Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS

Όπως έχουμε γράψει και στις προηγούμενες δοκιμές του Citroen C5 Aircross, είτε ως βενζίνη, είτε ως πετρέλαιο, πρόκειται για ένα μοντέλο γενναιόδωρο σε κάθε τομέα. Εμφάνιση που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό, άφθονοι χώροι και γκάμα κινητήρων που συνδυάζει την απόδοση με την οικονομία καυσίμου. Η τελευταία μάλιστα, στην εξηλεκτρισμένη έκδοση που δοκιμάζουμε απογειώνεται, χάρη στην προηγμένη υβριδική τεχνολογία.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή! Το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid προσφέρεται στις εξοπλιστικές εκδόσεις Feel Pack, Shine, Shine Pack, La Premiere & La Premiere 2. Η βασική έκδοση Feel Pack ξεκινάει από τα 43.500 ευρώ και δεν της λείπει τίποτε. Έχουμε και λέμε λοιπόν: 6 αερόσακοι, το Pack Safety Plus, με σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δικύκλων, Front Cross Traffic Alert, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, GPS, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ζάντες αλουμινίου κ.α.

Όμορφο, με μικρές υβριδικές πινελιές

Το Citroen C5 Aircross είναι από τα μοντέλα εκείνα που σίγουρα θα σταθείς να το χαζέψεις. Αρχικά λόγω του όγκου που έχει, εν συνεχεία λόγω του ψαγμένου σχεδιασμού του. Η μεγάλη και διπλή μάσκα στο εμπρόσθιο τμήμα, με τα διπλά φωτιστικά σώματα αποτελούν το σήμα κατατεθέν του μοντέλου μαζί με τα Airbumps στο πλάι. Στην περίπτωση του Plug-in hybrid θα προσθέσουμε και τις αισθητικές λεπτομέρειες σε απόχρωση μπλε ανοδιωμένου μετάλλου στον προφυλακτήρα, στα πλευρικά Airbumps, αλλά και τα διακριτικά «Hybrid» στην πόρτα του χώρου αποσκευών, αλλά και το διακριτικό «» (θυμίζει πρίζα) στα εμπρός φτερά. Οι πιο παρατηρητικοί θα εντοπίσουν και τη θυρίδα φόρτισης στο αριστερό μέρος του αμαξώματος. Ο περιπετειώδης χαρακτήρας του μοντέλου συμπληρώνεται από τις διακοσμητικές ποδιές και βεβαίως από τα 230 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Μέχρι εκεί όμως σε ότι έχει να κάνει με την περιπέτεια, μιας και δεν συνοδεύεται με τετρακίνηση ή με το Grip Control.

Άνετο, ευρύχωρο και φουλ της τεχνολογίας το εσωτερικό

Οι Γάλλοι πάντοτε έδιναν προσοχή στη φινέτσα των εσωτερικών των μοντέλων τους, κάτι που συνεχίζεται και στο C5 Aircross Plugin Hybrid. Το οριζόντιο σχεδιαστικό μοτίβο που συναντάμε και στις συμβατικές εκδόσεις υπάρχει και στo υβριδικό C5, με την τεχνολογία και εδώ να έχει έντονη παρουσία. Αρχικά ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ο οποίος παραμετροποιείται στα γούστα του οδηγού, τόσο σε ότι αφορά τις πληροφορίες, όσο και στο στιλ (από το μενού στην οθόνη του infotainment). Επιπρόσθετα προσφέρει και την απαραίτητη plug in υβριδική ενημέρωση.

Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνης αφής 8 ιντσών. Μέσω αυτής ελέγχεται το σύστημα πολυμέσων, καθώς επίσης και διάφορες άλλες παράμετροι πληροφόρησης. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται ένα πλατύ υποβραχιόνιο με δίφυλλο πορτάκι παρακαλώ, που δίνει πρόσβαση σε ένα τεράστιο και ψυχόμενο χώρο αποθήκευσης. Η πρακτικότητα εκτοξεύεται με την μεγάλη βάση ασύρματης φόρτισης για το smartphone σας, που βρίσκεται μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου.

