Μακράν φθηνότερο το Dacia Duster 1.5 diesel 4×4

Το Dacia Duster έχει ένα πολύ σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο έχει συμβάλλει σημαντικά στο να γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα SUV στην Ελλάδα (και στην Ευρώπη). Αυτό είναι οι πολύ χαμηλότερες τιμές του για τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, οι οποίες είναι ακόμα πιο προσιτές και από μικρών SUV. Σε συνδυασμό και με άλλα του χαρίσματα, το Duster αποτελεί μονόδρομο για όποιον θέλει ένα C-SUV με τα λιγότερα λεφτά.

Η βασική έκδοση 1.0 TCe 100 hp LPG Ambiance εκκινεί από τις 19.490 ευρώ, όμως όσοι θέλουν 4κίνηση θα προσανατολιστούν απευθείας στο πολύ καλό 1.500άρι ντίζελ. Για το 1.5 Blue dCi 4×4 οι τιμές ξεκινούν από τις 25.410 ευρώ, ενώ για το ανανεωμένο (ξεχωρίζει από τα νέα σήματα) το κόστος της αρχικής έκδοσης Essential διαμορφώνεται στις 26.310 ευρώ. Στον εξοπλισμό αμφοτέρων ανήκουν 6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, air condition και ραδιόφωνο με χειριστήρια στο τιμόνι.

Στη δεύτερη έκδοση Sportive 1.5 Blue dCi 4×4 η τιμή ανεβαίνει στις 27.270 ευρώ (28.170 ευρώ το facelift Expression), όμως ο εξοπλισμός είναι αρκετά πιο πλούσιος. Επιπλέον ενσωματώνουν σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, cruise control, διαφορετικές επενδύσεις και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.

Στο δρόμο, ο συνδυασμός του 1.5 diesel με την 4κίνηση είναι κατάλληλος σε κάθε τερέν. Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας με τους 114 ίππους και τη ροπή των 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. προσφέρει δυνατό τράβηγμα από χαμηλά και επάρκεια ισχύος όποτε ζητηθεί από τον οδηγό. Γεγονός που συμβάλλει και η κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, όπου ειδικά οι 4 πρώτες σχέσεις έχουν σφιχτή διάταξη. Το 4κίνητο ντίζελ Duster φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και επιταχύνει σβέλτα εν κινήσει, χωρίς να ζορίζεται καθόλου. Παράλληλα το μοτέρ έχει χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο, της τάξεως των 6,9 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, ξεκινούν από 139 γρ./χλμ. (89 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).

Από πλευράς οδικής συμπεριφοράς, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις απορροφούν με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες εντός και εκτός δρόμου. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λιγότερες από αυτές που θα περίμενε ο χρήστης βάσει ενδοτικότητας αμορτισέρ, ενώ γενικά το Duster πατάει καλά και παρέχει ξεκούραστες μετακινήσεις. Πέρα των ορίων της ασφάλτου βοηθούν το κοντό κιβώτιο, τα 214 χλστ. από το έδαφος και οι επιλογές της τετρακίνησης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν απαιτείται καν το «κλείδωμα» της τετρακίνησης (Lock στο περιστροφικό χειριστήριο), μιας και με το Auto πάει άνετα.

Μαζί με όλα τα παραπάνω, προσθέστε το ευρύχωρο «σαλόνι» του, όπου 5 άτομα θα χωρέσουν χωρίς στρίμωγμα. Αρκετά είναι και τα 414 λίτρα του χώρου αποσκευών (478 λτ. το 2WD). Από πλευράς ποιότητας τα σκληρά πλαστικά και η συναρμογή ικανοποιούν, ενώ τη συνολική εικόνα αναβαθμίζει η έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment.

Get it on Google Play Download on the App Store