Δοκιμή Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI COD 150hp S tronic

Για πρώτη φορά από το 1996 που λανσαρίστηκε το Audi A3, αποκτά στη νεότερη 3η κατά σειρά γενιά του και σεντάν έκδοση, ικανοποιώντας έτσι και το κοινό που αναζητούσε επιπλέον χώρο για τις αποσκευές σε μικρομεσαίο Audi, αφού η επόμενη λύση ήταν το μεγαλύτερο και ακριβότερο A4. Το νέο Audi Sport Sedan παρά το τριών όγκων 4θυρο αμάξωμά του δεν είναι ένα κλασικό και συντηρητικό αυτοκίνητο, αλλά δυναμικό και με ιδιαίτερα κομψή εμφάνιση που προκαλεί θαυμασμό σε όσους το αντικρίζουν. Πολλοί μάλιστα το μπερδεύουν με A4 Sedan -και όχι άδικα-, ωστόσο το A3 Sport Sedan δείχνει πιο σύγχρονο και σπορτίφ. Όσον αφορά στις διαστάσεις, με μήκος 4.456 χιλιοστά είναι μακρύτερο κατά 146 χλστ. από το A3 Sportback, με πλάτος 1.796 χλστ. είναι 11 χλστ. πιο πλατύ, το ύψος του είναι 1.416 χλστ. (-9 χλστ.) και το μεταξόνιο των 2.637 είναι κατά 1 χλστ. πιο μακρύ. Το μεγαλύτερο όφελος από το επιπλέον μήκος εντοπίζεται στον χώρο αποσκευών των 425 λίτρων έναντι των 380 λτ. του πρακτικότερου A3 Sportback.

Από πλευράς τιμών, το νέο Audi A3 Sport Sedan κοστίζει από 23.460 ευρώ (με απόσυρση), στην αρχική (αλλά πλούσια εξοπλισμένη) έκδοση 1.4 TFSI 125 hp Attraction Plus και κατόπιν υπάρχει το 1.4 TFSI COD 150 PS από 25.040 ευρώ (από 27.440 ευρώ το S tronic). Πιο πάνω συναντάμε το 1.8 TFSI 180hp, το κορυφαίο S3 2.0 TFSI 300 hp και τα ντίζελ 1.6 TDI 110 hp και 2.0 TDI 150 hp (δείτε εδώ τον αναλυτικό τιμοκατάλογο).

Ισχυρός κινητήρας με υποδειγματική λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση

To 1.4 TFSI μηχανικό σύνολο με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (CylinderOn Demand) εκπλήσσει ευχάριστα ως σύνολο και σε κάθε επίπεδο, αφού από τη μια πλευρά είναι σε θέση να προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και από την άλλη να διατηρήσει την κατανάλωση πολύ χαμηλά, σχεδόν σε επίπεδα ντίζελ. Η μετάβαση από τη 2κύλινδρη λειτουργία στην 4κύλινδρη δεν γίνεται αισθητή σε καμία περίπτωση, αφού πραγματοποιείται εξαιρετικά ομαλά, ενώ με τους 2 κυλίνδρους δεν παρατηρείται κανένας απολύτως κραδασμός και «παρασιτικός» θόρυβος. Χάρη και στην πλούσια ροπή των 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται σβέλτα ακόμα και μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. όπου γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων μέσω του γρήγορου αυτόματου κιβωτίου S tronicτων 7 σχέσεων. Εκμεταλλευόμενοι την ροπή, το 7άρι κιβώτιο με την σωστή κλιμάκωση και με στρωτή οδήγηση είδαμε στο trip computer μέση κατανάλωση ακόμα και κάτω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Επιπλέον, ο οδηγός μέσω του Audi Drive Select μπορεί να επιλέξει το στιλ οδήγησης έχοντας στη διάθεσή του τις επιλογές efficiency, comfort, auto, dynamic και individual από το μενού του συστήματος MMI και από το διακόπτη που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα. To drive select μεταβάλλει πολλές επιμέρους παραμέτρους, όπως είναι η απόκριση στο γκάζι, το βάρος του τιμονιού, η λειτουργία του κλιματισμού, οι αλλαγές των ταχυτήτων κ.α.

Premium και μινιμάλ εσωτερικό με άνετους χώρους

Στο εσωτερικό του A3 Sport Sedan η εικόνα είναι γνώριμη από του χάτσμπακ A3 και είναι σε θέση να ικανοποιήσει τον απαιτητικό του αγοραστή σε κάθε επίπεδο. Σχεδιαστικά είναι ανάλαφρο, μοντέρνο, με τόνους δυναμισμού και πολυτελές με διακριτικό τρόπο και δίχως περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Την άρτια εικόνα του ενισχύουν η υψηλή ποιότητα των υλικών, η στιβαρή κατασκευή και το άψογο φινίρισμα. Παράλληλα, ο οδηγός κάθεται πολύ καλά και βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση, ωστόσο από πλευράς εργονομίας το σύστημα MMI χρειάζεται ένα διάστημα εξοικείωσης έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή από το δρόμο. Στο πίσω κάθισμα του A3 Sport Sedan προσφέρονται άνετοι χώροι για δύο ενήλικους επιβάτες, ενώ ένας μεσαίος θα νιώσει πιο άβολα λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ και της κονσόλας που φτάνει μέχρι πίσω. Για τις αποσκευές τα 425 λίτρα χωρίς να εντυπωσιάζουν είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα χάρη στο τετραγωνισμένο σχήμα του πορτ μπαγκάζ και των καλυμμένων μπράτσων του καπό (εδώ έπρεπε να υπήρχαν αμορτισέρ).

Ευχάριστο την οδήγηση, πολύ σταθερό και άνετο

Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει και στο δρόμο το A3 Sport Sedan, αφού όπως και το χάτσμπακ αδελφάκι του είναι ιδιαίτερα σταθερό, άνετο αλλά και ευχάριστο στην οδήγηση. Το τρίπτυχο πλαίσιο – κινητήρας – αναρτήσεις συνδυάζονται με πολύ ισορροπημένο τρόπο, αφού το αυτοκίνητο αποπνέει συμπαγή αίσθηση σε κάθε διαδρομή, η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του αν και σφιχτή δεν ταλαιπωρεί τους επιβάτες και ο κινητήρας μπορεί να πετύχει πολύ χαμηλή κατανάλωση αλλά και να επιταχύνει γρήγορα το αυτοκίνητο. Το A3 Sport Sedan είναι πολύ σταθερό στις ευθείες ανεξαρτήτως ταχύτητας, ενώ και στις στροφές ακολουθεί πιστά την πορεία που έχει χαράξει ο οδηγός του, ο οποίος λαμβάνει σωστό βάρος και αίσθηση από το τιμόνι και από τα δυνατά φρένα.

(+): Σχεδίαση, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά

(-):  Εργονομία MMI, «τσιμπημένη» τιμή με το S tronic

Δείτε ακόμα εδώ τη δοκιμή του Audi A3 1.4 TFSI 122 PS 3d

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 S tronic
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
224
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Τετραπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.456
Πλάτος (χλστ.)
1.796
Ύψος (χλστ.)
1.416
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.637
Βάρος (κιλά)
1.240
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
425
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
86%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.440
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store