Δοκιμή BMW 320d xDrive 190 PS

Η Σειρά 3 είναι το μοντέλο εκείνο που έχει ταυτιστεί όσο κανένα άλλο με το όνομα BMW. Τώρα στην 7η γενιά της προσφέρεται άκρως ολοκληρωμένη, με ευρεία γκάμα κινητήρων και με πλούσιο εξοπλισμό.

Δείτε ακόμα: Τι γνωρίζουμε για τη νέα BMW M3

Η νέα Σειρά 3 σηματοδοτεί την αρχή ενός νέου κεφαλαίου στη σχεδιαστική φιλοσοφία της BMW, με καθαρά σχήματα που εμπλουτίζουν το δυναμισμό του μοντέλου. Εμείς αυτή τη φορά δοκιμάζουμε την τετρακίνητη έκδοση πετρελαίου, 320d xDrive με τον 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 190 ίππων, δύναμη που μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Η τιμή απόκτησης είναι αναμενόμενα υψηλή και ξεκινάει από τα 47.800 ευρώ.

Οι λάτρεις του diesel έχουν στην διάθεσή τους τη βασική 316d με 2.0 λτ. κινητήρα 122 ίππους και τιμή από 41.050 ευρώ. Η ισχυρότερη 318d με 150 ίππους από τον 2λιτρο κινητήρα κι αυτή, κοστίζει από 42.400 ευρώ, η 320d με 190 ίππους ξεκινά από 44.900 ευρώ και η δυνατότερη 330d με τον 3λιτρο ντίζελ των 265 ίππων κοστίζει από 58.300 ευρώ. Αν την θέλετε 4κίνητη τότε το κόστος θα αγγίξει τα 61.650 ευρώ! Η κορυφαία M340d xDrive τιμολογείται από 71.150 ευρώ!

Δυναμικό παρουσιαστικό

Μυώδης σε κάθε της εκατοστό, με το σπορ χαρακτήρα της 320d, να τονίζεται από τους επιθετικούς προφυλακτήρες, αλλά και από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Το σχεδιαστικό παιχνίδι συνεχίζεται στο πίσω μέρος της Σειράς 3, το οποίο κι αυτό συγκεντρώνει τα βλέμματα θαυμασμού, με τα εμφατικά φωτιστικά σώματα. Αυτά ταιριάζουν απίστευτα με την ελαφρώς ανασηκωμένη πόρτα, για αεροδυναμικούς λόγους, του χώρου αποσκευών.

Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, αυτές είναι αυξημένες στο νέο μοντέλο. Πιο συγκεκριμένα το μήκος έχει αυξηθεί κατά 76 χλστ., ενώ και το φάρδος είναι αυξημένο κατά 16 χλστ. Το μακρύτερο κατά 41 χλστ. μεταξόνιό της (2.851 χλστ.) και τα αυξημένα μετατρόχια (εμπρός κατά 43 χλστ. και πίσω κατά 21 χλστ.) εξασφαλίζουν ακόμα καλύτερο πάτημα στο δρόμο, αλλά και πολύ καλούς χώρους επιβατών. Παρά τη σημαντική αύξηση σε διαστάσεις, η σιλουέτα της νέας 3άρας πέρα από δυναμική, είναι κι εξαιρετικά αεροδυναμική. Διαθέτει έναν κορυφαίο συντελεστή οπισθέλκουσας Cd: 0,23, τόσο χάρη πλήρως μονωμένο πάτωμα, όσο και στα «Air Curtains» στον μπροστινό προφυλακτήρα και τις ενεργές γρίλιες στα νεφρά. 

Με πλήρη εξοπλισμό

Η BMW Σειρά 3 Sedan χρησιμοποιεί μεγαλύτερο αριθμό καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης που ανοίγουν το δρόμο για την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει Collision & Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking, με την τελευταία έκδοση να ειδοποιεί τον οδηγό και κατά την ανίχνευση ποδηλάτη. Άλλες επιλογές περιλαμβάνουν Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go function και Driving Assistant με Lane Departure Warning και Lane Change Warning, Rear Collision Prevention και Cross-Traffic Alert. Επίσης προσφέρεται το Driving Assistant Professional, ένα ολοκληρωμένο πακέτο βελτίωσης της άνεσης και της ασφάλειας. Ένα από τα χαρακτηριστικά του Driving Assistant Professional είναι το Steering & Lane control assistant, που συνεργάζεται με τον οδηγό για παραμονή του οχήματος στην εντοπισμένη λωρίδα μέσα από στενά περάσματα και περιλαμβάνει Lane Keeping Assistant με ενεργή προστασία από πλευρική σύγκρουση και αποφυγή εμποδίων.

