Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT8

Η Citroen έκανε την είσοδό της στη συνεχώς αναπτυσσόμενη και ολοένα πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρομεσαίων SUV στα τέλη 2018, με το λανσάρισμα του C5 Aircross. Αμέσως αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την ευρυχωρία, την πρακτικότητα και τις υψηλές ανέσεις του. Στοιχεία που υιοθετεί και το ανανεωμένο C5 Aircross, μαζί με αλλαγές στον σχεδιασμό εξωτερικά και στο εσωτερικό, για περισσότερη φινέτσα αλλά και δυναμισμό.

Στην Ελλάδα η διάθεσή του έχει ξεκινήσει εδώ και λίγο καιρό με σημαντικά οφέλη μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2022, για όσους θέλουν να αποσύρουν ή να πουλήσουν το παλιό τους αυτοκίνητο και να πάρουν ένα καινούργιο C5 Aircross (ή C3/C3 Aircross). Οι τιμές του με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.2 PureTech 130 ξεκινούν από τις 31.500 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων στοιχίζει από 35.300 ευρώ (δείτε εδώ όλες τις τιμές).

Με πιο δυναμικό «πρόσωπο»

Η πιο κύρια εξωτερική αλλαγή στο ανανεωμένο C5 Aircross με τις τονισμένες διαστάσεις (μήκος 4,5 μ.) αφορά το πλήρως ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος του. Αυτό κοσμείται με μια νέα εκδοχή του πιο εμβληματικού λογότυπου της μάρκας, φινιρισμένο σε μαύρη λάκα με χρώμιο. Χαρακτηριστικό γνώρισμα αποτελούν τα νέα φώτα ημέρας LED σε σχήμα V, που ενσωματώνονται στα κύρια φωτιστικά σώματα. Πρόσθετα, η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα, τονίζει το πλάτος και η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος κάνει το μπροστινό μέρος να δείχνει περισσότερο δυναμικό. Στο πλάι διατηρήθηκαν τα Airbump και προστέθηκαν νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου. Στο πίσω άκρο διακρίνονται τα νέα LED φανάρια, όμως ο προφυλακτήρας παρέμεινε ως είχε.

Ευρυχωρία και πρακτικότητα ανωτέρου επιπέδου

Οι αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό του ανανεωμένου Citroen C5 Aircross, με τις πιο κύριες να εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα και στις νέες επενδύσεις. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής των 10 ιντσών (8 ιντσών στις βασικές εκδόσεις) με την καλή ευκρίνεια, αλλά την κάπως αργή απόκριση στις εντολές. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό. Πιο κάτω από το infotainment βρίσκονται χειριστήρια αφής και μπουτόν για διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως και ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα. Εκεί, τοποθετήθηκαν τα χειριστήρια του νέου, πιο κομψού και υψηλής τεχνολογίας e-Toggle επιλογέα ταχυτήτων, αντί του λεβιέ που υπήρχε πριν και καταλάμβανε περισσότερο χώρο. Πιο πίσω είναι το κουμπί για το Drive Mode που ενσωματώνει και τη λειτουργία Grip Control (από τη δεύτερη έκδοση Feel Pack με το EAT8) και τα προγράμματα Sport, Normal, Eco, Sand, Mud, Snow, αντί του περιστροφικού χειριστηρίου που υπήρχε πριν.

Από πλευράς ποιότητας, το σκληρό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό παρέμεινε ως είχε, μαζί με τη μαλακή επένδυση με εφέ δέρματος στο εμπρός τμήμα του. Σημείο αναφοράς και στο ανανεωμένο Citroen C5 Aircross αποτελεί η υψηλή άνεση που παρέχει σε όλους τους επιβάτες του. Όλοι οι φιλοξενούμενοι απολαμβάνουν την παχιά γέμιση σε όλες τις θέσεις, η οποία αγκαλιάζει το σώμα και το κρατά ξεκούραστο, ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται αρχοντικά, όπως ισχύει και για τρία ακόμα άτομα στο πίσω μέρος της καμπίνας. Εκεί είναι τοποθετημένα τρία ισομεγέθη, ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα. Μεγάλος είναι και χώρος αποσκευών των 580 λίτρων με δυνατότητα να μεγαλώσει στα 720 λίτρα, εφόσον μετακινηθούν προς τα εμπρός οι πίσω θέσεις. Με την αναδίπλωσή τους δημιουργείται ένας μεγάλος χώρος 1.630 λίτρων.

