Πάει ηλεκτρικό αυτοκίνητο Αθήνα – Θεσσαλονίκη non stop;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν απασχολήσει τον τελευταίο καιρό και την ελληνική αγορά, λόγω των γενναιόδωρων κρατικών επιδοτήσεων. Αυτές φτάνουν έως τις 6.000 ευρώ, συν 1.000 ευρώ σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, άτομα με αναπηρίες), άλλα 1.000 ευρώ με απόσυρση παλαιού οχήματος και 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή.

Δείτε ακόμα: Πλούσια SUV μοντέλα σε χαμηλές τιμές

Ωστόσο, και πάλι οι τιμές τους παραμένουν κατά πολύ υψηλότερες συγκριτικά με εκείνες των αυτοκινήτων με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα λεφτά που κοστίζει ένα μικρό για παράδειγμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μπορεί κανείς να αγοράσει ένα μεγαλύτερο μοντέλο ντίζελ, βενζίνης, υβριδικό, με φυσικό αέριο και υγραέριο.

Μεταξύ των βασικών μειονεκτημάτων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης για να «γεμίσουν» οι μπαταρίες. Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να διανύσουν μια απόσταση εκδρομής, όπως είναι για παράδειγμα η τυπική «Αθήνα – Ναύπλιο» με επιστροφή, των 280 χιλιομέτρων. Αυτό ισχύει θεωρητικά και με βάση την αυτονομία που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, γιατί στην πράξη και αν ο οδηγός δεν είναι φειδωλός με το πάτημα του γκαζιού, τότε η μπαταρία μπορεί να αδειάσει πολύ πιο γρήγορα.

Δείτε ακόμα: Τα οικονομικά diesel αυτοκίνητα του Σκρουτζ!

Υπάρχουν όμως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορούν να καλύψουν μεγαλύτερες αποστάσεις, όπως είναι η «Αθήνα – Θεσσαλονίκη» των 500 χιλιομέτρων, χωρίς στάση για φόρτιση ή να μείνουν στο δρόμο; Να σημειωθεί ότι υπάρχουν σταθμοί φόρτισης στην εν λόγω διαδρομή όπως είναι στην Αταλάντη, Λαμία, Βόλο, Λάρισα, Πλαταμώνα και Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, θα χρειαστούν αρκετές ώρες για τη φόρτιση και όχι ένα συνηθισμένο τέταρτο ξεκούρασης και ενδεχόμενου ανεφοδιασμού με καύσιμο.

Με βάση τα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ελλάδα και υποστηρίζονται από δίκτυο αντιπροσώπων, πρακτικά κανένα μοντέλο δεν μπορεί να διανύσει αυτή τη διαδρομή non stop. Tο μοναδικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπορεί έστω και οριακά να φτάσει στη Θεσσαλονίκη από την Αθήνα χωρίς να σταματήσει, είναι το VW ID.4, με την αυτονομία των 500 χιλιομέτρων. Λίγα χιλιόμετρα έξω από τη Θεσσαλονίκη φτάνει η Jaguar I-Pace (470 χλμ.), ακολουθούν η BMW iX3 (460 χλμ.), τα Kia e-Niro, e-Soul και Hyundai Kona Electric των 204 ίππων με τη μεγαλύτερη  μπαταρία 64 kWh, καθώς και το VW ID.3. Από εκεί και πέρα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα θα χρειαστεί να σταματήσουν στη Λάρισα για φόρτιση (Αθήνα – Λάρισα 352 χλμ.), αρκετά στη Λαμία (212 χλμ. από την Αθήνα), ενώ άλλα θα χρειαστούν 3 και άνω στάσεις για γέμισμα των μπαταριών, οπότε πρακτικά είναι αδύνατο να κάνουν το ταξίδι.

Δείτε ακόμα: Όλα τα υβριδικά μοντέλα της Kia στην Ελλάδα

Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με τις αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ελλάδα, σύμφωνα με την πιο ρεαλιστική μέτρηση WLTP, που ανακοινώνει ο εκάστοτε κατασκευαστής.

Μάρκα/μοντέλο Αυτονομία (χλμ.)*
VW ID.4 204 hp 500
Jaguar I-Pace 400 hp 470
BMW iX3 286 hp 460
Kia e-Niro 204 PS 455
Kia e-Soul 204 PS 452
Hyundai Kona Electric 204 hp 449
VW ID.3 204 hp 424
Nissan LEAF e+ 217 hp 385
Audi e-tron SB 55 quattro 408 hp 373
Mercedes EQC 400 4MATIC 408 hp 370
Audi e-tron 55 quattro 408 hp 368
Peugeot e-208 136 hp 340
Opel Corsa-e 136 hp 337
DS3 Crossback e-Tense 136 hp 320
Peugeot e-2008 136 hp 320
Hyundai Kona Electric 136 hp 305
Kia e-Niro 136 hp 289
BMW i3 170 hp 285
Audi e-tron SB 50 quattro 313 hp 282
Audi e-tron 50 quattro 313 hp 279
BMW i3s 185 hp 278
Kia e-Soul 136 hp 276
Nissan LEAF 150 hp 270
VW e-up! 83 hp 256
ΜΙΝΙ Cooper SE 184 hp 235
VW e-Golf 136 hp 231
Skoda CITIGOe iV 83 hp 225
Honda e 136 hp 222
Honda e Advance 154 hp 222
Mazda MX-30 200
smart EQ forfour 81 hp 135
smart EQ fortwo 81 hp 130
*Μεικτή ελάχιστη WLTP
Get it on Google Play Download on the App Store