Το Park Distance Control και η κάμερα οπισθοπορείας βοηθούν τον οδηγό να ελίσσεται και να εισέρχεται / εξέρχεται από χώρους στάθμευσης. Επίσης, η λειτουργία Parking Assistant αναλαμβάνει τον έλεγχο του τιμονιού, του γκαζιού, των φρένων και των αλλαγών σχέσεων με το κιβώτιο Steptronic κατά τους ελιγμούς στάθμευσης. Η γκάμα λειτουργιών του περιλαμβάνει επίσης Reversing Assistant, που προσφέρει δυνατότητα αυτόματης οπισθοπορείας για αποστάσεις έως 50 μέτρα, ακολουθώντας την ίδια γραμμή που το όχημα έχει καλύψει νωρίτερα με εμπρόσθια πορεία.

Διαβάστε επίσης: Συγκριτικό: BMW 116d VS Mercedes A 180 d

Με τον προσωπικό βοηθό BMW Intelligent Personal Assistant, η καθημερινότητα του οδηγού γίνεται καλύτερη, μιας και με φωνητικές εντολές μπορεί να χειριστεί κάποιες από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Ενεργοποιείται με τη φράση «Hey BMW», ανταποκρίνεται σε προκαθορισμένες εντολές για την ώρα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη που ενσωματώνει, επιτρέπει στο σύστημα να αφομοιώνει τις συνήθειες του οδηγού. Σημαντικά διευρυμένη και η γκάμα ψηφιακών υπηρεσιών BMW Connected και BMW ConnectedDrive που φροντίζει για τη συνεχή ενημέρωση του λογισμικού.

Άρτια καμπίνα σε κάθε επίπεδο

Η καμπίνα της BMW κερδίζει τις εντυπώσεις αμέσως, με το δυναμισμό που αποπνέει και με τον οδηγό να είναι σε προτεραιότητα χάρη στον οδηγοκεντρικό σχεδιασμό της. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει άριστη πληροφόρηση στον οδηγό, με τη διάστασή του να εξαρτάται από το επίπεδο του εξοπλισμού, όπως και η οθόνη του συστήματος infotainment. Εμείς χαρήκαμε τις 12,3 και 10,25 ίντσες αντίστοιχα, με τις οθόνες να είναι ευανάγνωστες και να παρέχουν πλούσια πληροφόρηση χωρίς να αποσπούν την προσοχή του οδηγού, σε συνδυασμό με το νεότερο σύστημα πολυμέσων iDrive 7.0. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα (ακόμα και σε μη εμφανή σημεία) είναι αναμενόμενα εξαιρετικά. Ο σπορ χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται κι από την θέση οδήγησης, η οποία διαθέτει ένα μεγάλος εύρος ρυθμίσεων, όπου συνδυαστικά με το τριάκτινο και με χοντρή στεφάνη τιμόνι, ο οδηγός γίνεται ένα με το αυτοκίνητο!

Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών, οι αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος και του μεταξονίου είχαν θετικό αντίκτυπο στους χώρους της καμπίνας. Τόσο οι εμπρός επιβάτες, όσο κι οι πίσω θα βολευτούν με άνεση ακόμα κι αν το ύψος τους είναι άνω του μέσου όρου. Βέβαια ο μεσαίος επιβάτης θα παραπονεθεί για το τούνελ της μετάδοσης ανάμεσα στα πόδια του. Ο χώρος αποσκευών στην νέα 3άρα έχει μεγαλώσει κατά 30 λτ., με τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών να αγγίζει τα 480 λτ. 

Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 116d Auto

Δύναμη παντού με λογική κατανάλωση

Ο ισχυρός 2λιτρος κινητήρας πετρελαίου της BMW καταφέρνει να συνδυάζει με άνεση δυο διαφορετικές αρετές. Από τη μια προσφέρει δύναμη 190 ίππων και 400 Nm ροπής, χωρίς να είναι τρομερά λαίμαργος για καύσιμο για την ισχύ που προσφέρει, αλλά και για τον τρόπο που οι περισσότεροι θα αποφασίσουν να οδηγήσουν την 3άρα. Η υψηλή ροπή συνδυαστικά με το 8άρι Steptronic κιβώτιο, απλοποιούν την υπόθεση επιδόσεις και τα 6,9 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Το μηχανικό σύνολο είναι σε θέση να αναπτύξει εύκολα πολύ γρήγορες ταχύτητες, χωρίς ο οδηγός να τις αντιληφθεί καθόλου, παρά μόνο όταν κοιτάξει το κοντέρ. Η κατανάλωση βρέθηκε στα 8,8 λτ./100 χλμ. τις μέρες της δοκιμής και κρίνεται λογική για το μέγεθος και τις επιδόσεις του τετρακίνητου μεσαίου σεντάν. Σημαντικό ρόλο παίζει η κλιμάκωση του εξαιρετικού 8τάχυτου Steptronic κιβωτίου με τις γρήγορες και ομαλές αλλαγές, η οποία ενισχύει το συνδυασμό επιδόσεις – κατανάλωση. Ενδεικτικά με 8η σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα 130 χλμ./ώρα το μοτέρ «γουργουρίζει» χαλαρά στις 1.800 σ.α.λ.!

