Δοκιμή Audi Q3 45 TFSI e 245 PS

Το Audi Q3 διαθέτει μια ευρεία γκάμα κινητήρων με επιλογές βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικά και υβριδικά με πρίζα σύνολα, καλύπτοντας έτσι το αγοραστικό κοινό στα premium μικρομεσαία SUV. Μεταξύ αυτών, το Q3 45 TFSI e με την plug-in hybrid τεχνολογία που δοκιμάζουμε, ξεχωρίζει με τη συνδυαστική δύναμη των 245 ίππων, την αμιγώς ηλεκτρική του κίνηση για έως και 51 χλμ., αλλά κυρίως με το χαμηλό κόστος κίνησης! Κι όλα αυτά προσφέρονται σε ένα πολυτελές πακέτο.

Η 2η γενιά του Audi Q3 μας συστήθηκε αρχικά το 2018, με την plug-in υβριδική έκδοση του να λανσάρεται εντός του 2021, αυξάνοντας τον αριθμό των PHEV SUV που περιλαμβάνει η μάρκα στα τέσσερα μοντέλα, μαζί με τα Q5, Q7 και Q8! Το Audi Q3 45 TFSI e πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από τα 46.550 ευρώ. Επίσης, με λιανική τιμή προ φόρων που διαμορφώνεται στα 35.395 ευρώ, αποτελεί ιδανική επιλογή για εταιρικούς χρήστες. Για όσους θέλουν την πιο σπορτίφ έκδοση S line (όπως το μοντέλο της δοκιμής μας), αυτή κοστίζει από 52.550 ευρώ.

Ελάχιστες διαφορές συγκριτικά με τις εκδόσεις θερμικών κινητήρων

Audi Q3 45 TFSI e 245 PS fortisi

Το διττό χαρακτήρα του συγκεκριμένου Audi Q3 δεν τον προδίδει σχεδόν τίποτε! Μόνο οι παρατηρητικοί θα δείτε τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας στο εμπρός αριστερό φτερό, καθώς και το λογότυπο 45 TFSI e στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Μια ακόμα διαφορά εντοπίζεται στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, αφού το Q3 45 TFSI e έχει ψηλώσει κατά 10 χλστ., λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας. Από εκεί κι έπειτα, σε επίπεδο σχεδιασμού, το σύνολο είναι καλαίσθητο, αποπνέοντας παράλληλα την πολυτέλεια που θέλει η Audi για τα μοντέλα της.

Πολυτελές και ευρύχωρο εσωτερικό

Audi Q3 45 TFSI e 245 PS tablo-2

Περνώντας στο εσωτερικό, το περιβάλλον συνεχίζει να είναι γνώριμο, όπου από την πρώτη επαφή γίνεται ξεκάθαρη η απτή πολυτέλεια. Όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Audi Q3, έτσι και στην PHEV εκδοχή του τα υλικά είναι ποιοτικά με μαλακά πλαστικά σε πολλές επιφάνειες, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα έχουν γίνει με προσοχή στη λεπτομέρεια. Μάλιστα η απουσία μηχανικών ήχων, όταν το Q3 45 TFSI e κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, ενισχύει ακόμα περισσότερο την ποιοτική αίσθηση που απολαμβάνουν οι επιβάτες.

Σε επίπεδο εργονομίας δεν θα αντιμετωπίσετε το παραμικρό πρόβλημα, αφού όλα είναι εκεί που τα περιμένετε, ενώ κι ο αριθμός θηκών θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις σας στον τομέα της πρακτικότητας. Ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από την ύπαρξη των αναπόσπαστων πλέον ψηφιακών οθονών. Ξεκινάμε με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών (10,25 ιντσών στην αρχική έκδοση), που παρέχει όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται ο χειριστής του Q3 45 TFSI e. Συμπληρωματικά υπάρχει κι η οθόνη για το infotainment με διαγώνιο 10,1 ιντσών. Στο λογισμικό τους έχουν προστεθεί τα απαραίτητα στοιχεία που αφορούν τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.

Στο πεδίο των χώρων, δεν συναντάμε σημαντικές διαφορές στην καμπίνα. Θα πρέπει να βγάλετε υποδεκάμετρο για να διαπιστώσετε πως έχει χαθεί ελάχιστος αέρας για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, εξαιτίας της τοποθέτησης της μπαταρίας στο πάτωμα. Όμως σε καμία των περιπτώσεων αυτό δεν θα δυσκολέψει τους πίσω φιλοξενούμενους, ακόμα και αν το μπόι τους ξεπερνάει το μέσο όρο. Εκεί όμως που έχουμε σημαντική μείωση είναι στη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, λόγω των μπαταριών του υβριδικού συστήματος. Πλέον ο διαθέσιμος όγκος είναι στα 380 λίτρα, έναντι των 535 λτ. των συμβατικών Q3.

Ισχυρό μηχανικό σύνολο!

