Δοκιμή BMW 420i Convertible 184 PS

Η BMW έχει μακρόχρονη και ισχυρή παράδοση στα κάμπριο αυτοκίνητα της Σειράς 3 και μετέπειτα Σειράς 4, δείχνοντας πως η πολυτέλεια μπορεί να συμβαδίσει με την ελευθερία που προσφέρει η οδήγηση ένα «ανοιχτό» αυτοκίνητο, χωρίς να βάζει σε δεύτερη μοίρα τη δυναμική οδική συμπεριφορά και την άνεση. Σαφώς κι όλα αυτά έχουν ένα σεβαστό κόστος, που στην περίπτωση της αρχικής 420i Cabrio ξεκινάει από τα 68.150 ευρώ. Όμως εξοπλιστικά δεν λείπει τίποτε, ενώ δεν παύει να είναι ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστό χαρακτήρα.

Μαγνήτης βλεμμάτων

Βρισκόμενοι πίσω από το τιμόνι της ακαταμάχητης BMW 420i Cabrio αυτομάτως μπαίνετε στο επίκεντρο της προσοχής κάθε περαστικού στο δρόμο. Πέρα από την πολυτέλεια που αποπνέει ακόμα και σταματημένη, ο σχεδιασμός της είναι αιχμηρός, έχοντας δυο επιπλέον στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει. Το πρώτο αφορά την ευμεγέθη μάσκα, για την οποία έχει γίνει πολύ κουβέντα, με φανατικούς υποστηρικτές αλλά κι ορκισμένους εχθρούς. Το δεύτερο έχει να κάνει με το γεγονός πως συγκριτικά με τις προηγούμενες γενιές της «ανοιχτής» Σειράς 4, η νέα έχει υφασμάτινη οροφή, αντί για σκληρή, επιλογή που μειώνει σημαντικά το βάρος του αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια το βάρος της μαλακής οροφής είναι χαμηλότερη σχεδόν κατά 40% σε σχέση με τη σκληρή, ενώ κι ο μηχανισμός αναδίπλωσης έγινε πιο απλός.

Η διαδικασία «άνοιξε – κλείσε» απαιτεί μόλις 18 δλ. και μπορεί να υλοποιηθεί και εν κινήσει με ταχύτητα έως και 50 χλμ./ώρα, απλά πατώντας ένα κουμπί. Κι αν νομίζετε πως η ύπαρξη soft top έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ηχομόνωση και στη θερμομόνωση του αυτοκινήτου, κάνετε μέγα λάθος. Η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς της βαυαρικής μάρκας είναι σημαντική, αφού τα επίπεδα θορύβου είναι εξαιρετικά χαμηλά για την κατηγορία. Επιπρόσθετα τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της οροφής δεν επιτρέπουν στην εξωτερική θερμοκρασία να επηρεάζει τους επιβάτες. Σε συνδυασμό και με το άκαμπτο πλαίσιο, δίνεται η αίσθηση στους φιλοξενούμενους ότι βρίσκονται σε «κλειστό» μοντέλο.

Συνεχίζοντας στα του σχεδιασμού και αφήνοντας το βλέμμα μας να ξεφύγει από την εντυπωσιακή μάσκα, θα επικεντρωθούμε στα λεπτά BMW Laserlight φωτιστικά σώματα, που δένουν αρμονικά με το σφηνοειδές αμάξωμα μήκους 4.768 χλστ., όπως και στο έντονα μυώδες καπό! Πηγαίνοντας προς τα πίσω συναντάμε τα υπέροχα φωτιστικά σώματα, που «αγκαλιάζουν» διακριτικά τα πίσω φτερά και σε μαζί με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με το πακέτο «M Sport» που περιλαμβάνει πιο σπορ προφυλακτήρες με μεγάλους αεραγωγούς, αλλά και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών.

Εσωτερικό πολυτελείας για 2+2 επιβάτες

Για να περιγράψουμε το εσωτερικό της BMW 420i Cabrio θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε αρκετά κοσμητικά επίθετα, αλλά το πολυτελές είναι το πρώτο που μας έρχεται στο μυαλό. Οτιδήποτε απαρτίζει την καμπίνα είναι υπεράνω κριτικής, όπως και το φινίρισμα. Τα υλικά είναι μαλακά, η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών πέρα από ευανάγνωστη αποδεικνύεται και εξαιρετικά χρηστική, απλοποιώντας την επαφή του χρήστη με τις λειτουργίες του infotainment. Την επιπλέον ενημέρωση του οδηγού αναλαμβάνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 12,3 ίντσες, ενώ υπάρχει και head-up display για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Τα καλά νέα συνεχίζονται και σε επίπεδο εργονομίας. Όλα είναι εκεί ακριβώς που τα περιμένετε, ενώ θετικά κρίνεται το γεγονός πως για το χειρισμό του κλιματισμού έχουν παραμείνει οι φυσικοί διακόπτες.

Σε ότι έχει να κάνει με τους διαθέσιμους χώρους επιβατών οι εμπρός θα κάτσουν άνετα, ωστόσο οι πίσω θα στριμωχτούν αρκετά κι ειδικά στα πόδια. Αν τώρα τα καταφέρουν και βολευτούν θα έχουν χώρο για κεφάλι τους μιας και το έδρανο του πίσω καθίσματος είναι χαμηλό. Αντίστοιχος συμβιβασμός θα πρέπει να γίνει και για το χώρο αποσκευών. Αυτός με κλειστή οροφή αγγίζει τα 385 λτ., ενώ με ανοιχτή βρίσκεται στα 300 λίτρα, με το μικρό κι άβολο άνοιγμά του να μην διευκολύνει τη φόρτωση.

Εύρωστο μηχανικό σύνολο με λογική κατανάλωση

Κάτω από το μακρύ καπό της 420i Cabrio συναντάμε τον 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα με ισχύ 184 ίππων και 300 Nm ροπής. Νούμερα που δεν αντιμετωπίζουν την παραμικρή δυσκολία να κινήσουν το αμάξωμα των 1.690 κιλών. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα τα δει ο οδηγός στο ψηφιακό πίνακα οργάνων σε 8,2 δλ., ενώ το κοντέρ σταματάει στα 236 χλμ./ώρα. Στο κυνήγι των επιδόσεων, σημαντική βοήθεια προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων, με τις αλλαγές να μπορούν να γίνουν κι από τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης (Eco Pro, Comfort και Sport) ώστε ανάλογα την περίσταση να επιλέγει αυτό που τον διευκολύνει. Με το πρώτο ενεργοποιημένο, στόχος είναι η επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης, κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, αφού εύκολα πετύχαμε 7,4 λτ./100χλμ.! Το Comfort είναι μέση λύση μεταξύ Eco & Sport εξασφαλίζοντας ισορροπημένα οδηγικά χαρακτηριστικά, ενώ το Sport βγάζει στην επιφάνεια το «άγριο» ταπεραμέντο της 4άρας. Με αυτή την επιλογή η μέση κατανάλωση μπορεί με ευκολία να ξεπεράσει τα 10 λτ./100 χλμ. αν το παρακάνετε, ωστόσο με συνετή χρήση του δεξιού πεντάλ και ειδικότερα σε cruising καταστάσεις στον αυτοκινητόδρομο, θα καταφέρετε να πέσετε και στα 9 λτ./100 χλμ.!

Ταξιδευτής πολυτελείας!

Η BMW 420i Cabrio είναι ένα αυτοκίνητο που δεν προορίζεται για να σε μεταφέρει απλά με ασφάλεια από το σημείο Α στο σημείο Β. Όταν είσαι πίσω από το τιμόνι της συνειδητά θα επιλέξεις τη μακρύτερη διαδρομή και ενίοτε και την πιο διασκεδαστική. Ειδικά μάλιστα αν ο καιρός το επιτρέψει και ανοίξεις την οροφή, τότε η έννοια «οδηγώ» αποκτά άλλη υπόσταση. Αφήνοντας όμως κατά μέρος τους ρομαντισμούς, στην πράξη το κάμπριο μοντέλο της BMW έχει μια ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, θέτοντας ως κύρια προτεραιότητα την άνεση. Αυτό άλλωστε διαπιστώνεται εύκολα από τα πρώτα μέτρα με την ανάρτηση να είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Αφενός γιατί καταφέρνει να διαχειρίζεται άψογα το αυξημένο βάρος του αμαξώματος ένεκα των ενισχύσεων του πλαισίου, αφετέρου γιατί αφήνει εκτός καμπίνας κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, παρά τους 19άρηδες τροχούς του μοντέλου της δοκιμής μας.

Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων είναι βούτυρο στο ψωμί της 420i Cabrio, όπου με κλειστή οροφή δεν θα βρείτε διαφορές από ένα κλειστό μοντέλο. Τώρα αν αποφασίσετε να ταξιδέψετε «ξεσκέπαστοι» και σηκωμένα τα παράθυρα, ο αέρας στο εσωτερικό της καμπίνας θα γίνει αισθητός μετά τα 80 χλμ./ώρα. Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα παροχής θερμού αέρα στον αυχένα από το προσκέφαλο του καθίσματος, που σε συνδυασμό με τα θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και το θερμαινόμενο τιμόνι (ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό), επιτρέπουν στον οδηγό να έχει κάτω την οροφή, ακόμα και με χαμηλές θερμοκρασίες. Αν θελήσετε να πιέσετε το πολυτελές cabriolet σε δρόμο με στροφές, δεν θα αντιμετωπίσετε το παραμικρό, αφού η BMW 420i Cabriolet είναι δοτική και χαρίζει χαμόγελα. Υπό καθεστώς έντονης πίεσης και παρά τους πίσω κινητήριους τροχούς, η υποστροφή θα εμφανιστεί πρώτη και μόνο σε οδόστρωμα μειωμένης πρόσφυσης η ουρά θα κάνει τα δικά της. Το τιμόνι όπως σε όλα τα μοντέλα της βαυαρικής μάρκας είναι κοφτερό, ενώ και τα φρένα είναι δυνατά, ανθεκτικά, με το πεντάλ να έχει καλή αίσθηση κατά το πάτημα.

Ότι πληρώνεις, παίρνεις!

Για ακόμα μια φορά η παραπάνω λαϊκή έκφραση ταιριάζει απόλυτα, περιγράφοντας την αίσθηση που αποκομίσαμε από τη συνύπαρξή μας με την 420i Cabriolet. Ναι, είναι ακριβή, όμως αποτελεί ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματα της κατηγορίας της, με στυλ, κύρος και πολυτέλεια σε κάθε εκατοστό της. Φροντίζει με τη δέουσα προσοχή τους δύο κατά βάση επιβαίνοντες, εξασφαλίζοντας την ευχαρίστηση του κατόχου της σε κάθε είδους διαδρομή.

(+) Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, απόδοση κινητήρα, λειτουργία ανάρτησης, οδική συμπεριφορά

(-) Χώρος για τους πίσω επιβάτες, σχήμα & χωρητικότητα πορτ μπαγκάζ, τιμή

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
184/5.000 - 6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.350 - 4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
236
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
152
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,4
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.768
Πλάτος (χλστ.)
1.852
Ύψος (χλστ.)
1.384
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.851
Βάρος (κιλά)
1.690
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
385/300 (κλειστή οροφή/ανοιχτή)
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
96%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
93%
Επικουρικά συστήματα
72%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
68.150 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή Toyota RAV4 Plug-In Hybrid 306 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή VW T-Roc 1.5 TSI 150 PS DSG 7
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid AWD-i
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Volvo XC40 Recharge P6 231 hp
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή Hyundai i20 N Line 1.0 T-GDI 120 PS
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή MINI John Cooper Works
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV Powershift
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Δοκιμή BMW i4 eDrive40
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Opel Astra στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Mazda CX-60 PHEV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου και πιο ακριβού Toyota Hilux GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Abarth 595/695 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο σπορ και ακριβό Toyota Yaris GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου καλοκαιρινού VW T-Roc Cabriolet
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store