Δοκιμή BMW 330e 292 PS

Η BMW 330e κατορθώνει με περισσή άνεση και με εφόδιο την υψηλή τεχνολογία να ταιριάζει τα καλά δυο κόσμων. Αυτόν του εξηλεκτρισμού για τον οποίο γίνεται τόσος ντόρος το τελευταίο διάστημα, αλλά και τον παραδοσιακό με τους θερμικούς κινητήρες που τόσο έχουμε αγαπήσει.

Μια επιλογή που φαντάζει ιδανική για όσους θέλουν να γευτούν τα καλά της ηλεκτροκίνησης, με τη σιγουριά όμως (σε αυτονομία) που παρέχει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Συνδυασμός που στην περίπτωση του μοντέλου της δοκιμής μας ταιριάζει γάντι, μιας κι η ισχυρή BMW 330e των 292 ίππων εξακολουθεί να προσφέρει τις συγκινήσεις που έχουμε συνηθίσει από τα μοντέλα της βαυαρικής μάρκας. Η εξηλεκτρισμένη έκδοση της Σειράς 3 κοστίζει από 50.600 ευρώ και πέρα από την προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνει, ικανοποιεί και σε επίπεδο εξοπλισμού.

Άκρως σοφιστικέ μηχανολογικό σύνολο!

BMW-330e front

Η βάση του plug-in υβριδικού κινητήρα είναι ο 2λιτρος βενζίνης με μεταβλητή διάρκεια και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic), μεταβλητό χρονισμό (Double VANOS) και twin-scroll τούρμπο. Η ισχύς του αγγίζει τους 184 ίππους και τα 300 Nm ροπής. Το συγκεκριμένο μοτέρ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 265 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 252 άλογα και στα 420 Nm ροπής. Όμως το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο στην ανανεωμένη 330e είναι η νέα λειτουργία XtraBoost με το πρόγραμμα οδήγησης Sport. Χάρη σε αυτή τη λειτουργία ο κινητήρας αποκτά περισσότερη δύναμη κατά 40 άλογα για μέγιστο χρονικό διάστημα 10 δλ., αυξάνοντας την ονομαστική ισχύ στους 292 ίππους! Έτσι λοιπόν ο οδηγός απολαμβάνει εκρηκτικές επιταχύνσεις, με τα 0100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Πρέπει να σημειωθεί πως η συνολική απόδοση του συστήματος παραμένει η ίδια και το XtraBoost είναι διαθέσιμο ακόμη κι όταν η μπαταρία είναι άδεια!

Κι όλα αυτά με μικτή κατανάλωση που σύμφωνα με τη BMW είναι στα 1,3 – 1,6 λτ./100 χλμ.! Βέβαια σε κανονικές συνθήκες η μέση κατανάλωση θα αγγίξει τα 6,0 λτ./100 χλμ., κι ειδικά όταν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει τα ηνία! Τέλος, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι στα 30 – 41 γρ./χλμ., νούμερο που εξασφαλίζει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και φυσικά ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο. Όλο αυτό το προηγμένο σύνολο συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (Steptronic) της μάρκας, παρέχοντας βελούδινες αλλαγές των ταχυτήτων, ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι δίνουν τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας.

Στα της μπαταρίας τώρα!

Ο ηλεκτροκινητήρας της PHEV Σειράς 3, αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 11,1 kWh. Βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών, κάτι που μειώνει το διαθέσιμο όγκο στα 375 λτ. (480 λτ. οι συμβατικές εκδόσεις). Η BMW 330e κινούμενη αποκλειστικά από το ηλεκτρικό μοτέρ (μέγιστη ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα) μπορεί να διανύσει έως 60 χλμ., νούμερο που στην πράξη πέφτει στα 40 χλμ., όταν ο οδηγός κινείται σε αστικό περιβάλλον. Απόσταση που στις περισσότερες των περιπτώσεων καλύπτει με άνεση τις διαδρομές από τη δουλειά στο σπίτι και πίσω, με σημαντικό όφελος για την κατανάλωση, αλλά και το περιβάλλον, αφού οι εκπομπές ρύπων είναι στο μηδέν.

H BMW 330i παρέχει τη δυνατότητα φόρτισης της μπαταρίας εν κινήσει και από τον θερμικό κινητήρα, ενώ αν το επιλέξει ο οδηγός υπάρχει και το πρόγραμμα Battery Control, μέσω του οποίου μπορεί να διαχειριστεί τα επίπεδα της επάρκειας ρεύματος, κρατώντας τα αποθέματά της για όταν πραγματικά τα χρειαστεί. Για τη φόρτισή της στο 100% από εξωτερική πηγή, απαιτούνται 3,6 ώρες σε wallbox των 3,7 kW, ενώ σε οικιακή πρίζα για την πλήρη φόρτιση χρειάζονται 6 ώρες.

Απολαυστική και ταχύτατη!

Διαβάζοντας όλα αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά εύλογα θα έχετε την απορία για το πώς αποδίδουν συνολικά στο δρόμο. Για να το θέσουμε απλά, η BMW 330e εμφανίζεται εξαιρετική σε κάθε είδους διαδρομή, με αυξημένη ασφάλεια, πολυτέλεια κι αρκετά σπορτίφ συμπεριφορά. Τα επιπλέον κιλά λόγω της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα δεν προβληματίζουν σε καμία των περιπτώσεων, αφού η αυξημένη ισχύς τα «κρύβει» επιμελώς. Το πλαίσιο κι η ανάρτηση λειτουργούν ισοπεδωτικά σε κάθε είδους οδόστρωμα, με την ποιότητα κύλισης να είναι υπεράνω κριτικής, παρά την σπορ ανάρτηση και τις 19άρες ζάντες που συνόδευαν το Μ πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας.

Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων τελειώνουν με συνοπτικές διαδικασίες, με τα χιλιόμετρα να ανεβαίνουν με ταχύτατους ρυθμούς στο κοντέρ. Εξίσου απολαυστικές είναι κι οι στροφές, όπου και σε αυτή την περίπτωση η BMW 330e είναι βράχος. Με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενεργοποιημένα, η εξηλεκτρισμένη 3άρα περνάει από κάθε είδους καμπή απροβλημάτιστα, μένοντας σταθερή στην τροχιά που χαράσσει ο οδηγός της. Την ίδια στιγμή, ένα πάτημα στο κουμπί του Traction Control αρκεί για να προσφέρει χαμόγελα στους μυημένους. Σε αυτή την περίπτωση η ουρά γυρνάει γλυκά, με τη γωνία πλαγιολίσθησης να ορίζεται από το πάτημα του δεξιού πεντάλ. Οι πιο έμπειροι στην τέχνη του drift θα αντιληφθούν το επιπλέον βάρος που προκύπτει από τις μπαταρίες κι αυτό γιατί η διόρθωση αργεί λίγο παραπάνω, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν θα προβληματιστούν.

Δυναμικό αμάξωμα, άνετη και πολυτελής καμπίνα!

Τα παραπάνω ο κάτοχος της BMW 330e τα απολαμβάνει μέσα από μια ποιοτική, εργονομική κι άκρως πολυτελή καμπίνα. Αρχικά κάθεται εξαιρετικά, με τη θέση οδήγησης να ρυθμίζεται ποικιλοτρόπως διευκολύνοντας κάθε σωματότυπο. Μόλις ο οδηγός βρει τη θέση που τον βολεύει, έχει μπροστά του δύο ευανάγνωστες οθόνες, μια για το ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών, ενώ για το infotainment υπάρχει οθόνη 10,25 ιντσών. Το επίπεδο κατασκευής και συναρμογής είναι εξίσου υψηλό, όπως δηλαδή αρμόζει σε μια premium κατασκευή της BMW. Από εκεί κι έπειτα ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας της 330e τονίζεται και από τις πινελιές στην καμπίνα, όπως για παράδειγμα οι φωνητικές εντολές, το χειριστήριο αφής για το σύστημα iDrive και πολλά ακόμα. Οι επιβάτες θα βολευτούν άνετα και χωρίς παραχωρήσεις, μιας κι οι διαθέσιμοι χώροι είναι όπως και στη συμβατική Σειρά 3. Η αλλαγή όπως αναφέραμε και προηγουμένως έγκειται στο χώρο αποσκευών που έχει μειωθεί στα 375 λτ. λόγω της μπαταρίας, αντί για τα 480 λτ. που είναι κανονικά.

Σε επίπεδο σχεδιασμού τώρα η 330e δεν έχει διαφορές από μια 3άρα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, παρά μόνο το έξτρα πορτάκι για τη θύρα φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα. Μυώδης σε κάθε της εκατοστό, η BMW 330e διακρίνεται με τους επιθετικούς προφυλακτήρες, αλλά και από τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα. Το σχεδιαστικό παιχνίδι συνεχίζεται στο πίσω μέρος, που κι αυτό συγκεντρώνει βλέμματα θαυμασμού, με τα εμφατικά φωτιστικά σώματα. Αυτά ταιριάζουν απίστευτα με την ελαφρώς ανασηκωμένη πόρτα, για αεροδυναμικούς λόγους, του χώρου αποσκευών. Το παρουσιαστικό της τονίζεται από το μήκος των 4.709 χλστ., αλλά και από το πλάτος των 1.827 χλστ., με το σφηνοειδές προφίλ να ενισχύεται κι από το χαμηλό ύψος των 1.444 χλστ.

Ιδανική για κάθε χρήση

Ο διττός χαρακτήρας της BMW 330e επιτρέπει στον κάτοχό της να γευτεί τις χαρές της ηλεκτροκίνησης χωρίς το άγχος της περιορισμένης αυτονομίας ενός ηλεκτρικού. Παράλληλα προσφέρει απλόχερα δύναμη από τον ισχυρό βενζινοκινητήρα, αλλά και σπορτίφ οδική συμπεριφορά, όπως μας έχει συνηθίσει η BMW από τα μοντέλα της. Ναι κοστίζει, αλλά παράλληλα διαθέτει ένα σημαντικά χαμηλό κόστος χρήσης, (μικρή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο), καθώς και υψηλή τεχνολογία. Τέλος, είναι ιδανική επιλογή για εταιρικό αυτοκίνητο, αφού η λιανική τιμή προ φόρων δεν ξεπερνάει τις 40.000 ευρώ (38.484 ευρώ).

(+) Εμφάνιση, κινητήρας, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, ελεύθερη είσοδος στο δακτύλιο

(-) Τιμή, μειωμένος χώρος αποσκευών

Καύσιμο
Βενζίνη + ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
184/5.000-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.350-4.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
113
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
265
Συνδυαστική ισχύς (PS)
292 (252 + 40 XtraBoost)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
5,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,3-1,8
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
16,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
30-41
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.709
Πλάτος (χλστ.)
1.827
Ύψος (χλστ.)
1.444
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.851
Βάρος (κιλά)
1.845
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
375
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
97%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
87%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
50.600 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store