Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS

Το μικρότερο μοντέλο της σειράς Q της Audi ανανεώθηκε, όπου πέρα από τις νέες αισθητικές πινελιές, ενσωματώνει και περισσότερη τεχνολογία. Εμείς δοκιμάζουμε την έκδοση 35 TFSI με τους 150 ίππους και το στάνταρ S tronic αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Το πρώτο πράγμα που σε εκπλήσσει ευχάριστα με το Audi Q2, είναι πως δεν βαριέσαι να το παρατηρείς! Κάτι που ενισχύθηκε με την πρόσφατη ανανέωσή του, η οποία ήρθε για να τονώσει τα ήδη δυναμικά χαρακτηριστικά του. Τιμολογιακά, στη βασική έκδοση Comfort 30 TFSI με τον κινητήρα 1.0 TSI 110 PS ξεκινάει από τα 22.350 ευρώ. Με το ίδιο μοτέρ η πιο πλούσια εξοπλισμένη Advanced κοστίζει από 24.620 ευρώ, ενώ η σπορ S line θα σας στοιχίσει από 26.160 ευρώ. Όλες οι προαναφερθείσες εκδόσεις προσφέρονται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η δυνατότερη σειρά 35 TFSI με το S tronic κιβώτιο ξεκινάει από τα 27.700 ευρώ, ενώ με το S line πακέτο όπως το μοντέλο της δοκιμής μας από τα 31.770 ευρώ. Για τους λάτρεις του πετρελαίου υπάρχει το Audi Q2 30 TDI με S tronic κιβώτιο και με τιμή από 27.550 ευρώ (από 29.710 ευρώ η Advanced και από 31.710 ευρώ η S line), με την ισχυρότερη έκδοση 35 TDI με 4κίνηση και S tronic κιβώτιο να ξεκινάει από τα 38.200 ευρώ (40.010 ευρώ η Advanced & 42.280 ευρώ η S line).

Μικρές, αλλά σημαντικές διαφοροποιήσεις!

Από την απαρχή της καριέρας του το Audi Q2 κατάφερε να κερδίσει σημαντική μερίδα του αγοραστικού κοινού, που επιζητούσε ένα premium compact SUV. Προσθέστε επίσης την πολυτέλεια στην καμπίνα και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά του κι έχετε όλους τους λόγους επικράτησης του Q2 στην κατηγορία του. Χαρακτηριστικά τα οποία σαφώς και ενσωματώνονται στην ανανεωμένη του μορφή, με την Audi να προβαίνει σε μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές, που κάνουν τη διαφορά.

Οι σχεδιαστές έπραξαν πολύ σωστά κι ασπάστηκαν το γραμμικό μοτίβο που διακρίνει τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας, μια κίνηση που τονίζει περαιτέρω τον πολυτελή χαρακτήρα του Q2. Από εκεί έπειτα ξεχωρίζει η επανασχεδιασμένη και ελαφρώς μεγαλύτερη οχτάγωνη μάσκα Singleframe, που πλέον αποτελεί σήμα κατατεθέν για τα αυτοκίνητα της Audi. Μεγαλύτερο είναι και το μήκος του αμαξώματος που πλέον αγγίζει τα 4.208 χλστ., έναντι των 4.191 χλστ. του προηγούμενου, με το πλάτος, το ύψος και το μεταξόνιο να παραμένουν ίδια (1.794, 1.508 & 2.601 χλστ αντίστοιχα). Συνεχίζοντας τα της σχεδίασης, το ανανεωμένο Q2 προσφέρεται από τη βασική του έκδοση με LED φωτιστικά σώματα. Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχουν οι προβολείς LED Matrix που βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την ορατότητα το βράδυ. Εμείς πάντως λατρέψαμε τα δυναμικά φλας τα οποία προσδίδουν μεγαλύτερη κομψότητα στο Q2, ενώ πίσω ξεχωρίζει ο διαχύτης που έχει τοποθετηθεί στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα. Βέβαια όσοι μπορείτε κι έχετε τη δυνατότητα να αποκτήσετε την έκδοση S line, σας την προτείνουμε ανεπιφύλακτα, αφού προσθέτει επιπλέον δόσεις δυναμισμού.

Καμπίνα που τα έχει όλα!

Οι ουσιαστικές αλλαγές στην καμπίνα του Audi Q2 αφορούν την αναβαθμισμένη ποιότητα των υλικών που απαρτίζουν το ταμπλό, ενώ οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τους νέους αεραγωγούς, αλλά και το νέο επιλογέα του S tronic. Κατασκευαστικά δεν θα έχετε το παραμικρό παράπονο, μιας κι όλα είναι σωστά δεμένα μεταξύ τους με το φινίρισμα και τη συναρμογή να είναι αψεγάδιαστα. Σε συνδυασμό και με το παχύ αφρώδες υλικό στο ταμπλό, το Q2 τοποθετείται πολύ ψηλά σε ποιότητα.

Μια ακόμα βασική προσθήκη είναι η ενσωμάτωση της νεότερης έκδοσης του infotainment της Audi. Το MMI radio plus έρχεται πλέον ως στάνταρ, με οθόνη 7 ιντσών (στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμη και μια 8,3 ιντσών). Βέβαια εν αντιθέσει με την τάση της εποχής, η οθόνη δεν είναι αφής, με τον χειρισμό της να γίνεται από φυσικά χειριστήρια, στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Δεν θα σας δυσκολέψει, αλλά σίγουρα δεν προσφέρει την ευκολία που έχουμε συνηθίσει από άλλα infotainment, αλλά τουλάχιστον υπακούει σε φωνητικές εντολές. Επίσης θα πρέπει να έχετε κατά νου πως το σύστημα ψυχαγωγίας είναι συμβατό με τα Apple Car Play & Android Auto, αλλά μόνο ενσύρματα! Εν συνεχεία το βλέμμα θα πέσει στον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Audi Virtual Cockpit) των 12,3 ιντσών, ενώ τα αυτιά μας απόλαυσαν κρυστάλλινο ήχο από το ηχοσύστημα Bang & Olufsen με τα 14 ηχεία.

Σε επίπεδο χώρων τώρα, 4 επιβάτες θα βολευτούν, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Οι μπροστά όμως και ειδικά στην έκδοση S line θα απολαύσουν τα καθίσματα που προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και φέρουν τη σφραγίδα S κάτω από το ρυθμιζόμενο προσκέφαλο. Τέλος, ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί και με το παραπάνω, αφού είναι διαθέσιμα 405 λίτρα, τα οποία με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνουν τα 1.050!

Ήρεμη δύναμη ο 1.5 ΤFSI με τους 150 ίππους

Ένα πολυτελές αμάξωμα θα πρέπει να κινείται κι από έναν κινητήρα που θα είναι δυνατός και θα το επιταχύνει ταχύτατα! Επομένως ο 1.5 TFSI που βρίσκεται κάτω από το μυώδες καπό του Audi Q2 ταιριάζει ιδανικά με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Είναι αποδοτικός κι ολιγαρκής συνάμα, ενώ συνδυαστικά με το πολύ καλό 7άρι διπλού συμπλέκτη S tronic διευκολύνει την καθημερινότητα του οδηγού. Το γνωστό αυτό μηχανικό σύνολο αποδίδει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., νούμερα που προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις κι ικανοποιούν με το παραπάνω. Για του λόγου το αληθές, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,6 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 218 χλμ./ώρα. Παρά τις τονισμένες επιδόσεις, η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Audi είναι 6,0 λτ./100 χλμ., νούμερο που δεν απέχει τρομερά από τα 7,6 λτ./100 χλμ. που είδαμε τις μέρες της δοκιμής μας. Για το νούμερο αυτό που πετύχαμε μεγάλο μερίδιο επιτυχίας έχει και το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, το λεγόμενο CoD, που περιορίζει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου. Σε ότι αφορά τις εκπομπές C02 αυτές είναι 137 γρ./χλμ. κι αντίστοιχα τα τέλη κυκλοφορίας διαμορφώνονται στα 88 ευρώ.

Βάζει στο προσκήνιο τον οδηγό του!

Κάτι που γίνεται αμέσως αισθητό με το που κάτσει ο οδηγός στο αριστερό κάθισμα του Audi Q2. Η θέση οδήγησης χάρη στο εύρος των ρυθμίσεων μπορεί να γίνει ακόμα και «πολεμική» με τον οδηγό να έχει στα χέρια του ένα άριστο τιμόνι, τόσο σχεδιαστικά, όσο και λόγω της πληροφόρησης που μεταδίδει. Από εκεί κι έπειτα ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας «γουργουρίζει» χαλαρά,  ανεβάζοντας παράλληλα με ευκολία τα χιλιόμετρα στο κοντέρ. Όταν ο οδηγός σανιδώσει το γκάζι, τότε τo kickdown στο S tronic υλοποιείται εν ριπή οφθαλμού και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν γρήγορα, μιας κι η επιτάχυνση είναι έντονη. Στην εθνική οδό τα ταξίδια είναι απόλαυση, αφού πραγματοποιούνται σε πλήρη ησυχία, με την ποιότητα κύλισης, αλλά και την ηχομόνωση να είναι στο πολύ καλό επίπεδο που μας έχει συνηθίσει η γερμανική μάρκα.

Όμως το Audi Q2 ενθουσιάζει κι όταν ξεκινήσουν οι στροφές. Η ανάρτηση κάνει φοβερή δουλειά, φροντίζοντας να διατηρεί το premium compact SUV σταθερά στην τροχιά του, ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα εισόδου στη στροφή. Εδώ να σημειώσουμε ότι η έκδοση S line συνοδεύεται από πιο σφιχτή και χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 χλστ., με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ελαφρώς η άνεση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, κάτι που εμπνέει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στο χειριστή του Q2 να πιέσει ακόμα περισσότερο στις καμπές. Το τιμόνι (ενσωματώνει paddles αλλαγής σχέσεων για πιο σπορ αίσθηση) διαθέτει τη λειτουργία progressive steering, που προσφέρεται στον standard εξοπλισμό, με την οποία η αμεσότητά του αυξάνεται, όσο αυξάνει η γωνία περιστροφής. Παρέχει την ακρίβεια που απαιτεί ο ψαγμένος οδηγός για να σημαδέψει το apex της στροφής, έχοντας και το σωστό βάρος στο πρόγραμμα Dynamic, το οποίο παράλληλα βελτιώνει και την απόκριση του γκαζιού. Πέρα του Dynamic, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τέσσερα ακόμα προγράμματα λειτουργίας μέσω του Audi Drive Select, τα Efficient, Comfort, Auto και Individual.  Τα φρένα στέκονται πάντοτε στο ύψος των περιστάσεων, όντας αποτελεσματικά κι ανθεκτικά, όσο κι αν τα ζορίσετε.

Full της ασφάλειας

Η Audi έχει «προικίσει» το νέο της Q2 και με μια πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας, ώστε ο οδηγός κι επιβάτες να είναι πλήρως προστατευμένοι. Η αρχή γίνεται με το γνωστό μας Audi pre sense που χρησιμοποιεί ραντάρ για να εντοπίζει εμπόδια, αλλά και πεζούς μπροστά από το αυτοκίνητο, ενώ υπάρχει και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Αν θέλετε το κάτι παραπάνω υπάρχουν τα προαιρετικά συστήματα που ανήκουν στα ειδικά πακέτα Drive Assist, Safety και Park Assist. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει όμως στο πακέτο Drive Assist και πιο συγκεκριμένα στο adaptive cruise assist. Αυτό διατίθεται σε συνδυασμό με το MMI navigation plus, το Audi virtual cockpit και το S tronic , ενώ λειτουργεί σε ολόκληρο το εύρος ταχυτήτων, προσδίδοντας στο νέο Q2 χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός είναι να αγγίζει το τιμόνι και φυσικά να έχει πάντα την προσοχή του στο δρόμο!

Ότι περιμένετε από ένα Audi!

Ούτως εστί πολυτέλεια, άνεση, ασφάλεια και ποιότητα! Το Audi Q2 τα προσφέρει όλα αυτά και με το παραπάνω, κερδίζοντας τον υποψήφιο αγοραστή της premium κατηγορίας. Μια ιδανική επιλογή για όσους θέλουν να έχουν ένα αυτοκίνητο που θα τους μετακινεί με σπιρτάδα και μπρίο, αλλά και με το απαραίτητο prestige που εκπέμπουν τα μοντέλα της Audi, με το ανάλογο πάντα αντίτιμο.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής και υλικών, τεχνολογία, απόδοση κινητήρα-επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού

(-) Κατανάλωση υπό πίεση, άνεση ανάρτησης, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000 - 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 - 3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
218
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
137
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
88
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος Άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.208
Πλάτος (χλστ.)
1.794
Ύψος (χλστ.)
1.508
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.601
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.700 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή Mercedes EQC 400 4MATIC 408 PS
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή BMW 116i Advantage
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store