Ναι δαγκωτό στο Kia Stonic 1.0T 100 PS, αλλά σε ποιο;

Το Stonic αποτελεί το best seller μοντέλο της Kia στην Ελλάδα, το οποίο παράλληλα βρίσκεται μεταξύ των πρώτων θέσεων σε πωλήσεις στα μικρά SUV. Λογικό θα λέγαμε, αφού είναι ένα αυτοκίνητο με πολλά πλεονεκτήματα, ενώ διατίθεται σε ανταγωνιστικές τιμές και με σημαντικές παροχές (5 χρόνια δωρεάν service και 7ετής εργοστασιακή εγγύηση).

Από πλευράς κινητήρων προσφέρεται με τον ατμοσφαιρικό 1.2 MPI 84 PS και τους turbo 1.0 T-GDi 100 PS και 120 PS (ο ισχυρότερος μόνο με το 7DCT κιβώτιο ταχυτήτων). Εμείς, θα εστιάσουμε στον «100άρη», σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, λόγω χαμηλότερων τιμών. Αυτές ξεκινούν από 19.340 ευρώ στην πρώτη έκδοση GL Inmotion, στην επόμενη GL Optimum είναι ακριβότερο κατά 1.000 ευρώ (20.340 ευρώ), ενώ το πιο σπορτίφ και κορυφαίο GT-Line ανεβαίνει στις 22.340 ευρώ.

Ας δούμε αναλυτικά τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης και τις διαφορές μεταξύ τους.

GL Inmotion:

  • 6 αερόσακοι
  • Οθόνη αφής 8 ιντσών
  • Αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
  • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
  • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
  • Air condition

GL Optimum (επιπλέον της GL Inmotion):

  • Φώτα LED
  • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω
  • Δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων
  • Cruise control
  • Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός
  • Πίσω θύρα USB

GT-Line (επιπλέον του GL Optimum)

  • Σύστημα αυτόνομης πέδησης
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
  • Σύστημα αυτόματης λειτουργίας μεγάλων φώτων (προβολείς)
  • Αυτόματος κλιματισμός
  • Full LED φωτιστικά σώματα εμπρός
  • Προβολείς ομίχλης εμπρός
  • Ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
  • Επένδυση καθισμάτων με συνθετικό δέρμα και ύφασμα
  • Sport δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο GT line
  • Επένδυση ταμπλό τύπου ανθρακονημάτων
  • Εσωτερικό με υλικά Piano Black και Satin Chrome
  • Sport μεταλλικά πεντάλ
  • Διαφορετική μάσκα και πιο σπορ προφυλακτήρες
  • Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
  • Σκούρα πίσω κρύσταλλα

Συγκρίνοντας τον εξοπλισμό, βλέπουμε ότι μεταξύ των δύο πρώτων εκδόσεων, η δεύτερη GL Optimum συμφέρει περισσότερο, γιατί τα επιπλέον 1.000 ευρώ που κοστίζει είναι πολύ μικρή επιβάρυνση και καλύπτεται από τον πρόσθετο εξοπλισμό. Σαφώς πιο ολοκληρωμένη επιλογή αποτελεί το GT line, το οποίο διαθέτει τα πάντα και έχει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση. Επίσης, η τιμή των 22.340 ευρώ είναι πολύ ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Σε κάθε περίπτωση ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας των 998 κ.εκ. με την ισχύ των 100 ίππων και 172 Nm ροπής ταιριάζει κατάλληλα στο ευχάριστο οδηγικά Stonic, με το αμάξωμα των 4.140 χλστ. μήκους και βάρους 1.195 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει ραφιναρισμένη λειτουργία, δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι έχει περισσότερη δύναμη και προσφέρει σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.). Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,3 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται μεταξύ 122-133 γρ./χλμ.

Στο εσωτερικό το GT line είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον λόγω των καλύτερων και πιο σπορτίφ επενδύσεων στο ταμπλό και στα καθίσματα. Κοινό στοιχείο όλων των Stonic είναι η γεροδεμένη κατασκευή του ταμπλό και οι καλοί χώροι για τις μετακινήσεις 4 επιβατών με τις αποσκευές τους (352 λίτρα).

Get it on Google Play Download on the App Store