Πολύ καλό ταίριασμα κινητήρα – αυτόματου κιβωτίου

Στους κινητήρες δεν έγινε καμία αλλαγή, που σημαίνει ότι στη βάση τοποθετείται ο 3κύλινδρος 1.200άρης turbo των 131 ίππων και 230 Nm ροπής. Στο άκουσμα των 1.2 λτ. σε ένα αμάξωμα τέτοιων διαστάσεων ακόμα κάποιοι παραξενεύονται, όμως στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο και σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διαλύει τους όποιους ενδοιασμούς. Το αποδοτικό και ραφιναρισμένο αυτό μοτέρ παρουσιάζεται ελαστικό από τις χαμηλές στροφές και τραβάει μέχρι τις πιο υψηλές, φτάνοντάς τες χωρίς να ζορίζεται. Το 8τάχυτο κιβώτιο καλύπτει τα όποια πιθανά κενά και εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές, τόσο μέσω της αυτόματης λειτουργείας, όσο και της χειροκίνητης με τα paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις είναι σε κάθε περίπτωση σβέλτες (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3 δλ.), ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού οι στροφές του κινητήρα κρατιούνται χαμηλά (π.χ. 130 χλμ./ώρα με περίπου 2.200 σ.α.λ. με 8η ταχύτητα). Σχετικά με τη μέση κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε στα 8,8 λτ./100 χλμ., νούμερο λογικό για ένα τέτοιο SUV.

Αρχοντικό πάτημα με κορυφαία άνεση

Οδηγώντας το Citroen C5 Aircross, το πρώτο στοιχείο που αμέσως αντιλαμβάνεται ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες είναι η κορυφαία άνεση. Τα καινοτόμα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions μαζί με τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα κάνουν ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές, δίνοντας την αίσθηση ότι το αυτοκίνητο πατάει σε ένα στρώμα αέρα, χωρίς όμως να πλέει ή να είναι «χαλαρό». Παράλληλα ελαχιστοποιούν τις κάθετες ταλαντώσεις του αμαξώματος, ενώ πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος οι επιβάτες δεν τις καταλαβαίνουν. Να υπενθυμίσουμε ότι τα αμορτισέρ αυτά διαθέτουν δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για συμπίεση και ένα για αποσυμπίεση, αντί ελατήριο και μηχανικό στοπ που έχουν τα συμβατικά αμορτισέρ.

Τα εξελιγμένα αμορτισέρ μαζί με τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς (πολλαπλών συνδέσμων πίσω) εξασφαλίζουν και υψηλή σταθερότητα. Οι αυτοκινητόδρομοι είναι… βούτυρο στο ψωμί του C5 Aircross, αφού καλύπτει μακρινές και πολύωρες αποστάσεις, μεταφέροντας ατσαλάκωτους τους επιβάτες του. Παρά την υψηλή άνεση και τον οικογενειακό του προσανατολισμό, δεν θα πει «όχι» όταν πιεστεί σε στροφές. Τα Progressive Hydraulic Cushions φροντίζουν να περιορίζουν σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος και το αυτοκίνητο στρίβει με σιγουριά, εμφανίζοντας υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση (βαραίνει λίγο στην επιλογή Sport) αλλά άμεσο, ενώ τα φρένα ακινητοποιούν έγκαιρα τους 1,5 τόνους του SUV. Πρόσθετη αξία αποτελεί το Grip Control, αφού σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης όταν σπινάρει ο ένας εμπρός τροχός, αμέσως μεταφέρεται δύναμη στον απέναντι τροχό (προσθιοκίνητο) για να ξεκολλήσει το αυτοκίνητο. Μαζί με τα 230 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, το C5 Aircross πατάει εύκολα και σε κακοτράχαλες διαδρομές εκτός δρόμου.

(+) Σχεδιασμός, άνεση ανάρτησης και καθισμάτων, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, εξοπλισμός, οδική συμπεριφορά

(-) Ελαφρύ τιμόνι, σκληρά πλαστικά στο ταμπλό

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 αυτόματο
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
131/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
230/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
149
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.840
Ύψος (χλστ.)
1.654
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.730
Βάρος (κιλά)
1.420
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
580-720
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.300 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Fiat 500e 118 PS 42 kWh 3+1
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Santa Fe 1.6Τ 265 PS 4WD PHEV
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Hyundai Ioniq 5 AWD 325 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 hp S-CVT
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Mercedes-Benz EQB 250
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Kia EV6 Long Range RWD 229 PS
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Mercedes-Benz GLE 300 d 4MATIC Coupé
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG7
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Δοκιμή Nissan Juke Hybrid 1.6 145 PS
Η τιμή του νέου Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στην Ελλάδα η BMW i7 των 162.150 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι νέες τιμές των Toyota C-HR και Corolla Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota RAV4 GR Sport
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Jeep Avenger στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμός του VW ID. Buzz στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Toyota Corolla 1.8 Hybrid 140 hp
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW Σειρά 7 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Mercedes A-Class και B-Class
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και επιδόσεις του νέου Volvo EX90
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές, εξοπλισμοί και επιδόσεις του Nissan Ariya
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου και επετειακού Mazda6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store