SUV με 22.250 ευρώ «καίει» 6 ευρώ στα 100 χλμ.

Ένα από τα σημαντικότερα έξοδα που κάνουν όλοι όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά το αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά και για να καλύψουν τις όποιες άλλες υποχρεώσεις τους, είναι τα καύσιμα.

Ειδικά για τη βενζίνη που αποτελεί την πλειοψηφία, μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 7-8 λτ./100 χλμ. ισοδυναμεί τώρα με 13-15 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα (με τιμή βενζίνης στα 1,8€/λτ.). Ακόμα και με το πετρέλαιο που συμφέρει περισσότερο, τα 5-6 λτ./100 χλμ. και με τιμή ντίζελ στα 1,7€/λτ., το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 9-10 ευρώ/100 χλμ. Παρόλη όμως την ακρίβεια, το καύσιμο που συνεχίζει να είναι πιο οικονομικό και με διαφορά είναι το φυσικό αέριο κίνησης.

Η τιμή και σε αυτό έχει αυξηθεί και έχει φτάσει τα 1,2 ευρώ το κιλό (παλαιότερα είχε 0,834€/kg), αλλά για ένα μικρό ή μικρομεσαίο αυτοκίνητο που καίει 4-6 kg/100 χλμ., το έξοδο για τον οδηγό του είναι περίπου 5-7€/100 χλμ. Στην συγκεκριμένη μάλιστα περίπτωση, το CNG SUV πωλείται και σε προσιτή τιμή.

Πρόκειται για το Skoda Kamiq 1.0 G-TEC Ambition, το οποίο στοιχίζει από 21.800 ευρώ, ποσό χαμηλότερο ακόμα και από μικρών SUV με αμιγώς κινητήρες βενζίνης. Παράλληλα, είναι φουλ εξοπλισμένο και διαθέτει -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας, φώτα LED, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οθόνη αφής 8 ιντσών, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.

«Καρδιά» του Kamiq 1.0 G-TEC αποτελεί ο γνωστός 3κύλινδρος 1.0 TSI, με τις απαραίτητες όμως αλλαγές για να χρησιμοποιεί ως κύριο καύσιμο το φυσικό αέριο. Η ισχύς των 90 ίππων και η ροπή των 160 Nm από τις 1.800 σ.α.λ. επαρκούν για την επίτευξη ικανοποιητικών επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.) και το ικανοποιητικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές. Σε συνδυασμό με την καλορυθμισμένη ανάρτηση, είναι άνετο και ασφαλές από πλευράς οδικής συμπεριφοράς.

Σχετικά με τη λειτουργία του είναι πιο τραχιά συγκριτικά με τη βενζίνη, η οποία αποθηκεύεται σε ένα μικρό ρεζερβουάρ 9 λίτρων για ώρα ανάγκης. Δηλαδή στην περίπτωση που αδειάσουν οι τρεις δεξαμενές του CNG χωρητικότητας 13,8 κιλών και δεν γίνει ανεφοδιασμός. Σημαντικό προτέρημα είναι η μεικτή κατανάλωση δοκιμής των 5,4 kg/100 χλμ., που ισοδυναμούν τώρα με 6,5€/100 χλμ. Επίσης, το Kamiq 1.0 G-TEC με εκπομπές CO2 101 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Εξωτερικά το Kamiq φυσικού αερίου δεν διαφέρει κάπου από το αμιγώς βενζίνης, παρά μόνο από την ύπαρξη του λογότυπου G-TEC στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Αντίστοιχα και το εσωτερικό είναι ίδιο, με τις διαφορές να εντοπίζονται στον πίνακα οργάνων. Εκεί στη θέση του δείκτη θερμοκρασίας του κινητήρα έχει τοποθετηθεί ένδειξη για την στάθμη του φυσικού αερίου. Πρόσθετα, το trip computer αναγράφει στοιχεία κατανάλωσης και αυτονομίας για το CNG. Ποιοτικά είναι προσεγμένο με μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και στιβαρή συναρμογή. Οι χώροι των επιβατών είναι και αυτοί αναλλοίωτοι, που σημαίνει ότι παρέχει αυξημένες ανέσεις για όλους. Μόνο ο χώρος αποσκευών μίκρυνε κατά 122 λίτρα, στα 278 λίτρα, λόγω της τοποθέτησης των δεξαμενών CNG κάτω από το δάπεδο.

Get it on Google Play Download on the App Store