Σε ότι αφορά τους χώρους επιβατών τα λόγια περισσεύουν. Όλοι θα χωρέσετε χωρίς κανένα στρίμωγμα, ενώ θα φτάσετε στον προορισμό σας ατσαλάκωτοι και ξεκούραστοι. Στο πίσω μέρος, τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα, προσφέρουν εξαιρετική άνεση στους επιβάτες σας. Απλά θα κάθονται λίγο πιο ψηλά (συγκριτικά με τις εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου) μιας και η μπαταρία έχει τοποθετηθεί στο δάπεδο. Κι ενώ στο χώρο επιβατών λόγω της τοποθέτησης δεν χάσαμε κάτι, εν τούτοις ο χώρος αποσκευών έχει μειωθεί κατά 120 λίτρα, αγγίζοντας πλέον τα 460 έως τα 600 λίτρα. Ωστόσο και πάλι είναι αρκετά για τις ανάγκες μιας οικογένειας.

Τυπική plug-in hybrid συνταγή

Για το Citroen C5 Aircross Plugin Hybrid η κατασκευάστρια εταιρεία επέλεξε μια γνώριμη συνταγή. Έτσι λοιπόν υπάρχει ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης με χωρητικότητα 1,6 λίτρα και ισχύ 181 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων και 320 Nm ροπής. Συνδυαστικά λοιπόν, ο οδηγός απολαμβάνει 225 ίππους και 320 Nm ροπής, που εκτοξεύουν το σχεδόν 1,8 τόνων (1.770 κιλά για την ακρίβεια) C5 Aircross Plugin Hybrid στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ., με την τελική να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Πριν προχωρήσουμε παρακάτω, να αναφέρουμε μια ειδοποιό διαφορά συγκριτικά με τα άλλα plug-in hybrid μοντέλα του PSA Group. Σε σχέση με τα αδελφά μοντέλα Peugeot 3008 και Opel Grandland, στο C5 Aircross απουσιάζει ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας πίσω που θα το καθιστούσε πρακτικά τετρακίνητο. Έτσι όμως διατηρείται χαμηλότερα η τιμή και το βάρος! Η ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (200V) με χωρητικότητα 13,2 kWh. Καλύπτεται από 8ετή εγγύηση ή 160.000 χλμ., με το χρόνο φόρτισης να εξαρτάται από την πηγή. Η μπαταρία φορτίζει σε περίπου 7,3 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα 8Α με φορτιστή 3,7 kW, ενώ σε πρίζα 14Α με φορτιστή 3,7 kW απαιτεί 4 ώρες και 15 λεπτά. Τώρα αν το βάλετε σε Wallbox με φορτιστή 7,4 kW και πρίζα 14Α σε 2 ωρίτσες είστε έτοιμοι!

Με φουλ τη μπαταρία λοιπόν, σύμφωνα με τη Citroen θα μπορείτε να κινηθείτε αμιγώς ηλεκτρικά για 55 χλμ. περίπου και με μέγιστη ταχύτητα 135 χλμ./ώρα. Εμείς με συντηρητική οδήγηση διανύσαμε 40 χλμ. Βέβαια, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει πότε θα γίνει χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας και να την διαφυλάξει με το πρόγραμμα ë-Save. Μέσω αυτού, επιτρέπεται η διατήρηση των επιπέδων της ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να τα έχει διαθέσιμα όποτε αυτός επιθυμεί. Σε μία αστική περιοχή για παράδειγμα. Με την ηλεκτρική λειτουργία στο «on» το αυτοκίνητο παράγει έναν χαρακτηριστικό ήχο έως και τα 30 χλμ./ ώρα για να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς. Επίσης από την εξωτερική μεριά του εμπρόσθιου παρμπρίζ, είναι ευκρινές ένα μπλε φως που ανάβει στο κάτω μέρος του εσωτερικού καθρέφτη.

Αθόρυβα και βελούδινα!

Αυτά τα δυο επίθετα μας ήρθαν στο μυαλό όταν κάναμε τα πρώτα μέτρα με το Citroen C5 Aircross Plugin Hybrid. Βέβαια εξαρτάται από το πρόγραμμα λειτουργίας, από τα τρία διαθέσιμα (Electric, Hybrid, Sport) έχει επιλέξει ο οδηγός. Electric για μηδενικούς ρύπους και μηδενική κατανάλωση βενζίνης, Hybrid για συνδυαστική λειτουργία βενζίνης και ρεύματος ή Sport αν θέλετε να κινηθείτε πιο σβέλτα. Γενικότερα όμως το Citroen C5 Aircross PlugIn Hybrid θέτει ως προτεραιότητα την άνεση.