Audi Q3 45 TFSI e 245 PS kinitiras

Το Audi Q3 45 TFSI e έχει ως βασικό πυλώνα του τον 1.4 ΤFSI, με ισχύ 150 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με ένα σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) 116 ίππων. Συνολικά στο δεξί πεντάλ του οδηγού είναι διαθέσιμα 245 άλογα και 400 Nm ροπής, με τη δύναμη αυτή να καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του S tronic κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το PHEV Q3 των 1.815 κιλών επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Το μεγάλο όμως πλεονέκτημα είναι η μέση εργοστασιακή κατανάλωση καυσίμου της τάξεως των 1,6 λτ./100 χλμ. (στην πράξη δεν ξεπερνάει τα 5,5 λτ./100 χλμ.) και οι εκπομπές CO2 των 36 γρ./χλμ. Γεγονός που εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και πάσο ελευθέρας για το δακτύλιο! 

Όταν θέσετε σε λειτουργία το Q3 45 TFSI e, τότε αυτό κινείται αρχικά µε το ηλεκτρικό μοτέρ. Με μια φόρτιση μπορεί να καλύψει έως 51 χλμ. και με μέγιστη ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα. Με την επιλογή «Auto Hybrid», το σύστημα εποπτεύει πάντοτε τη συνεργασία των δύο κινητήρων, µε το ηλεκτρομοτέρ να υποστηρίζει το έργο του 1.4 TFSI όποτε απαιτηθεί δύναμη. Στο e-tron μενού υπάρχουν άλλες δύο επιλογές για τη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας: Η «Battery Hold» φροντίζει να υπάρχει πάντοτε ένα ποσοστό ενέργειας για μετάπειτα χρήση και το «Battery Charge» που χρησιμοποιεί το θερμικό κινητήρα ως γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία, με τον ανάλογο βέβαια αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου. Μπορείτε να φορτίσετε την μπαταρία του Audi Q3 45 TFSI e είτε χρησιμοποιώντας συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ 11 kW, είτε με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), με ισχύ 3,6 kW. Με το τελευταίο, μια άδεια μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης, ενώ σε απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται περίπου έξι ώρες.

Ευκολοδήγητο και σβέλτο παράλληλα!

Audi Q3 45 TFSI e 245 PS strofi

Βρισκόμενοι πίσω από το τιμόνι ενός μοντέλου της Audi δεν περιμένουμε τίποτε λιγότερο από άνεση και αυξημένη ασφάλεια. Αρχές που διατηρεί στο ακέραιο κι η PHEV έκδοση του Q3, παρά το αυξημένο βάρος του λόγω και των μπαταριών, όντας ιδιαίτερα ευέλικτο, τόσο εντός, όσο κι εκτός πόλης. Η αύξηση του βάρους βέβαια «ανάγκασε» τους μηχανικούς της Audi να τοποθετήσουν μια πιο σφιχτή ανάρτηση για την καλύτερη διαχείρισή του, κάτι που είχε αντίκτυπο στο ελαφρώς μειωμένο φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Στην εθνική οδό, το plug-in υβριδικό Audi Q3 είναι σταθερό σε όλο το φάσμα του ταχυμέτρου, ενώ σε εξαιρετικά επίπεδα βρίσκεται η ηχομόνωση, με τους επιβαίνοντες να απολαμβάνουν ξεκούραστες διαδρομές. Σε πιο κλειστά κομμάτια, η ανάρτηση προσφέρει αυξημένη πρόσφυση, κρατώντας σε λογικά επίπεδα τις κλίσεις του αμαξώματος. Υπό πίεση η κύρια αντίδραση του γερμανικού SUV είναι η υποστροφή, κατάσταση που είναι εύκολα διαχειρίσιμη από τον οδηγό. Τώρα αν αυτός δεν αντιδράσει έγκαιρα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα βάλουν με κομψό τρόπο την τάξη. Το τιμόνι από την πλευρά του παρέχει όση αίσθηση απαιτείται και τα φρένα έχουν συνολικά καλή συμπεριφορά.

Οικολόγος πολυτελείας

c

Το Audi Q3 45 TFSI e είναι σύννομο με την εξηλεκτρισμένη εποχή που διάγουμε, δίνοντας απλόχερα άνεση, ασφάλεια και πολυτέλεια, αρχές που αναζητά ο κάτοχος ενός μοντέλου της μάρκας με σήμα τους τέσσερις κύκλους. Ένα ακόμα πλεονέκτημά του είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, έχοντας όμως ως προαπαιτούμενο την πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Η τσιμπημένη τιμή του (όπως και των περισσότερων PHEV) σίγουρα δεν το κάνει να είναι μια επιλογή για την πλειοψηφία, αλλά με βεβαιότητα θα εκτιμηθεί από εταιρικά στελέχη που θέλουν ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας με πλήθος αρετών.

(+) Κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση καυσίμου, ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών

(-) Τιμή, μειωμένος χώρος αποσκευών, χρόνος φόρτισης με οικιακή πρίζα

Καύσιμο
Βενζίνη και ηλεκτροκινητήρας
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.000-6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.550 - 3.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
116
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
330
Συνδυαστική ισχύς (PS)
245
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
36
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.485
Πλάτος (χλστ.)
1.849
Ύψος (χλστ.)
1.625
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.680
Βάρος (κιλά)
1.815
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
85%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
46.550 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store