Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.2 PureTech 130 PS EAT8

To C4 άλλαξε για τρίτη κατά σειρά ταυτότητα με το C-Cross, εξελισσόμενο σε καθαρό κουπέ Crossover από το μικρότερο SUV Cactus και έχοντας ξεκινήσει την καριέρα του ως μικρομεσαίο χάτσμπακ, πίσω στο 2004.

Σχεδόν 20 χρόνια αργότερα και εντελώς διαφορετικό από ό,τι μας συστήθηκε, το αντισυμβατικό Citroen ξεκινά από τις 18.250 ευρώ στη χώρα μας και τον 1.2 PureTech των 100 ίππων στο μηχανοστάσιο. Για την ισχυρότερη έκδοση των 130 ίππων απαιτούνται τουλάχιστον 21.550 ευρώ, ενώ ο συνδυασμός του τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα με το 8άρι αυτόματο κοστολογείται μίνιμουμ στις 24.000 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση, με τον 1.2 PureTech στους 155 ίππους και αποκλειστικά το EAT8 να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς, τιμάται στις 28.700 ευρώ.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τη βασική κιόλας έκδοση, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματα φώτα, οθόνη αφής 10 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες και πολλά ακόμα.

Μοναδικά αντισυμβατικό

Η πρώτη ματιά λειτουργεί ως πανηγυρική επιβράβευση των σχεδιαστών. Το C4 C-Cross αιχμαλωτίζει τα βλέμματα, ξεχωρίζει, διατυμπανίζει τη μοναδική του ταυτότητα και κλέβει τις εντυπώσεις ακόμα και από πολύ ακριβότερες κατασκευές! Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από το μοτίβο «Χ» (ή αντικριστού «V», αν προτιμάτε), που συνθέτει το τρίπτυχο μάσκας – LED ημέρας – προφυλακτήρα.

Στο προφίλ ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής απεικονίζεται στην κεκλιμένη γραμμή της οροφής, που δημιουργεί το πρώτο κουπέ Crossover στα χρονικά της Citroen. Μια οροφή που καταλήγει σε ένα πίσω παρμπρίζ δυο επιπέδων, το οποίο πλαισιώνεται από δυο επίσης ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα και ολοκληρώνει ιδανικά το αντικομφορμιστικό σχεδιαστικό πλασάρισμα του C-Cross.

Μοντέρνο και άνετο εντός

Η ιδιαίτερη τεχνοτροπία συνεχίζεται και στην καμπίνα επιβατών, όπου δεσπόζει η σχετικά ασύμμετρη τοποθέτηση της οθόνης των 10 ιντσών και των αεραγωγών, που «φεύγουν» προς τα δεξιά και δεν βρίσκονται σε ευθεία με τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν γινόταν να λείπει, αν και εμφανίζεται περισσότερο λιτός από όσο περιμένεις, κρίνοντας από τα υπόλοιπα σχεδιαστικά highlights του αυτοκινήτου.

Οι διαστάσεις δεν ξεφεύγουν από τα δεδομένα της κατηγορίας (4,36 μέτρα μήκος, πλάτος 1,83 μ., μεταξόνιο 2,67 μέτρα), ωστόσο οι χώροι που μπορούν να απολαύσουν 5 ενήλικες είναι καθόλα ικανοποιητικοί, με εξαίρεση τον αέρα για τα κεφάλια των πίσω – με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι αυτοί είναι πάνω από 1,82-1,83. Το πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 380 λίτρα και διαθέτει διπλό δάπεδο, αλλά θα ήθελες λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα. Κανένα παράπονο από την πρακτικότητα του C4 C-Cross, καθώς με 16 θήκες μικροαντικειμένων και συνολικά 39 λίτρα διαθέσιμου χώρου για αυτά, το πιθανότερο είναι να ξεχάσεις πού έβαλες τί. Εξαιρετικά και τα καθίσματα Advanced Comfort, που προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης και επαρκή πλευρική στήριξη.

Από πλευράς υλικών συναντάμε τον κλασικό διαχωρισμό, με μαλακά πλαστικά στα ανώτερα τμήματα και σκληρά στα υπόλοιπα σημεία, συνοδευόμενα από καλή εργονομία και ανάλογη συναρμογή. Πολύ εύχρηστο και το σύστημα πολυμέσων, με μοναδική παραφωνία την αναγκαστική περιήγηση σε αυτό για τον έλεγχο κάποιων λειτουργιών (ένα κουμπί για το start-stop θα ήταν προτιμότερο από το ψάξιμο σε δυο υπομενού).

Κλασική αξία ο 1.2 PureTech

Κάτω από το ανάγλυφο καπό, αναλαμβάνει δράση ο βραβευμένος 1.200άρης τρικύλινδρος τούρμπο του Groupe PSA. Με απόδοση 130 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., εξασφαλίζει πως η δύναμη δεν πρόκειται να λείψει ποτέ από τον οδηγό. Αυτό που θα του λείψει είναι η ιδανική συνεργασία του μοτέρ, με το κιβώτιο. Το 8άρι αυτόματο πολλές φορές δεν συγχρονίζεται με τις εντολές του δεξιού ποδιού, άλλοτε αργώντας να κατεβάσει και άλλοτε μένοντας περισσότερο στην επιλεγμένη σχέση. Επίσης, κάποιες φορές, παρουσιάζει μια τάση να «κλωτσάει» στα ανεβάσματα.

Ακόμα και με αυτή την ασυνεννοησία κινητήρα – μετάδοσης όμως, το C4 C-Cross είναι αρκούντως γρήγορο. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να εξαρτάται από τη χρήση. Αν πιέσεις, μπορεί να ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Υπό νορμάλ συνθήκες, τιμές λίγο πάνω από 7 λίτρα/100 χλμ. επιτυγχάνονται εύκολα και δίχως συμβιβασμούς στο ρυθμό κίνησης.

Φουλ της άνεσης

Συμβιβασμοί που δεν γίνονται ούτε στα οδηγικά ερεθίσματα, παρόλο που το C-Cross στοχεύει πρωτίστως στην άνεση. Τα υδραυλικά «στοπ» της πατενταρισμένης ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions κάνουν το θαύμα τους, απομονώνοντας πλείστες όσες ανωμαλίες πριν καν περάσουν στο σασί και δημιουργώντας ένα «χαλί» μεταξύ καμπίνας και οδοστρώματος. Ούτε αυτά, όμως, δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με τα έντονα σπασίματα και την παρουσία ημιάκαμπτου πίσω (ΜακΦέρσον εμπρός), υποκύπτοντας τελικά σε αναπηδήσεις και περνώντας κάποιους συνοδευτικούς θορύβους στο εσωτερικό.

Η ηχομόνωση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, κρατώντας εκτός τις περισσότερες οχλήσεις από τον αέρα και τα ελαστικά. Ο 1.2 PureTech συνδράμει το έργο της, παράγοντας ελάχιστους κραδασμούς και διόλου ενοχλητική χροιά, ακόμα και υπό πίεση.

Μιλώντας για πίεση, ο προσανατολισμός στην άνεση και η μπόλικη απόσταση από το έδαφος (156 χλστ.) σε προδιαθέτουν για μεγάλες κλίσεις και εν γένει νωθρή ανταπόκριση στις στροφές. Το C4, ωστόσο, φροντίζει να σου υπενθυμίσει πως είναι σεταρισμένο από τους μετρ του είδους. Οι Γάλλοι έχουν επιτύχει το ταίριασμα της λιμουζινάτης ποιότητας κύλισης με καθόλα ικανοποιητικό πέρασμα από στροφιλίκι, στο οποίο οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε εξόχως λογικά πλαίσια και η πρόσφυση δεν σπάει, παρά μόνο κατόπιν υπερβολών. Κι αν συμβεί κάτι τέτοιο, το ESP παρεμβαίνει ψύχραιμα. Η επιλογή Sport δίνει περισσότερο βάρος στο πολύ ελαφρύ τιμόνι και βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι, αλλά μπερδεύει περαιτέρω το λογισμικό του EAT8, που σε ορισμένες περιπτώσεις μένει με τη 2α «καρφωμένη» σε κατηφόρες και τον κινητήρα πάνω από τις 3.500 σ.α.λ.

(+) Εμφάνιση μέσα – έξω, πρακτικότητα, χώροι μικροαντικειμένων, κινητήρας, άνεση, καθίσματα

(-) Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου, αίσθηση τιμονιού, αναπηδήσεις ημιάκαμπτου σε έντονες ανωμαλίες

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
8
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
130/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
200
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.525
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.278
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
80%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
57%
Επικουρικά συστήματα
63%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
24.000 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store