Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8

Η Citroen έκανε πάλι το θαύμα της. Κατόρθωσε να φέρει στην αγορά ένα μοντέλο που διακρίνεται για τη διαφορετική του εμφάνιση, δανειζόμενο στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, συνδυαστικά με αποδοτική και πλήρη γκάμα κινητήρων (ντίζελ βενζίνη και ηλεκτρικό).

Η ξεχωριστή αισθητική του Citroen C4 C-Cross κάνει τα μάτια εκείνων που το αντικρίζουν να λαμπυρίζουν και να ανοίγουν από έκπληξη, μιας και αποτελεί μια ωδή στη διαφορετικότητα των πολλών crossover που υπάρχουν στην αγορά. Όμως, το κομμάτι της σχεδίασης και των λοιπών χαρακτηριστικών του μοντέλου θα τα αναλύσουμε παρακάτω. Εμείς δοκιμάσαμε την έκδοση με τον αποδοτικό κι ικανό πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 130 ίππους, ο οποίος προσφέρεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Το νέο μοντέλο της Citroen είναι διαθέσιμο με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στη βασική έκδοση Feel με τον 1.2 PureTech των 100 ίππων, ξεκινάει από τα 17.950 ευρώ, με τον εξοπλισμό να ικανοποιεί και με το παραπάνω μιας και περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, τα συστήματα προειδοποίησης σύγκρουσης, διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματα φώτα, οθόνη αφής 10 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κ.α. Αντίστοιχα η βασική έκδοση πετρελαίου 1,5 BlueHDi με τους 110 ίππους ξεκινάει από τα 20.200 ευρώ, ενώ η ισχυρότερη έκδοσή του κοστίζει από 25.200 ευρώ και προσφέρεται με standard το αυτόματο κιβώτιο, στο επίπεδο εξοπλισμού Feel Pack. Ο οδηγός έχει λοιπόν στη διάθεσή του, ότι διαβάσατε στην έκδοση Feel, συν: ηλεκτρικό χειρόφρενο αυτόματης λειτουργίας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών, προβολείς LED, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, προβολείς ομίχλης LED με λειτουργία cornering light, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, κ.α. Η κορυφαία όλων είναι η έκδοση Shine Pack, που με τον κινητήρα πετρελαίου 130 ίππων κοστίζει από 28.350 ευρώ και επιπρόσθετα περιλαμβάνει: adaptive cruise control, αυτόνομη πέδηση έως τα 140 χλμ./ώρα, blind spot detection, ζάντες 18 ιντσών και πολλά ακόμα.

Εντυπωσιάζει με τη διαφορετικότητά του!

Οι σχεδιαστές του Citroen C4 C-Cross κατόρθωσαν να αποδώσουν την αντισυμβατικότητα που είχαν στο μυαλό τους, συνδυάζοντας σχεδιαστικά τερτίπια από διάφορες κατηγορίες. Στο C4 C-Cross βλέπουμε την πρακτικότητα ενός hatchback, να σμιλεύεται άρτια με τα χαρακτηριστικά και τις ικανότητες ενός SUV. Σε επίπεδο διαστάσεων, το C4 C-Cross έχει μήκος 4.360 χλστ., πλάτος 1.834 χλστ. και γενναιόδωρο μεταξόνιο στα 2.670 χλστ., νούμερο που μεταφράζεται σε άνετους χώρους επιβατών. Ένα ακόμα δυναμικό χαρακτηριστικό του C4 C-Cross είναι η σεβαστή απόσταση από το έδαφος των 156 χλστ., που εξασφαλίζει άνετες διαδρομές σε βατούς χωματόδρομους. Αξιοπρόσεκτα σημεία είναι η επιθετική μάσκα, τα διπλά φώτα LED με γραφικά σχήματος «V», τα οποία ενώνονται με τη γρίλια χρωμίου, που ξεκινά από τις αψίδες του εμβλήματος της Citroen. Το μυώδες καπό είναι ανάγλυφο, όπως και το επιβλητικό C5 Aircross, ενώ ο προφυλακτήρας έχει μοντέρνο σχεδιασμό με τις εισαγωγές αέρα να διακοσμούν την προστατευτική ποδιά. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με τα ιδιόμορφα φωτιστικά σώματα, αλλά και με το χωρισμένο σε δύο επίπεδα, παρμπρίζ, το οποίο κάποιους ίσως τους ενοχλήσει στο κομμάτι της ορατότητας.

Μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό

Ο μοναδικός σχεδιασμός του Citroen C4 C-Cross συνεχίζεται και στην όμορφη και λειτουργική του καμπίνα. Ωστόσο, το κυριότερο χαρακτηριστικό της είναι η προσφερόμενη άνεση, που ενισχύεται από τα πολύ αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort. Από εκεί κι έπειτα, στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων (συμβατό με τις τεχνολογίες Apple CarPlay & Android Auto), μέσω της οποίας ελέγχονται κι άλλες παράμετροι του αυτοκινήτου. Το καλό είναι πως για τον χειρισμό του κλιματισμού υπάρχουν και φυσικά χειριστήρια (μπορείτε βέβαια να ελέγξετε τον κλιματισμό κι από την οθόνη), κάτι που ενισχύει την πρακτικότητα. Για την πληροφόρηση του οδηγού έχει τοποθετηθεί μια οθόνη TFT 5,5 ιντσών, αντί για τον κλασικό πίνακα οργάνων, αλλά και head-up display (στην έκδοση της δοκιμής μας), που προβάλει έγχρωμα όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Στο κατώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται και μια μεγάλη θήκη για ασύρματη φόρτιση κινητού.

Σε επίπεδο κατασκευής, δεν πρόκειται να έχετε το παραμικρό παράπονο, μιας και τα υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακά και ποιοτικά, με τη συναρμογή να μην επιδέχεται κριτικής. Όλα είναι σωστά τοποθετημένα εκεί που θέλει ο οδηγός, ο οποίος θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει χάρη στο μεγάλο εύρος ρυθμίσεων του καθίσματος του. Οι Γάλλοι σχεδιαστές φρόντισαν και για τη διασκέδαση του συνοδηγού, καθώς έχουν τοποθετήσει μια ειδική υποδοχή για το tablet του. Ακριβώς από κάτω υπάρχει ένα συρτάρι, αλλά και το κλασικό ντουλαπάκι. Γενικότερα στο C4 C-Cross υπάρχουν 16 θήκες αποθήκευσης αντικειμένων συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων. Οι επιβαίνοντες του Citroen C4 C-Cross θα βολευτούν άνετα, ακόμα και τρία άτομα στις πίσω θέσεις. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια ικανοποιεί και με το παραπάνω, όπως επίσης και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων με το διπλό δάπεδο και το τετραγωνισμένο σχήμα. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων ο διαθέσιμος χώρος φτάνει τα 1.250 λίτρα.

Μοτέρ διαμάντι

Κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ο εγνωσμένης αξίας 1.5 BlueHDi των 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Σε ότι αφορά τη λειτουργία του, αυτή είναι εξαιρετικά πολιτισμένη, τραβώντας ευχάριστα από χαμηλά, με τον οδηγό να εξαργυρώνει την πλούσια ροπή από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Στην καθημερινή κίνηση, με τον οδηγό να μην «στίβει» το γκάζι ο θόρυβος κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα (στο ρελαντί, το χαρακτηριστικό κροτάλισμα λόγω diesel, ίσα που το ακούς σαν ψιθύρισμα) και μόνο στο σανίδωμα του γκαζιού θα τον ακούσετε. Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., τελική ταχύτητα 206 χλμ./ώρα και μέση εργοστασιακή κατανάλωση 4,6 λτ./100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κατά τις μέρες της δοκιμής μας, στο trip computer δεν είδαμε περισσότερα από 6,6 λτ./100 χλμ. Βέβαια, σημαντική βοήθεια για την επίτευξη μιας καλής κατανάλωσης υπάρχει από το αυτόματο 8άρι κιβώτιο που φροντίζει πάντα για την κατάλληλη σχέση, ώστε ο κινητήρας να βρίσκεται πάντοτε στο ωφέλιμο εύρος λειτουργίας. Οι σχέσεις διαδέχονται η μια την άλλη με χαρακτηριστική άνεση, που οι επιβαίνοντες δύσκολα θα καταλάβουν την αλλαγή. Βέβαια σε πιο σβέλτους ρυθμούς (τότε θα επιλέξετε τα τοποθετημένα πίσω από το τιμόνι και σωστά σε μέγεθος paddles) θα θέλαμε οι αλλαγές να πραγματοποιούνται ελαφρώς πιο γρήγορα και ειδικότερα στα κατεβάσματα. Οι εκπομπές CO2 είναι 122 γρ./χλμ. κι έτσι το C-Cross 1.5 BlueHDi απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.

Προτεραιότητα στην άνεση

Το Citroen C4 C-Cross θέτει ως προτεραιότητά του την άνεση των επιβατών του, σε συνδυασμό με την ασφαλή οδική συμπεριφορά. Η ανάρτηση με τα γνωστά πλέον υδραυλικά στοπ της (Progressive Hydraulic Cushions) απλά αδιαφορεί για το τι κακοτεχνίες θα συναντήσει το C4 C-Cross στο διάβα του, μιας και φιλτράρει τα πάντα, αφήνοντας ατάραχους τους επιβάτες.

Συνδυαστικά με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης θα απολαμβάνετε άνετα και ξεκούραστα ταξίδια στην εθνική οδό και μάλιστα με σβέλτες ταχύτητες στο κοντέρ. Σε αυτό βοηθάει κι η ηχομόνωση η οποία αφήνει εκτός καμπίνας αεροδυναμικούς θορύβους κάνοντάς σας να πατάτε λίγο πιο βαθιά το δεξί πεντάλ. Η καλή εντύπωση από την οδική συμπεριφορά του C-Cross θα συνεχιστεί κι όταν περάσετε στο επαρχιακό δίκτυο. Το ημίψηλο crossover δεν θα σας αρνηθεί την πίεση στις στροφές, από τις οποίες θα περάσει με άνεση, αλλά με ελαφρώς τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος. Κάτι άλλωστε απόλυτα φυσιολογικό τόσο λόγω της απόστασης από το έδαφος, όσο και της φιλοσοφίας λειτουργίας της ανάρτησης. Αν θέλετε να στρίψετε, σας προτείνουμε να επιλέξετε το Sport, από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal & Sport). To Sport κάνει πιο άμεσο το πεντάλ του γκαζιού, που σημαίνει ότι με λίγο «άσε – πάτα» θα σας επιτρέψει να ελέγξετε την υποστροφή, όταν εμφανιστεί υπό πίεση. Αν τώρα το παρακάνετε, το ESP θα πει Stop και θα επαναφέρει την τάξη. Βέβαια ακόμα και στο όριο το Citroen C4 C-Cross είναι αρκετά φιλικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, αυξάνοντας το αίσθημα εμπιστοσύνης στο χειριστή του. Τέλος τα φρένα είναι δυνατά, αποτελεσματικά κι ανθεκτικά ακόμα και έπειτα από παρατεταμένη λειτουργία.

Τι επίγευση μας άφησε;

Αν αποφασίσετε να αποκτήσετε το Citroen C4 C-Cross θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ότι θα είστε στο επίκεντρο της προσοχής, λόγω της ξεχωριστής εμφάνισής του. Όμως ανεξάρτητα από το φαίνεσθαι, το γαλλικό μοντέλο τα πάει και καλά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Αποδεικνύεται άριστη επιλογή για όσους θέλουν να έχουν στην κατοχή τους ένα νεανικό αυτοκίνητο, με μπόλικη τεχνολογία και άφθονη άνεση κατά τις μετακινήσεις τους.

(+) Σχεδίαση, πρακτικότητα, εργονομία, απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, άνεση, απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

(-) Ορατότητα προς τα πίσω

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
Αυτόματο 8 σχέσεων
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
131/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
206
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
122
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον με Progressive Hudraulic Cushions
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος Άξονας με Progressive Hudraulic Cushions
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.360
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.525
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.324
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.200 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 PS
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS Hybrid
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 48V Hybrid 180hp 4WD 7DCT
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 2WD 129 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mazda3 HB Skyactiv-X 2.0 λτ. 186 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes CLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Renault Scenic 1.3 TCe 140 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Δοκιμή Opel Mokka-e 136 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store