν προβληματικές παρτίδες. Έχοντας εναλλακτικούς, διαφορετικής μάρκας προλαμβάνεις την εξάπλωση του προβλήματος. Φυσικά σαν εξάρτημα επηρεάζεται και από την ορθή η μη, συντήρηση του συστήματος. Για παράδειγμα παίζει ρόλο το αντιψυκτικό υγρό και η έγκαιρη αντικατάσταση του φίλτρου υγρής φάσης. Tomasetto, Nigs, Zavoli αλλά και οι νέου σχεδιασμού magic power έχουν χαμηλό ποσοστό ελλατωματικότητας. Ο κυβισμός και η ιπποδύναμη του κινητήρα είναι βασικό κριτήριο στην επιλογή πνεύμονα.

Ποιοι είναι οι τύποι των μπεκ και σε τι διαφέρουν;

Οι κλασσικού τύπου ηλεκτροβαλβίδες lpg/cng μπεκ χαλούν πολύ πιο γρήγορα και χάνουν την απόδοση τους δημιουργώντας σε πολλές περιπτώσεις, αν δεν επισκευαστούν με εδικό κιτ επισκευής και μικρομέτρηση, προβλήματα στην λειτουργία του κινητήρα. Φυσικά είναι πιο οικονομικές από τα μπεκ τύπου βενζίνης.

Από την άλλη, τα τύπου βενζίνης σωληνοειδή μπεκ ψεκασμού (όπως τα Ηana) εξασφαλίζουν την ιδανική ποσότητα καυσίμου σε κάθε στιγμή λειτουργίας του κινητήρα. Έχουν υψηλή ποιότητα κατασκευής με 1,9 και 1,3 ohm αντίσταση πηνίου η οποία εγγυάται ότι το αέριο ψεκάζεται με την καλύτερη ταχύτητα και ακρίβεια. Προβλήματα με χαμηλούς παλμούς και υψηλές καταναλώσεις δεν υπάρχουν. Έχουν εγγύηση σχεδόν για πάντα (έως 200.000 χλμ. με υγραέριο) και το μόνο που μπορεί να χρειαστεί αν βρωμίσουν, είναι καθαρισμός στον υπέρηχο. Η τιμή τους είναι ακριβότερη από τα μπεκ τύπου ηλεκτροβαλβίδας αλλά προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση.

Ο οδηγός καταλαβαίνει ότι χρειάζεται επισκευή στα μπεκ είτε με την αύξηση της κατανάλωσης είτε από τον έντονο θόρυβο που ακούγεται από τα χτυπήματα των μικρών πιστονιών που εσωκλείονται στην μπεκιέρα.

Χρειάζεται ένας κινητήρας αλλαγή μπουζί ή όχι;

Ένας κινητήρας χρειάζεται αλλαγή μπουζί λίγο πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. Αυτό δεν σημαίνει ότι στην εγκατάσταση συστήματος υγραεριοκίνησης πρέπει να γίνεται αλλαγή. Είναι πάντως δεδομένο ότι η καύση του υγραερίου απαιτεί «καλά ρεύματα» οπότε μπουζί, πολλαπλασιαστές, μπουζοκαλώδια πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση.

Ποια η άποψή σας για την τοποθέτηση συστήματος λίπανσης των βαλβίδων;

Κυκλοφορούν στην αγορά διάφορα συστήματα λίπανσης των βαλβίδων, από απλές «λαδιέρες» που λειτουργούν με υποπίεση, «λαδιέρες» με διακλαδωτή, μέχρι και ηλεκτρονικές. Εμπορευόμαστε όλα τα παραπάνω συστήματα αλλά προτιμάμε στις εγκαταστάσεις μας να χρησιμοποιούμε αναγνωρισμένα συστατικά που εφαρμόζονται μέσω της πλήρωσης καυσίμου.

EUROPEGAS E.E.
Εμπόριο συστημάτων υγραεριοκίνησης

 Χάρτης:

Get it on Google Play Download on the App Store