Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic

Η Audi ήταν η πρώτη premium εταιρία που εισχώρησε στη μικρομεσαία κατηγορία πριν από 24 χρόνια, το 1996 με την παρουσίαση του μικρότερου μοντέλου της A3. Τώρα, με το λανσάρισμα του νέου, 4ης γενιάς Audi A3, η γερμανική εταιρία ανεβάζει και άλλο τον πήχη στην κατηγορία, με ένα πολύ σύγχρονο αυτοκίνητο, το οποίο είναι πιο δυναμικό, πλήρως συνδεδεμένο, ψηφιακό και με πολλά στοιχεία από τις μεγαλύτερες κατηγορίες.

Δείτε ακόμα: Νέο Audi A3 Sportback 40 TFSI e 1.4 TFSI 204 PS

Οι πωλήσεις του νέου Audi A3 έχουν ξεκινήσει στην ελληνική αγορά εδώ και λίγο καιρό, σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Basic, Advanced και S line). Στην αρχική αλλά πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 30 TFSI κοστίζει από 22.000 ευρώ ή 25.100 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων S tronic. Στην ίδια έκδοση εξοπλισμού, το A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic της δοκιμής πωλείται από 27.920 ευρώ. Νέες προσθήκες αφορούν την έκδοση 40 TFSI e plug-in (PHEV) 1.4 TFSI 204 PS (από 42.670 ευρώ) και τη mild hybrid 30 TFSI MHEV S tronic (από 25.100 ευρώ).

Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα καλούδια, όπως είναι συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρας φώτων και βροχής και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Αυτά που λείπουν και βοηθούν τον οδηγό, είναι το πίσω ραντάρ παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας.

Σπορτίφ και premium

Το νέο Audi A3 Sportback διατήρησε τις βασικές σχεδιαστικές φόρμες του προγενέστερου μοντέλου, ωστόσο έγινε πιο αιχμηρό και απέκτησε πιο δυναμική εμφάνιση ειδικά στο εμπρός άκρο. Με μήκος 4.343 χλστ. και πλάτος 1.816 χλστ. μεγάλωσε κατά μόλις 3 εκατοστά σε μήκος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, όμως το ύψος των 1.449 χλστ. και το μεταξόνιο των 2.636 χλστ. παρέμειναν ίδια. Μπροστά κυριαρχούν η ευμεγέθης εξαγωνική κυψελωτή μάσκα, οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα και τα έντονα αιχμηρά φωτιστικά σώματα. Ανάγλυφες είναι και οι πλευρικές του επιφάνειες, ενώ τον σχεδιασμό με τα τριγωνικά σχήματα ακολουθεί και το πίσω άκρο. Τα ψηφιακά φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED είναι μια ακόμα καινοτομία και αποτελούνται από μια σειρά στοιχείων LED, που δημιουργούν ειδικές φωτεινές υπογραφές και καθιστούν το A3 άμεσα αναγνωρίσιμο.

Σπορτίφ, hi-tech και ποιοτικό εσωτερικό

Ανάλογα αιχμηρός είναι ο σχεδιασμός και στο εσωτερικό του νέου Audi A3 Sportback, όπου συνδυάζονται τα σπορτίφ χαρακτηριστικά με την πολυτέλεια σε πολύ σωστές αναλογίες και δίχως περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού, που θα λειτουργούσαν εις βάρος της εργονομίας. Επιπλέον, χρησιμοποιεί οικεία στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας, όπως είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Το ταμπλό του A3 Sportback με τις πολλές ακμές είναι πλήρως εστιασμένο στον οδηγό. Ο τελευταίος βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και έχει στη διάθεσή του όλα τα απαραίτητα χειριστήρια με φυσικούς διακόπτες (π.χ. του κλιματισμού και του start/stop), χωρίς να ψάχνεται στο μενού του συστήματος infotainment, όπως συνηθίζεται πλέον από πολλά μοντέλα.

Δείτε ακόμα: Νέο Audi Q8 462 ίππων καίει 3,8 ευρώ/100 χλμ.

Από πλευράς ποιότητας, ολόκληρο το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από παχύ, ποιοτικό αφρώδες υλικό, ενώ η στιβαρή συναρμογή και το πολυτελές φινίρισμα ενισχύουν την συμπαγή αίσθηση που αποπνέει το αυτοκίνητο. Τα μόνα στοιχεία που μπορεί να ξενίσουν είναι η μεγάλη πλαστική επένδυση που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό και η ευρεία χρήση σκληρού πλαστικού στις επενδύσεις των πίσω θυρών. Αρκετά καλοί με την σειρά τους κρίνονται και οι χώροι, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Τέλος, το πορτ μπαγκάζ διατηρήθηκε στα 380 λίτρα και έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο και τετραγωνισμένο σχήμα.

