Το αυτοκίνητο «Top Gun» των 25.990 ευρώ

Τη σύγχρονη εποχή τα σπορ προσιτά αυτοκίνητα τείνουν να εξαφανιστούν, αφού όλοι οι κατασκευαστές έχουν ριχτεί στη μάχη του «εξηλεκτρισμού», προκειμένου να μειώσουν ρύπους και κατανάλωση. Τα χρόνια που υπήρχαν πολλά μικρά hot hatches ανήκουν στο παρελθόν, γιατί η πλειοψηφία των οδηγών δίνει προτεραιότητα στην άνεση, την ησυχία και τη μέγιστη δυνατή οικονομία σε καύσιμο.

Ευτυχώς όμως για τους λάτρεις της οδήγησης και όσων ανατριχιάζουν στο άκουσμα ενός «σκασίματος» από εξάτμιση, υφίσταται ακόμα κάποια ελάχιστα μοντέλα που ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη, δίχως να κοστίζουν ένα πακτωλό χρημάτων. Μια τέτοια περίπτωση είναι και το νέο Hyundai i20 N, το οποίο είναι σε θέση να προσφέρει έντονες οδηγικές -και όχι μόνο- συγκινήσεις, με τιμή εκκίνησης τις 25.990 ευρώ.

Αρχικά το οπτικό νεύρο ερεθίζεται από την «πολεμική» του εμφάνιση. Πριν από μερικά χρόνια θα νόμιζε κανείς ότι όλο αυτό το σπορ «κοστούμι» είναι εξτρά. Όμως, το i20 N βγαίνει από το εργοστάσιο όπως το βλέπετε (χωρίς το «N» στα πλαϊνά) και μοιάζει σαν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για χρήση δρόμου. Χαρακτηριστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα και στα μαρσπιέ, η αεροτομή οροφής, οι κόκκινες λεπτομέρειες, οι 18άρες γκρι ζάντες, η οβάλ απόληξη της εξάτμισης και το χαμηλωμένο κατά 10 χλστ. αμάξωμα.

Ετοιμοπόλεμο είναι και το εσωτερικό του, όπου ο οδηγός «αγκαλιάζεται» από το πάρα πολύ καλό σε στήριξη και άνετο τύπου μπάκετ κάθισμα με το ενιαίο προσκέφαλο. Στη διάθεσή του έχει ακόμα το δερμάτινο τιμόνι με την παχιά στεφάνη, τον ενσωματωμένο διακόπτη N αριστερά για την επιλογή των προφίλ οδήγησης και το δεξί πλήκτρο N για την ενεργοποίηση του σπορ προγράμματος N και των εξατομικευμένων σεταρισμένων N Custom. Όσο για το κόκκινο μπουτόν θέτει σε λειτουργία ή όχι το Rev Matching, για να συγχρονίζει τις στροφές του κινητήρα κατά το κατέβασμα των ταχυτήτων.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα σε στοιχεία ανέσεων, ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Παρόλα αυτά, με 1.500 ευρώ παραπάνω (27.490 ευρώ), είναι σχεδόν βέβαιο, ότι θα προτιμηθεί η έκδοση με το Performance Pack. Αυτό διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, πλήκτρο εκκίνησης start, έξυπνο κλειδί, αισθητήρα βροχής και το κυριότερο όλων, το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης N Corner Carving Differential.

Την «ώθηση» του i20 N αναλαμβάνει το μηχανικό σύνολο 1.6 Τ-GDi Flat Power, ισχύος 204 ίππων στις 5.500 – 6.000 σ.α.λ. και 275 Nm ροπής στις 1.750-4.500 σ.α.λ. (304 Nm με overboost στις 2.000 – 4.000 σ.α.λ.). Στις υπηρεσίες του οδηγού παρέχονται ακόμα τα προφίλ Eco, Normal, Sport, N και N Custom, διαμορφώνοντας την απόκριση του κινητήρα, τις ρυθμίσεις του ESC, το ήχο της εξάτμισης και το βάρος του τιμονιού. Με τα δύο τελευταία προγράμματα μειώνεται αναμενόμενα σε άνεση, γιατί προορίζεται για πιεσμένους ρυθμούς. Ωστόσο, τα πιο έντονα σκασίματα από την εξάτμιση ακούγονται σαν μελωδία στα αυτιά του λάτρη της οδήγησης.

Το i20 N Performance Pack εντυπωσιάζει με το πώς στρίβει και ακολουθεί με ακρίβεια χάρακα τις εντολές. Πατάς φουλ γκάζι και επιταχύνεις μέσα στη στροφή, δίχως το αυτοκίνητο να σπινάρει άσκοπα και να πετάει «μούτρα». Αρκεί το μοτέρ να δουλεύει στις μεσαίες και υψηλές στροφές, γιατί στις πιο χαμηλές δεν δείχνει τη δύναμή του. Από πλευράς επιδόσεων, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 6,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Η Hyundai ανακοινώνει εκπομπές CO2 158 γρ./χλμ. και κατανάλωση 7,0 λτ./100 χλμ. Μια μέση ρεαλιστική τιμή είναι τα 9,6 λτ./100 χλμ., σε χαλαρούς ρυθμούς μπορεί να πέσει έως και 2 λτ./100 χλμ. αλλά με φουλ γκάζι θα ανέβει μέχρι και 3 λτ./100 χλμ. Ούτως ή άλλως δεν απευθύνεται σε αυτούς που τσιγκουνεύονται το γκάζι και τη βενζίνη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
SUV, Hatchback, SW ή Fastback με 20.000 ευρώ;
SUV, Hatchback, SW ή Fastback με 20.000 ευρώ;
10+1 λόγοι για να κάνετε focus στο νέο Ford Focus
10+1 λόγοι για να κάνετε focus στο νέο Ford Focus
Με κλειστά μάτια τέτοιο αυτοκίνητο με 17.990 ευρώ
Με κλειστά μάτια τέτοιο αυτοκίνητο με 17.990 ευρώ …
Renault Clio Diesel, Βενζίνη, LPG & Hybrid από 17.940€
Renault Clio Diesel, Βενζίνη, LPG & Hybrid από 17.940€
Νέο Kia Rio GT Line για απαιτητικούς πελάτες
Νέο Kia Rio GT Line για απαιτητικούς πελάτες
Δελεαστικά πλήρες το Hyundai i20 1.0T N Line
Δελεαστικά πλήρες το Hyundai i20 1.0T N Line
Ποιο είναι το φθηνότερο Cabrio στην Ελλάδα;
Ποιο είναι το φθηνότερο Cabrio στην Ελλάδα;
Σπορ και πλούσιο αυτοκίνητο με 19.590 ευρώ
Σπορ και πλούσιο αυτοκίνητο με 19.590 ευρώ
Αυτοκίνητο βενζίνης, LPG, ντίζελ ή υβριδικό;
Αυτοκίνητο βενζίνης, LPG, ντίζελ ή υβριδικό;
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store