Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6

Πρόσφατα το δημοφιλές γαλλικό μικρό ανανεώθηκε έπειτα από τέσσερα χρόνια από το λανσάρισμά της 3ης του γενιάς. Η ανανεωμένη μορφή του τονίζει μερικά επιμέρους στοιχεία της, ούτως ή άλλως, ενδιαφέρουσας εξωτερικής εμφάνισής του. Επιμέρους «όπλα» στην εμπορική μάχη της κατηγορίας, η ικανοποιητική γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ο πλούσιος εξοπλισμός, αλλά και οι απαραίτητες τεχνολογίες που επιτάσσει η εποχή.

Το Citroen C3 είναι ένα μοντέλο μείζονος σημασίας για τη γαλλική μάρκα, μιας και στο πέρασμα των ετών έχει δημιουργήσει ένα πιστό αγοραστικό κοινό. Ενδεικτικό της δυναμικής του είναι πως η υπάρχουσα γενιά είχε πουλήσει πάνω από 750.000 αυτοκίνητα! Σε ότι αφορά την κινητήρια γκάμα, έχουμε κινητήρες βενζίνης 1.2 λτ. PureTech 83 και 110 ίππων με τιμές που ξεκινούν από τα 13.500 και 15.400 ευρώ αντίστοιχα. Η τιμή για το diesel μηχανικό σύνολο 1.5 BlueHDi με τους 100 ίππους είναι από 16.250 ευρώ. Αν τώρα θέλετε να αποκτήσετε το C3 με το αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ6, τότε μοναδική επιλογή είναι ο κινητήρας βενζίνης 1.2 PureTech 110 ίππων, όπως ακριβώς και το μοντέλο της δοκιμής μας, με τιμή από 17.200 ευρώ.

Η έκδοση Shine (από την οποία ξεκινάει να προσφέρεται το αυτόματο κιβώτιο) είναι πλούσια, προσφέροντας τα εξής: 6 αερόσακους, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, εμπρός και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α.

Δυναμική και παιχνιδιάρικη εμφάνιση!

Το Citroen C3 είναι ένα μοντέλο που ξεχωρίζει στο δρόμο και την αισθητική του και σίγουρα δεν θα το μπερδέψετε με κάποιο άλλο. Ενσωματώνει αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο CXperience, που είχε παρουσιαστεί το 2016 στην έκθεση του Παρισιού. Το εμπρόσθιο τμήμα έχει ανασχεδιαστεί, με μια νέα μάσκα να ξεχωρίζει, ενώ ανασχεδιασμένα είναι και τα LED φωτιστικά σώματα. Το φρεσκάρισμα επεκτείνεται όμως και σε άλλους τομείς του αμαξώματος, με νέα σχέδια στις πίσω κολώνες, με το σχήμα τους να θυμίζει τα χαρακτηριστικά Airbumps που υπάρχουν στο πλάι και πλέον έχουν νέα σχεδίαση. Επίσης, φέρει νέες ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, επιπλέον δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά και δυο νέα εξωτερικά χρώματα (Elixir Red και Spring Blue).

Μοντέρνο, άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό

Στην καμπίνα, οι αλλαγές είναι περιορισμένες και δεν θα βρείτε μεγάλες διαφορές με την προ facelift έκδοση. Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν τις νέες επενδύσεις και τα ακόμα πιο αναπαυτικά Advanced Comfort καθίσματα. Εμείς πάντως αγαπήσαμε το μοτίβο Ambiance Emeraude του εσωτερικού του μοντέλου της δοκιμής, μιας και κάνει φανταστική αντίθεση μεταξύ των έντονα σκούρων επενδύσεων και των έγχρωμων λεπτομερειών. Στην κεντρική κονσόλα εξακολουθεί να κεντρίζει το ενδιαφέρον η έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, με τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου να ελέγχονται από εκεί. Εξ ου και ο περιορισμός στα φυσικά χειριστήρια. Για αυτό πριν ξεκινήσετε τις διαδρομές σας, αφιερώστε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε με τις βασικές του παραμέτρους (ηχοσύστημα, κλιματισμός). Σε ότι αφορά τους προσφερόμενους χώρους επιβατών, τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις. Παράλληλα θα εκτιμήσουν το πόσο αναπαυτικά είναι τα καθίσματα, αφού ακόμα και μετά από πολύωρη χρήση τους κρατούν ξεκούραστους, ενώ πολύ βολικό είναι το ενιαίο πίσω κάθισμα. Πολύ πρακτικός είναι και ο χώρος αποσκευών των 300 λίτρων με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Σπιρτόζικος ο 1.200άρης PureTech

Το Citroen C3 της δοκιμής μας, κάτω από το καπό του ενσωματώνει τον 3κύλινδρο turbo 1.2 PureTech κινητήρα, με άμεσο ψεκασμό και ισχύ 100 ίππους και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Αυτό είναι το κλασικό αυτόματο, με μετατροπέα ροπής που διακρίνεται για την ομαλότητα στην αλλαγή των σχέσεων, αλλά όχι και για την σβελτάδα του κατά τις αλλαγές. Με το πάτημα του διακόπτη S ο κινητήρας κρατάει πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα, ενώ μπορούν να γίνουν και χειροκίνητες αλλαγές, με τη μετακίνηση του επιλογέα πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα. Η δύναμη των 110 ίππων είναι απλωμένη σε όλο το φάσμα στροφών, με το κοντέρ να γράφει 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 191 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με το WLTP η κατανάλωση ανέρχεται στα 5,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 133 γρ./χλμ., νούμερο που μεταφράζεται σε 85 ευρώ τέλη κυκλοφορίας. Στη δοκιμή, η κατανάλωση βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.

Αεράτες κι άνετες μετακινήσεις

Το ότι θα σε πάει παντού άνετα το Citroen C3, γίνεται άμεσα αντιληπτό, μόλις καθίσεις στην θέση του οδηγού, χάρη στα Advanced Comfort καθίσματα που αναφέραμε παραπάνω. Κάτι που συνεχίζεται και μόλις διανύσετε τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του. Η ανάρτηση, με το κλασικό γαλλικό set up, προσφέρει σε αφθονία άνεση, αφήνοντας έξω από τη καμπίνα, ότι στραβό συναντήσει στο διάβα της, χάρη στην αφράτη απόσβεσή της. Έτσι η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή, προσφέροντας όμως και την απαραίτητη ευθυβολία στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου.

 Στις στροφές τώρα, η άνεση παραμένει, χωρίς να αλλοιώνει το κράτημα. Η πρόσφυση είναι αρκετή, οι κλίσεις του αμαξώματος λογικές, αλλά κάποιους ίσως να τους ενοχλήσει το ελαφρύ τιμόνι. Αν ξεκινήσετε να πιέζετε θα δείτε ότι το γαλλικό μικρό θα υπακούσει στις εντολές σας, με την υποστροφή να εμφανίζεται πρώτη. Αν αφήσετε το γκάζι μέσα στην κορυφή της στροφής, το πίσω μέρος θα μπει για λίγο στο παιχνίδι, ίσα για να σας τοποθετήσει. Αλλά μην περιμένετε παιχνίδια με την ουρά, μιας και το ESP διακριτικά επιβάλλει την τάξη. Σε αυτή τη φάση μας έκανε εντύπωση η προθυμία του κιβωτίου για τα κατεβάσματα, ειδικά όταν επιλέξαμε την ένδειξη Sport και το γυρίσαμε στο χειροκίνητο! Αν ήταν και σε καλύτερο σημείο η ένδειξη για τις σχέσεις του αυτόματου κιβωτίου και του διακόπτη S (στην κάτω θήκη της κεντρικής κονσόλας) θα ήμασταν ευχαριστημένοι.

Ικανοποιεί την πλειοψηφία των οδηγών

Το Citroen C3 τα κάνει όλα και να συμφέρει. Έχει το απαραίτητο ντιζάιν για να προσεγγίσει και μικρότερη ηλικιακά μερίδα αγοραστικού κοινού, ικανοποιητική γκάμα κινητήρων, αλλά πρωτίστως οδική συμπεριφορά που προσφέρει ασφάλεια και άνεση. Η τελευταία μάλιστα εκτοξεύεται αν το C3 συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Μια ενδιαφέρουσα αγοραστικά επιλογή για όσους θέλουν μικρό αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο για ακόμα μεγαλύτερη άνεση.

(+) Άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, κατανάλωση, ευρυχωρία καμπίνας και πορτμπαγκάζ, περιμετρική ορατότητα, λειτουργία κινητήρα, σχεδιασμός

(-) Αίσθηση και πληροφόρηση τιμονιού, ενδείξεις αυτόματου κιβωτίου

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.119
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
Αυτόματο 6 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
191
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
133
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.996
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.474
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.540
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
59%
Επικουρικά συστήματα
58%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.200 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων