Ποιο είναι το δημοφιλέστερο PHEV στην Ελλάδα;

Τα επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά και Plug-in Hybrid) συνεχώς κερδίζουν έδαφος και στην Ελλάδα, καθώς οι πωλήσεις τους σταθερά αυξάνονται. Πληροφοριακά, το πρώτο 5μηνο του 2022, το μερίδιό τους έχει φτάσει το 7,6% της αγοράς, έναντι 5,4% το ίδιο χρονικό διάστημα πέρυσι.

Ποιο είναι όμως το PHEV που έχει κερδίσει περισσότερο τους Έλληνες; Πρώτη θέση στην κατάταξη των ταξινομήσεων για φέτος (Ιαν.-Μάιος), έχει και με διαφορά η Mercedes GLA, με 295 οχήματα. Παράλληλα, και σε άλλες κατηγορίες η Mercedes είναι πρώτη στα PHEV, όπως είναι στα μικρομεσαία (A-Class) και στα D-SUV (GLC).

Εξωτερικά, η GLA 250 e είναι παρόμοια με την GLA στην οποία βασίζεται, όμως οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τις διαφορές. Αυτές εστιάζονται στα λογότυπα «EQ Power» στα εμπρός φτερά, στο «e» στην πόρτα του χώρου αποσκευών και στο δεύτερο πορτάκι για την υποδοχή της φόρτισης. Συνολικά, το υψηλής τεχνολογίας μικρομεσαίο SUV διακρίνεται για την καλλίγραμμη αισθητική του και την πολυτέλεια που αποπνέει το αμάξωμα των 4.410 χλστ. μήκους.

Μεταξύ των πρωταγωνιστών της GLA 250 e είναι η κινητήρα μονάδα. Αυτή ενσωματώνει το βενζινοκινητήρα των 1.33 λτ. ισχύος 160 ίππων και 230 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 102 ίππων και 300 Nm ροπής. Με τη συνδυαστική απόδοση των 218 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων, το premium SUV επιταχύνει ταχύτατα ανά πάσα ώρα και στιγμή (0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ.). Πολύ σημαντικό προσόν είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Σε πραγματικές συνθήκες και με τη μπαταρία φορτισμένη, η κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε κοντά στα 2,0 λτ./100 χλμ., ενώ όταν λειτουργεί σαν υβριδικό είναι και πάλι χαμηλή (6,2 λτ./100 χλμ.). Οι εκπομπές CO2 ανέρχονται στα 31 γρ./χλμ., με ηλεκτρική αυτονομία κατά WLTP στα 58 χλμ. Σε ότι αφορά την φόρτιση των μπαταριών, σε wallbox των 7,4 kW, απαιτούνται 1 ώρα και 45 λεπτά.

Εκτός από γρήγορη και ολιγαρκής σε καύσιμο, η Mercedes GLA 250 e διαθέτει και «αρχοντικό» πάτημα. Στα ταξίδια εμπνέει σιγουριά τόσο στις ευθείες όσο και σε διαδρομές με στροφές. Το τιμόνι αν και ελαφρύ προσφέρει επαρκή πληροφόρηση, με την ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς να εξασφαλίζει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης και ελάχιστες κλίσεις υπό γωνία. Παράλληλα, είναι εύκολη στην οδήγηση, ενώ ειδικά σε ρυθμούς πόλης και με τον ηλεκτροκινητήρα σε λειτουργία ενισχύεται και η άνεση.

Στο εσωτερικό της GLA 250 e, οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία, σπορτίφ σχεδίαση και υψηλή ποιότητα κατασκευής. Αρχικά την παράσταση κλέβει η ενιαία τεχνοτροπία Widescreen, η οποία συνδυάζει δυο οθόνες 10,25 ιντσών (στάνταρ είναι 7 ιντσών), μία για τον πίνακα οργάνων και μία του συστήματος πολυμέσων. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι, ακόμα και για τους πιο ψηλούς επιβάτες. Όσον αφορά το πορτ μπαγκάζ, έχει χωρητικότητα 385 λίτρα.

Όσον αφορά την τιμή της GLA 250 e, αυτή ξεκινά από τις 46.900 ευρώ ή 35.662 ευρώ χωρίς φόρους (μηδενικός φόρος για χρήστες εταιρικού αυτοκινήτου).

Get it on Google Play Download on the App Store