Πολύ καλός συνδυασμός κινητήρα – αυτόματου κιβωτίου

Την κίνηση του νέου A3 35 TFSI MHEV S tronic αναλαμβάνει το γνωστό και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW, 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο 1.5 TFSI με την απενεργοποίηση των 2 κυλίνδρων και το ήπιο υβριδικό σύστημα. Το MHEV αποτελείται από μια γεννήτρια με ιμάντα, που τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Σύμφωνα με την Audi το σύστημα MHEV επιτυγχάνει μείωση της κατανάλωσης έως 0,4 λτ./100 χλμ. και υποβοηθά τον TFSI με έως 12 ίππους και 50 Nm ροπής σε επιταχύνσεις χαμηλών ταχυτήτων.

Η απόδοσή του 1.5 TFSI φτάνει τους 150 ίππους στις 5.000-6.000 σ.α.λ. και η ροπή τα 250 Nm στις 1.500-3.500 σ.α.λ. Ο εν λόγω κινητήρας συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο S tronic των 7 ταχυτήτων, το οποίο διαθέτει πλέον ένα πολύ μικρό και πολύ πρακτικό επιλογέα shift by wire. Το ταίριασμα είναι πολύ καλό σε κάθε περίπτωση, αφού ο κινητήρας προσφέρει πολύ καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, είναι ελαστικός και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, χάρις και στο άμεσο kickdown. Οι αλλαγές των ταχυτήτων στο αυτόματο πρόγραμμα και στο χειροκίνητο γίνονται γρήγορα και ομαλά, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται αβίαστα σε 8,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 224 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Audi, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,7-5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 109-115 γρ./χλμ. (5,6-6,2 λτ./100 χλμ. και 128-141 γρ./χλμ. με WLTP). Σε ρεαλιστικές συνθήκες, η μεικτή κατανάλωση βρέθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Πολύ καλά «στημένο» στο δρόμο

Το νέο A3 TFSI MHEV S tronic της δοκιμής, είναι σε θέση να ικανοποιήσει πλήρως με τα οδηγικά του χαρακτηριστικά και με το «στήσιμό» του στο δρόμο γενικότερα. Το μικρομεσαίο Audi εμφανίζει μια πολύ καλή ομοιογένεια και ταίριασμα πλαισίου – κινητήρα – αναρτήσεων, συνδυάζοντας με ισορροπημένο τρόπο την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, με την άνεση και το αίσθημα της ασφάλειας. Αυτό ξεκινά από το στιβαρό πλαίσιο και τις κατάλληλα ρυθμισμένες, ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (ημιάκαμπτος άξονας για τις εκδόσεις κάτω των 150 ίππων).

Δείτε ακόμα: Πρώτη φορά Audi Q5 Sportback

Το νέο A3 Sportback γεμίζει σιγουριά τον οδηγό του σε κάθε διαδρομή, ο οποίος είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα. Στις ευθείες κινείται με υποδειγματική σταθερότητα και καταπίνει ξεκούραστα χιλιόμετρα, χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες με ενοχλητικούς θορύβους από τον κινητήρα ή την κύλιση. Πολύ ισορροπημένο, ουδέτερο και με άφθονα περιθώρια πρόσφυσης παρουσιάζεται στις στροφές. Ακόμα και σε πολύ κλειστά κομμάτια με πίεση και «τιμονιές» εντός της στροφής, το A3 παραμένει σταθερό, εύκολα ελεγχόμενο και αντιδρά ως ένα ενιαίο σύνολο. Επιπλέον, μέσω του Audi drive select, δίνεται η δυνατότητα των επιλογών auto, comfort, dynamic και individual, όπου αναλόγως αλλάζουν η απόκριση του κινητήρα, οι αλλαγές των ταχυτήτων, το βάρος του τιμονιού και η σκληρότητα των αμορτισέρ, για πιο άνετη ή σπορ οδήγηση.

+ Κινητήρας, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, βασικός εξοπλισμός

– Τιμή, πλαστική διακοσμητική επένδυση ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη + mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 S tronic
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
224
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.343
Πλάτος (χλστ.)
1.816
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.320
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.920 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων