Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 λτ. PureTech 110 PS

Η Citroen ανανέωσε όλη τη γκάμα των κινητήρων της σύμφωνα με τις προδιαγραφές του πρωτοκόλλου WLTP και τόσο οι βενζίνης PureTech, όσο και οι πετρελαίου BlueHDi επιτυγχάνουν χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Παράλληλα, συνδυάζονται με νέα μηχανικά 6τάχυτα κιβώτια ή αυτόματα 6 ή 8 σχέσεων ανάλογα την έκδοση.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Οι αλλαγές αυτές έχουν περάσει και στο νέο μικρό, πρακτικό και μοντέρνο SUV της Citroen, το C3 Aircross, το οποίο διαθέτει πλέον εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στην έκδοση 1.2 PureTech 110 και νέο κινητήρα πετρελαίου 1.5 BlueHDi 100 (με 6τάχυτο κιβώτιο), αντικαθιστώντας τον 1.6 BlueHDi 100 με τις 5 ταχύτητες. Οι τιμές του C3 Aircross ξεκινούν από 15.300 ευρώ για την αρχική έκδοση 1.2 PureTech 82 Live, ενώ πολύ συμφέρουσα τιμή έχει το 1.2 PureTech 110 Feel (από 17.460 ευρώ) με τον πλήρη στάνταρ εξοπλισμό.

Μία ταχύτητα παραπάνω ο 1.2 PureTech 110 PS

Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας PureTech των 1.2 λτ. με απόδοση 110 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 205 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει κατάλληλα στο αμάξωμα των 1.234 κιλών, συνδυάζοντας γρήγορες επιταχύνσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου. Βασική αλλαγή είναι η αντικατάσταση του 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με νέο 6τάχυτο, το οποίο εκτός από το ότι διαθέτει σημαντικά καλύτερη αίσθηση και μικρότερες διαδρομές, διαχειρίζεται καλύτερα τη δύναμη του κινητήρα. Επιπλέον, στο ταξίδι το μοτέρ δουλεύει σε πιο χαμηλές στροφές (130 χλμ./ώρα με 2.700 σ.α.λ. αντί 2.900 σ.α.λ. με το 5τάχυτο), εξασφαλίζοντας έτσι πιο χαμηλή κατανάλωση και λιγότερο θόρυβο.

Το 1.200άρι turbo μηχανικό σύνολο κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,3 δλ.), όσο και εν κινήσει, χάρη στη διαθέσιμη ροπή από τις χαμηλές στροφές. Αρνητικό στοιχείο αποτελούν οι υπαρκτοί κραδασμοί που περνούν στο εσωτερικό, κυρίως στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και κατά την εκκίνηση. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,4 λτ./100 χλμ.

Άνετο, ασφαλές και ευχάριστο στην οδήγηση

Στο δρόμο το Citroen C3 Aircross κερδίζει αμέσως τον οδηγό του, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό της άνεσης και της ασφαλούς αίσθησης που προσφέρει. Η ανάρτησή του χωρίς να είναι πολύ μαλακή αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, οι οποίες ωστόσο γίνονται αντιληπτές στους επιβάτες υπό τη μορφή θορύβου. Στην άνεση συμβάλλουν τα μέγιστα και τα πολύ αναπαυτικά και φαρδιά εμπρός καθίσματα, όπως επίσης η πολύ καλή θέση οδήγησης και περιμετρική ορατότητα. Το μικρό SUV της Citroen είναι παράλληλα εύκολο στους χειρισμούς και στο παρκάρισμα, ευνοώντας έτσι την ευελιξία στην πόλη όπου το αυτοκίνητο θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα.

Δείτε ακόμη: Citroën Comfort Days για άνεση και στην αγορά

Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει το C3 Aircross και εκτός αστικού περιβάλλοντος, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια τους επιβάτες του. Στις ευθείες και καμπές των αυτοκινητόδρομων το αμάξωμά του παραμένει σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης που δεν θα δυσκολευτεί να αναπτύξει και να διατηρήσει. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος δεν είναι έντονες και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά, ενώ κατόπιν έντονης πίεσης θα εμφανίσει τάσεις υποστροφής, οι οποίες εξαλείφονται άμεσα από το ESP. Το τιμόνι είναι εστιασμένο και αυτό στην άνεση και ευκολία στους χειρισμούς, ικανοποιώντας με την απόκριση και αίσθηση που προσφέρει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το C3 Aircross τα καταφέρνει και καλά σε διαδρομές εκτός της ασφάλτου, χάρη στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (178 χλστ.), τα ελαστικά Mud & Snow και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control με Hill Descent Assist. Το Grip Control περιλαμβάνει πέντε επιλογές (στάνταρ, άμμος, λάσπη, χιόνι και ESP Off μέχρι τα 50 χλμ./ώρα), ενώ ο χειρισμός του γίνεται μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ο οδηγός δεν θα πρέπει να ξεχνά ότι η κίνηση μεταδίδεται πάντα στους εμπρός τροχούς.

Ευρύχωρο και πρακτικό εσωτερικό

Οι πολλές καμπύλες επιφάνειες δεν είναι ένα στοιχείο που συναντάται μόνο στο αμάξωμα του C3 Aircross, αλλά και στο μοντέρνο εσωτερικό του, όπου παράλληλα ξεχωρίζουν και αρκετά γεωμετρικά σχήματα. Από πλευράς κατασκευής έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών σε όλες τις επιφάνειες, τα οποία διαθέτουν στιβαρή συναρμογή και προσεγμένο φινίρισμα. Στο ταμπλό κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών, όπου έχουν ενσωματωθεί λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως είναι -μεταξύ άλλων- ο χειρισμός του ηχοσυστήματος και του air condition, η κάμερα οπισθοπορείας και πολλές ακόμα λειτουργίες, κάποιες από τις οποίες θα έπρεπε να είχαν πιο εύκολη πρόσβαση μέσω κουμπιών. Πλήρης ενδείξεων και ευανάγνωστος είναι ο πίνακας οργάνων με τις αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις.

Από τα πιο βασικά πλεονεκτήματα του Citroen C3 Aircross είναι οι άνετοι χώροι που προσφέρει στους εμπρός και πίσω επιβάτες, όπως επίσης και το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων. Με το διαιρούμενο πίσω συρόμενο κάθισμα (στάνταρ στην πλούσια έκδοση Shine) βελτιώνεται σημαντικά η πρακτικότητα, ενώ μεγαλώνει ανάλογα και ο χώρος αποσκευών.

(+) Ξεχωριστός σχεδιασμός, πρακτικότητα εσωτερικού, άνεση, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή, οδική συμπεριφορά

(-) Κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.155
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.234
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.460
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Compass 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η νέα Skoda Octavia Scout
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις Kia Sportage σε χαμηλότερες τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο φθηνό οικογενειακό των 14.500 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων