Νέα Fiat 500 και Panda Hybrid: Ηγέτες της πόλης!

103

Τα εξαιρετικά δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης Fiat 500 και Panda, φέρουν επανάσταση για ακόμα μία φορά στις αστικές μετακινήσεις, κάνοντας προσιτή την υβριδική τεχνολογία σε όλους. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην ιστορία τους τα 500 και Panda προσφέρονται με μία κοινή ειδική σειρά, την «Launch Edition» με τα μοναδικά χαρακτηριστικά, τόσο στο αμάξωμα, όσο και στο εσωτερικό (π.χ. επενδύσεις των καθισμάτων, κατασκευασμένες από «SEAQUAL YARN»).

Κίνηση και στις δύο περιπτώσεις δίνει το νέο Mild Hybrid σύστημα που συνδυάζει τον τελευταίας γενιάς 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας FireFly χωρητικότητας 1.0 λτ. με ένα ηλεκτροκινητήρα 12V BSG (Belt-intergrated Starter Generator) που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου. Το νέο σύνολο αποδίδει συνολικά 70 ίππους, ενώ σε σχέση με τον κινητήρα 1.2 69hp προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά μέσο όρο 20% (έως και 30% ανάλογα με τις συνθήκες). Παράλληλα, το νέο σύνολο προσφέρει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα άνεσης χάρη στο σύστημα BSG που επιτρέπει την αθόρυβη και χωρίς κανένα κραδασμό ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start.

Πρακτικότητα και στιλ!

To 500 αποτελεί σημείο αναφοράς για το στιλ, το χαρακτήρα και τη μοναδικότητα του, ενώ το Panda, εκτός από το μοντέρνο σχεδιασμό του, ξεχωρίζει για την πρακτικότητα και τους χώρους. Η Fiat με το λανσάρισμα των Hybrid εκδόσεων του 500 και του Panda συνδυάζει την υβριδική τεχνολογία με το στιλ και την πρακτικότητα, με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων, προς όφελος των καταναλωτών, αλλά και του περιβάλλοντος.

Πως λειτουργεί το σύστημα Mild Hybrid

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το νέο Mild Hybrid υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 999 κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους και 92 Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 3 χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με πολύ καλή αίσθηση.

Όσον αφορά το Fiat Panda Hybrid προσφέρεται στην έκδοση Easy και στην ακόμα πιο ενδιαφέρουσα με το πακέτο Cross. Αυτό ξεχωρίζει για το δυναμικό του χαρακτήρα χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τους προφυλακτήρες με το off-road look.

Οι τιμές του Fiat Panda Hybrid ξεκινούν από τις 11.400 ευρώ και του 500 Hybrid από 11.950 ευρώ (υπάρχει και το κάμπριο 500C Hybrid). Πρόσθετα, όπως όλες οι εκδόσεις των μοντέλων, τα υβριδικά Panda και 500 καλύπτονται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας. Να σημειωθεί ακόμα, ότι με εκπομπές CO2 88 γρ./χλμ. το 500 Hybrid και 89 γρ./χλμ. το Panda Hybrid, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας.

Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- αερόσακοι για τους εμπρός επιβάτες και πλευρικοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας (7 αερόσακοι στο 500), ESP με hill-assist, κλιματισμός και σύστημα πολυμέσων με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες (στο 500).

Παρακάτω μπορείτε να δείτε και το video με τη λειτουργία του νέου υβριδικού συστήματος της Fiat: