Δοκιμή Dacia Duster 1.3 TCe 150 hp EDC

H Dacia έχει ανέβει πολύ τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα, όπου τα μοντέλα της φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Μεταξύ αυτών το Duster αποτελεί μια δημοφιλή και σταθερή αξία, αφού είναι με διαφορά η πιο οικονομική πρόταση αγοράς στα μικρομεσαία SUV, έχοντας παράλληλα και άλλα όπλα στη φαρέτρα του (ευρυχωρία, κινητήρες, εκτός δρόμου δυνατότητες κ.λπ.).

Στην κορυφή του ενδιαφέροντος βρίσκεται αναμενόμενα το Duster με τον κινητήρα διπλού καυσίμου 1.0 TCe 100 LPG, αφού με τιμή που εκκινεί από 22.580 ευρώ είναι ο ορισμός του value for money. Το ντίζελ 1.5 dCi 110 hp ξεκινά από 25.750 ευρώ και είναι το μόνο που διατίθεται σε εκδόσεις με τετρακίνηση. Στην ανώτερη κλίμακα από πλευράς ισχύος, βρίσκεται το αυτοκίνητο της δοκιμής. Πρόκειται για το Duster 1.3 TCe 150 hp EDC Journey, με κόστος αγοράς στις 27.540 ευρώ.

Εκσυγχρονισμένη εμφάνιση

Εδώ και λίγο καιρό όλα τα αυτοκίνητα της Dacia «φιγουράρουν» με τα νέα σήματά τους, μαζί με ορισμένες ακόμα μικροαλλαγές. Έτσι και το φρεσκαρισμένο Duster ξεχωρίζει αμέσως για τη νέα μάσκα με το σήμα «DC» στο κέντρο, το οποίο κοσμεί και το κέντρο των ζαντών, την ώρα που στο πίσω μέρος συναντάμε ολογράφως το όνομα της εταιρίας, σε γραμματοσειρά ανάλογη του μονογράμματος. Το λογότυπο «DUSTER» έχει γίνει πολύ πιο διακριτικό και από το πλαίσιο της πινακίδας μεταφέρθηκε σε αυτοκόλλητο (αυτό ξενίζει κάπως) χαμηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Νέο είναι και το όμορφο χακί χρώμα Lichen Khaki, που συνδυάζεται με γκρι ράγες οροφής και πλαστικά προστατευτικά, τονίζοντας περεταίρω το off road παρουσιαστικό του Duster.

Ευρύχωρο εσωτερικό με μικροαλλαγές

Μικρής έκτασης αλλαγές συναντώνται και στο εσωτερικό του Duster. Αυτές αφορούν το νέο λογότυπο της μάρκας στο τιμόνι και τους παραλληλόγραμμους αεραγωγούς, αντί των στρογγυλών που υπήρχαν ανέκαθεν στο Duster. Κατά τα λοιπά, ο θάλαμος των επιβατών του ρουμάνικου SUV με τις γαλλικές καταβολές παρέμεινε ως είχε. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η εύχρηστη, απλή και ευανάγνωστη οθόνη των 8 ιντσών, χωρίς πολλά μενού -υπομενού και ένα σωρό, περιττά πολλές φορές εικονίδια. Ο οδηγός κάθεται ψηλά στο αναπαυτικό κάθισμα και βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση, όμως θα ήταν επιθυμητή λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη. Τα διάφορα χειριστήρια προσφέρουν πολύ καλή εργονομία και είναι εκεί που πρέπει, ενώ και ο πίνακας οργάνων με το αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο μαζί με την οθόνη του trip computer στο κέντρο είναι απλά και κλασικά.

Στα πλεονεκτήματα του Duster ανήκει και η ευρυχωρία του. Οι εμπρός επιβάτες νιώθουν άνετα, όπως και αυτοί στο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει αρκετό πλάτος, αέρας για το κεφάλι και τα πόδια. Ευρύχωρο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ με το τετραγωνισμένο σχήμα, το μεγάλο άνοιγμα και τα 478 λίτρα χωρητικότητας. Από πλευράς ποιότητας υλικών, τα σκληρά πλαστικά ικανοποιούν περισσότερο με τη γεροδεμένη τους συναρμογή, παρά για την υφή και όψη τους.

Του ταιριάζει τέλεια το σύνολο 1.3 TCe 150 hp EDC

Το μηχανικό αυτό σύνολο με το turbo, τη γεμάτη δύναμη των 150 ίππων και 250 Nm ροπής, συν το αυτόματο 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, ταιριάζουν πολύ αρμονικά στο αμάξωμα του Duster. Ο 1.3 TCe αποδίδει γραμμικά από τις χαμηλές έως τις υψηλές στροφές, εμφανίζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά λόγω του ότι η ροπή αποδίδεται από τις 1.750 σ.α.λ. και είναι σε θέση να επιταχύνει γοργά σε κάθε πίεση του δεξιού πεντάλ, το ελαφρύ αμάξωμα των 1.263 κιλών. Όσοι θέλουν πιο ήπια δύναμη για την πόλη κυρίως, τότε θα πατήσουν το διακόπτη Eco. Η απόκριση είναι λιγότερο έντονη (αυτό ίσως αρέσει σε κάποιους στις αστικές διαδρομές), ενώ οι ταχύτητες αλλάζουν πιο γρήγορα για να λειτουργεί το μοτέρ σε όσο το δυνατόν πιο χαμηλές στροφές. Με το Eco ενεργοποιείται αυτόματα και το start/stop του κινητήρα, το οποίο παρόλο που δεν έχει κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση (π.χ. mild hybrid), λειτουργεί πολιτισμένα, χωρίς να ενοχλεί με τη «μιζιά».

Στα θετικά γνωρίσματα του μοτέρ ανήκει ακόμα η ραφιναρισμένη του λειτουργία λόγω των 4 κυλίνδρων, όπως και ο χαμηλός θόρυβος που περνά διακριτικά στην καμπίνα, ακόμα και όταν ο 1.3 TCe φτάνει τις υψηλές στροφές. Εύσημα παίρνει και το EDC κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς στην κανονική λειτουργία οι σχέσεις μετάδοσης αλλάζουν ομαλά και άμεσα στις στροφές που πρέπει. Επιπλέον, με τη χειροκίνητη λειτουργία μέσω του λεβιέ (πάνω για κατέβασμα και κάτω για ανέβασμα ταχύτητας) οι αλλαγές πάλι γίνονται γρήγορα και δίχως κομπιάσματα, ακόμα και αν χρειαστεί να γίνουν δύο απανωτά κατεβάσματα (π.χ. από 6η σε 4η). Εάν είχε και paddles στο τιμόνι για περισσότερη ευκολία, τότε θα έπαιρνε 10 με τόνο. Όσο για την κατανάλωση, μια μέση τιμή σε φυσιολογικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,6 λτ./100 χλμ. Αν «παρασυρθεί» λίγο ο οδηγός από το γλυκό γκάζι του 1.3 TCe 150 hp, μπορεί να ανέβει εύκολα στα 8,5-9,0+ λτ./100 χλμ. Οπότε χρειάζεται λίγη σύνεση στο πάτημα του γκαζιού και γιατί όχι, το Eco για την πόλη.

Ξεκούραστα χιλιόμετρα σε κάθε διαδρομή

Το Duster ανέκαθεν αποτελούσε ένα αυτοκίνητο με κατάλληλα σεταρισμένες αναρτήσεις για τους… ελληνικούς δρόμους. Το μικρομεσαίο SUV «αδιαφορεί» για το αν οι τροχοί του περνούν από λακκούβες και λοιπές ανωμαλίες των δρόμων, αφού οι αυξημένες διαδρομές των αμορτισέρ και τα ψηλού προφίλ ελαστικά (215/60 R17) συμβάλλουν στο φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, αλλά και στις χωμάτινες περιπλανήσεις. Επίσης, το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι διευκολύνει στους ελιγμούς, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα κάνουν πιο ξεκούραστη την οδήγηση.

Στις ευθείες των εθνικών οδών, το Duster 1.3 TCe 150 hp εμφανίζεται σταθερό, είναι σίγουρο, το τιμόνι του έχει το απαραίτητο σφίξιμο και γενικότερα δεν φοβίζει σε πιο γρήγορους ρυθμούς που αναπτύσσει και διατηρεί με μεγάλη ευκολία. Σε κανονικές ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα (σχεδόν 2.600 σ.α.λ. με 6η) ταξιδεύει πολύ ξεκούραστα και ευθύβολα. Περνώντας σε δρόμους με στροφές, οι κλίσεις που παρουσιάζει το ψηλό του αμάξωμα είναι λογικές, ενώ η αρκετή δύναμη του κινητήρα μεταφέρεται ομαλά από τους εμπρός κινητήριους τροχούς στην άσφαλτο. Οι πιο απαιτητικοί θα θελήσουν περισσότερο βάρος από το τιμόνι και καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ των φρένων με τη νεκρή διαδρομή, όπως και περισσότερη απόδοση υπό έντονη πίεση, λόγω των ταμπούρων στον πίσω άξονα.

+ Δύναμη και λειτουργία κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων, επιδόσεις, εξωτερικός σχεδιασμός, ποιότητα κύλισης, άνεση ανάρτησης, χώροι για επιβάτες και αποσκευές

– Ελαφρύ τιμόνι στις στροφές, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6 EDC
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/5.250 - 6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.700 - 3.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
199
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
141
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
98,7
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 280x24 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα 9 ιντσών
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.341
Πλάτος (χλστ.)
1.804
Ύψος (χλστ.)
1.693
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.673
Βάρος (κιλά)
1.263
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
478
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
71%
Ασφάλεια παιδιού
66%
Ασφάλεια πεζού
56%
Επικουρικά συστήματα
37%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.540 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store