Νέο Renault Captur βενζίνη, ντίζελ ή υγραέριο;

Το ολοκαίνουργιο, δεύτερης γενιάς Captur είναι διαθέσιμο εδώ και λίγο καιρό στην Ελληνική αγορά και προσφέρεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Οι διαφορές σε σχέση με το προγενέστερο Captur είναι εμφανέστατες εξωτερικά και στο εσωτερικό, ενώ πολλές αλλαγές υπάρχουν και στα μηχανικά του μέρη.

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βενζίνης υπάρχει ο νέος 3κύλινδρος 1.0 TCe των 100 ίππων και στους ντίζελ ο γνωστός αλλά βελτιωμένος 1.5 Blue dCi των 95 ίππων. Για πρώτη φορά η Renault προσφέρει το Captur και με μοτέρ διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), το 1.0 TCe LPG, διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των αγοραστών.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Clio 1.0 TCe 100

Συγκρίνοντας τις τιμές τους στην αρχική έκδοση Authentic, το 1.0 TCe είναι αναμενόμενα πιο οικονομικό και κοστίζει 16.880 ευρώ. Το 1.0 TCe LPG κοστίζει μόλις 800 ευρώ παραπάνω (17.680 ευρώ) και αναμφίβολα συμφέρει. Το ντίζελ ανεβαίνει στις 19.140 ευρώ και είναι ακριβότερο κατά 2.260 ευρώ και 1.460 ευρώ αντίστοιχα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο σύστημα πέδησης με ανίχνευση πεζών και δίκυκλων, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, cruise control, air condition, ηχοσύστημα, προβολείς LED, ηλεκτρικούς καθρέπτες κ.λπ.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Renault Kadjar 1.3 TCe 140 PS

O διπλού καυσίμου κινητήρας βασίζεται στον 1.0 TCe 100 και προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις και αποδόσεις (μόνο η ροπή είναι κατά 10 Nm υψηλότερη στο LPG), όμως έχουν γίνει οι απαραίτητες τροποποιήσεις για να λειτουργεί και με υγραέριο. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το καύσιμο που θέλει να χρησιμοποιήσει, πατώντας τον σχετικό διακόπτη που βρίσκεται στο εσωτερικό. Η αποθήκευση του υγραερίου γίνεται σε μια δεξαμενή 40 λτ. που βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας, ενώ ο ανεφοδιασμός γίνεται σε δύο λεπτά. Μαζί με τα 48 λτ. του ρεζερβουάρ βενζίνης, το Captur 1.0 TCe LPG προσφέρει θεωρητική αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Megane υβριδικό και 1.0 TCe

Σημαντικό είναι το όφελος με τη χρήση του LPG, αφού με 12.000 χλμ. ετησίως το κόστος για καύσιμο φτάνει τα 644 ευρώ έναντι 1.013 ευρώ με τη βενζίνη (369 ευρώ λιγότερα). Μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμων προσφέρει ο 1.500άρης ντίζελ (653 ευρώ), σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις και τις τρέχουσες μέσες τιμές των καυσίμων πανελλαδικά (βλ. ανάλυση παρακάτω). Από πλευράς επιδόσεων, το Captur επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς και με τους τρεις κινητήρες. Όμως ο 1.5 Blue dCi με την αισθητά περισσότερη ροπή, προσφέρει πιο γρήγορες επιδόσεις εν κινήσει και συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο, έναντι 5 σχέσεων στο βενζίνη και LPG.

Ποιο συμφέρει τελικά;

Το νέο Captur με το υγραέριο, φαίνεται ότι είναι η πιο δελεαστική επιλογή από οικονομικής πλευράς. Συγκριτικά με το αμιγώς βενζίνης η διαφορά σε τιμή είναι μικρή, ενώ από το ντίζελ είναι αρκετά φθηνότερο. Επιπλέον, το κόστος σε καύσιμο με τη χρήση υγραερίου είναι χαμηλότερο και από το πετρέλαιο, ενώ πρατήρια με LPG υπάρχουν παντού και σε όλη την Ελλάδα.

Δείτε ακόμα: Νέο Renault Captur βενζίνη, diesel, LPG, από 16.880€

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Μοντέλο 1.0 TCe 1.0 TCe LPG 1.5 Blue dCi
Κυβισμός (κ.εκ.) 999 999 1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες 3/12 3/12 4/8
Ταχύτητες 5 5 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/5.000 100/5.000 95/1.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 160/2.750 170/2.000 240/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 13,3 13,3 14,3
80-120 χλμ./ώρα 4η/5η (δλ.) 12,0/21,3 11,3/14,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 173 173 178
Βάρος (κιλά) 1.190 1.241 1.295
Χώρος αποσκευών (λτ.) 422 422 406
Ρεζερβουάρ (λτ.) 48 48/40 (LPG) 46
Κατανάλωση – κόστη – τιμή
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* 5,9 5,9/7,5 (LPG) 4,7
Κόστος στα 12.000 χλμ. (ευρώ) 1.013 1.013/644 653
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 133 133/122 (LPG) 124
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ) 159,6 159,6 148,8
Τιμή (ευρώ) 16.880 17.680 19.140
*Εργοστασιακές μετρήσεις

Το κόστος καυσίμων έχει υπολογιστεί με τις εξής τρέχουσες μέσες τιμές: Βενζίνη: 1,431 €/λτ., πετρέλαιο: 1,157 €/λτ. και υγραέριο 0,716 €/λτ.

Get it on Google Play Download on the App Store