Εντός πόλης, οι πληθωρικές διαστάσεις του σίγουρα θα αγχώσουν αρκετούς, αλλά το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει εξαιρετικά κατά τους ελιγμούς. Σε αυτό βοηθάει η ψηλή θέση οδήγησης και η καλή περιφερειακή ορατότητα. Επιπλέον θα εκτιμήσετε τη λειτουργία Brake του κιβωτίου, η οποία ενισχύει την επιβράδυνση του οχήματος στο άφημα του γκαζιού, ανακτώντας περισσότερη ενέργεια κατά το φρενάρισμα. Ακόμα ένα στοιχείο που διευκολύνει την άνεση εντός πόλης είναι και το αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο. Με αυτό οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται εξαιρετικά ομαλά, ενώ για όσους αρέσκονται στα ανεβοκατεβάσματα των σχέσεων υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι! Περί ορέξεως…

Εκτός πόλης τώρα, το γαλλικό SUV κινείται ευχάριστα σε κάθε είδους διαδρομή, με την ποιότητα κύλισης να είναι πολύ καλή, όπως και η ηχομόνωση. Για αυτά τα προτερήματα σημαντικό ρόλο έχει η ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions, η οποία απορροφά με μοναδικό τρόπο τις διάφορες κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Η καινοτομία της είναι πως αντί για τα κλασσικά bump stops των αμορτισέρ, έχουν τοποθετηθεί δευτερεύοντα αμορτισέρ. Αφήνοντας πίσω το εθνικό δίκτυο και κινούμενοι στο επαρχιακό, στριφτερό κομμάτι, το C5 δεν θα σας αρνηθεί να το πιέσετε, αλλά δεν δείχνει να το ευχαριστιέται κιόλας, ειδικά στις απότομες αλλαγές πορείας.

Κι αυτό γιατί οι κλίσεις, τόσο λόγω του set up της ανάρτησης, όσο και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, είναι τονισμένες και συνδυαστικά με το ελαφρύ τιμόνι δεν προάγουν την γρήγορη οδήγηση, ακόμα κι αν έχετε επιλέξει το πρόγραμμα Sport. Όμως το εμφατικό αμάξωμα θα ακολουθήσει και θα παραμείνει στην πορεία που του χαράσσει ο οδηγός του, όσο άτσαλα κι αν του φερθεί. Η πρόσφυση είναι πολύ καλή, ενώ ακόμα και υπό έντονη πίεση το C5 Aircross Plug-In Hybrid θα συμπεριφερθεί ουδέτερα. Στον τομέα της κατανάλωσης τώρα, η Citroen δίνει το πολύ αισιόδοξο 1,4 λτ./100 χλμ. με το συνδυασμό των δυο κινητήρων (εφόσον η μπαταρία είναι πάντα φορτισμένη). Όταν αδειάσει η μπαταρία και κινείται σαν ένα υβριδικό αυτοκίνητο μπορεί να πετύχει με συντηρητική οδήγηση μια μέση κατανάλωση της τάξεως των 5 λτ./100 χλμ. Με πιο βαρύ πόδι, τότε τα 7 λτ./100 χλμ. έρχονται εύκολα.

Στο δια ταύτα!

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας: Τα Plug-In Hybrid αυτοκίνητα θα αποτελέσουν το μεταβατικό στάδιο από τα μοντέλα με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, προς τα ηλεκτρικά. Συνδυάζουν επιδόσεις, άνεση και οικονομία καυσίμου, όντας ιδανικά αυτοκίνητα για όσους όλα τα παραπάνω και η ευκολία κατά την οδήγηση είναι προτεραιότητα. Σε όλα αυτά αν προσθέσετε τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ελάχιστη κατανάλωση βενζίνης εφόσον η μπαταρία είναι πάντα φορτισμένη και τότε έχετε τους λόγους για να εκταμιεύσετε τα 43.500 ευρώ που απαιτούνται για να αποκτήσετε το Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid.

(+) Σχεδιασμός, επιδόσεις, κατανάλωση καυσίμου, χώροι επιβατών, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τεχνολογία

(-) Ελαφρύ τιμόνι, απουσία Grip Control

Καύσιμο
Βενζίνη - ρεύμα
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/3.000
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
109/2.500
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
320/500-2.500
Συνδυαστική ισχύς (PS)
225
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
225
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
1,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
31
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος Άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.500
Πλάτος (χλστ.)
1.859
Ύψος (χλστ.)
1.688
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.730
Βάρος (κιλά)
1.770
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
460-600
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89
Ασφάλεια παιδιού
86
Ασφάλεια πεζού
67
Επικουρικά συστήματα
82
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
43.500 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store