Δοκιμή Dacia Duster ντίζελ 1.5 dCi 110 PS 4×4

To Dacia Duster αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές αυτοκίνητο του Groupe Renault, το οποίο έφτασε το 2015 τις 331.238 πωλήσεις παγκοσμίως (συμπεριλαμβανομένου του Renault Duster), ενώ στην πρώτη θέση βρέθηκε το Clio με 372.062 πωλήσεις. Από το 2010 που λανσαρίστηκε το Duster ξεχώρισε για το δυναμικό εξωτερικό του σχεδιασμό, τις ανέσεις και τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του, ειδικά στις 4κίνητες εκδόσεις.

Το 2013 η Dacia ανανέωσε το Duster σε σχεδίαση, τεχνολογία και ποιότητα. Εξωτερικά απέκτησε πιο μοντέρνα εμφάνιση μέσω της νέας μάσκας, προφυλακτήρα και των ανασχεδιασμένων φωτιστικών σωμάτων, ενώ στο εσωτερικό έγιναν πολλές αλλαγές. Πέρυσι, το Duster απέκτησε αναβαθμισμένους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου Euro 6, όπως είναι και ο 1.5 dCi 110 με την περισσότερη ροπή και χαμηλότερη κατανάλωση.

Από πλευράς τιμών, το Duster πωλείται από 14.710 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.6 16V 115hp Ambiance, ενώ το 1.5 dCi 110hp 4×4 κοστίζει από 20.880 ευρώ. Τιμή που δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «προσιτή», ωστόσο σε σύγκριση με άλλα ντίζελ SUV 4×4 είναι φθηνότερο κατά περίπου 4.000 ευρώ και άνω, αλλά με κάποιες παραχωρήσεις σε ποιότητα και τεχνολογία.

Ασφαλές στην άσφαλτο και «ισοπεδωτικό» εκτός δρόμου

Το Duster προσφέρει καλά χαρακτηριστικά κίνησης στην άσφαλτο, ενώ εκτός δρόμου μοιάζει λες και μεταμορφώνεται. Εντός δρόμου όπου θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα, εμφανίζει καλή σταθερότητα στις ευθείες και σχετικά τονισμένες κλίσεις στις στροφές, όπου με την επιλογή Auto στην τετρακίνηση και με την συνδρομή του ESP, το αυτοκίνητο παραμένει πεισματικά στην πορεία του, ακόμα και με έντονη πίεση. Εκεί που μειονεκτεί είναι στην αίσθηση του τιμονιού, το οποίο παράλληλα μεταφέρει κραδασμούς στα χέρια του οδηγού, ειδικά όταν το αυτοκίνητο συναντήσει ανωμαλία στο οδόστρωμα την στιγμή που στρίβει. Εκτός δρόμου τώρα, το Duster είναι «ισοπεδωτικό». Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτηση του Duster 4×4 καταπίνει τις ανωμαλίες στα κακοτράχαλα χωμάτινα εδάφη, ενώ οι αναρριχήσεις αποτελούν μια εύκολη διαδικασία. Μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται στην κονσόλα γίνεται η επιλογή «Auto» με αυτόματη κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων και «Lock» με κλείδωμα της ροπής, σχεδόν στο 50:50.

Αποδοτικός κινητήρας με πολιτισμένη λειτουργία

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault με απόδοση 110 ίππων και 260 Nm ροπής, συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο κοντών σχέσεων μετάδοσης. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο διαθέτει πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας με ανεπαίσθητους κραδασμούς, ενώ κινεί με πολύ άνεση το αμάξωμα των 1.320 κιλών, προσφέροντας γρήγορες επιταχύνσεις κυρίως εν κινήσει. Ο οδηγός κινείται με μια ταχύτητα –τουλάχιστον- πιο πάνω σε σχέση με άλλα ντίζελ και οι 3-4 πρώτες ταχύτητες «γεμίζουν» γρήγορα (ειδικά η κοντή 1η), κάτι που ίσως ενοχλήσει στις αστικές μετακινήσεις. Ακόμα και η 6η ταχύτητα είναι αρκετά πιο «κοντή» από άλλα ντίζελ, αφού στα 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου δείχνει 3.000 σ.α.λ., όταν άλλα ντίζελ δουλεύουν μεταξύ 2.000 έως 2.500 σ.α.λ. σε αυτή την ταχύτητα. Όσον αφορά την κατανάλωση κυμάνθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 6,7 λτ./100 χλμ.

Ευρύχωρο αλλά «λιτό» ποιοτικά εσωτερικό

Το εσωτερικό του Duster παρουσιάζει πιο σύγχρονη εικόνα μετά την ανανέωση, αφού άλλαξε η σχεδίαση του ταμπλό, της κονσόλας, του πίνακα οργάνων και του τιμονιού, ενώ τοποθετήθηκαν νέες επενδύσεις και διακοσμητικά. Παράλληλα οι διακόπτες των παραθύρων μεταφέρθηκαν από την κονσόλα στις πόρτες και προσφέρουν καλύτερη εργονομία. Στον εξοπλισμό προσφέρεται και το σύστημα πολυμέσων MediaNav με οθόνη αφής 7 ιντσών και όλα τα γνωστά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Ποιοτικά τα πλαστικά είναι σκληρά με άγρια υφή αλλά με στιβαρή συναρμογή, ωστόσο το φινίρισμα της καμπίνας συνολικά παρουσιάζει ατέλειες. Στο κομμάτι των χώρων, το Duster είναι σε θέση να μετακινήσει χωρίς παραχωρήσεις έως 5 επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους 408 λίτρα για τις αποσκευές.

(+): Εξωτερική εμφάνιση, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, εκτός δρόμου δυνατότητες, άνεση, χώροι

(-): Ποιότητα εσωτερικού, κοντές σχέσεις κιβωτίου ταχυτήτων, αίσθηση τιμονιού, τιμή αυξημένη για να χαρακτηριστεί «προσιτό»

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
123
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
148,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Υδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.315
Πλάτος (χλστ.)
1.822
Ύψος (χλστ.)
1.625
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.673
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
408
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
74%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
28%
Επικουρικά συστήματα
29%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.880
Get it on Google Play Download on the App Store