«Ήρεμη δύναμη»!

Ακόμα και στο ρελαντί, η BMW 320d xDrive σου ψιθυρίζει στο αυτί: «Μην με βλέπεις έτσι λουσάτη, το έχω για να σου προσφέρω τόνους οδηγικής απόλαυσης»! Και πιστέψτε μας το κάνει και μάλιστα με περισσή άνεση, από τα πρώτα μέτρα. Σε επίπεδο άνεσης και ηρεμίας στη καμπίνα δεν υστερεί σε τίποτε από τη μεγαλύτερη Σειρά 5, με την εξαιρετική ηχομόνωση να αφήνει εκτός καμπίνας κάθε ενοχλητικό θόρυβο. Μόνο στο ρελαντί ακούγεται ο κινητήρας, ενώ η κύλιση του αυτοκινήτου θα ενεργοποιήσει το ακουστικό σας νεύρο, αλλά είμαστε σίγουροι ότι μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχουν οι τροχοί των 19 ιντσών με το χαμηλό προφίλ.

Ο 2λιτρος diesel δουλεύει εξαιρετικά, τραβώντας δυνατά το αμάξωμα από το χαμηλό φάσμα στροφών, απλώνοντας την δύναμη του έως και τα κόκκινα του στροφόμετρου. Τα νούμερα στο ψηφιακό κοντέρ ανεβαίνουν ταχύτατα, λες και παίζεις ηλεκτρονικό παιχνίδι. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Adaptive M Suspension που «φόραγε» το μοντέλο της δοκιμής μας με τα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας, προσφέρει ιδανική ισορροπία άνεσης και απόδοσης, ανάλογα το προφίλ που θα επιλέξει ο χρήστης. Για το πως τα πάει στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Είναι ακλόνητη ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες, με τις αποστάσεις από το σημείο Α, στο σημείο Β να εκμηδενίζονται εν ριπή οφθαλμού.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή BMW 330i Sedan 258 PS

Η πεμπτουσία της 3άρας όμως κρύβεται στην απόδοση της σε δρόμο με στροφές, όπου εκεί ξεδιπλώνει το ταλέντο της. Ο οδηγός κάθεται όσο χαμηλά χρειάζεται για να νιώθει τα τεκταινόμενα του δρόμου, με το στιβαρό πλαίσιο να φωνάζει από την πρώτη κιόλας στροφή ότι αντέχει πολλά ακόμα παραπάνω. Το τιμόνι, με χειρουργική ακρίβεια, θα επιτρέψει στον οδηγό να σημαδέψει το apex της στροφής και να «μπει» χωρίς να αφήσει το πόδι του από το γκάζι. Συμμετοχική όσο πρέπει, με το σύστημα τετρακίνησης xDrive με την πισωκίνητη κατανομή ροπής να προσφέρει άφθονη πρόσφυση. Αν το λέει η καρδούλα του οδηγού και τα χέρια του, τότε απενεργοποιώντας όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η 320d θα του επιτρέψει να την οδηγήσει εντελώς ασυμβίβαστα για τον πολυτελή της χαρακτήρα, βάζοντάς την με τα «τέσσερα» από στροφή σε στροφή!

Στο τέλος της ημέρας, η επίγευση που αφήνει η BMW 320d xDrive, αλλά και γενικότερα η Σειρά 3, είναι πως είναι από τα καλύτερα μεσαία μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος. Συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολυτέλεια με το σπορ, χαρακτηριστικά τα οποία διανθίζονται και με έντονη δόση τεχνολογίας.

(+) Ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, κινητήρας, επιδόσεις, φρένα

(-) Τιμή, θόρυβος κινητήρα στο ρελαντί

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.995
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
190/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/1.750-2.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
233
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
115,64
Εμπρός ανάρτηση
Διπλών συνδέσμων, αντ. δοκός, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.709
Πλάτος (χλστ.)
1.827
Ύψος (χλστ.)
1.442
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.851
Βάρος (κιλά)
1.540
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
480
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
87%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
47.800 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store