Δοκιμή Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 PS LPG

Η Dacia είναι μια μάρκα που έχει αλλάξει άρδην την εικόνα της, γεγονός που έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό, το οποίο έχει φέρει τα μοντέλα της στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στην Ευρώπη. Η αρχή έγινε με το δημοφιλές Dacia Duster και συνεχίστηκε με το τρίτης γενιάς Sandero στις εκδόσεις Streetway και Stepway, όπως είναι αυτή που δοκιμάζουμε.

Το νέο Dacia Sandero Stepway ξεχωρίζει με τη φρέσκια παρουσία του, τη βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής και τις αναβαθμισμένες τεχνολογίες ασφαλείας και συνδεσιμότητας. Το πλέον ανταγωνιστικό του στοιχείο είναι ο κινητήρας διπλού καυσίμου με το χαμηλό κόστος κατανάλωσης (με το υγραέριο) και την αυξημένη αυτονομία, χάρη στα δύο ρεζερβουάρ. Το Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG είναι διαθέσιμο σε δυο εξοπλιστικές εκδόσεις (Life & Style), με τιμή από 15.080 ευρώ. Η πιο πλήρης Style κοστίζει 1.100 ευρώ παραπάνω (16.180 ευρώ), αλλά ενσωματώνει επιπλέον από την αρχική Life σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και πίνακα οργάνων με οθόνη LCD.

Ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο

Αυτό που μας έκανε εντύπωση τις μέρες δοκιμής του Sandero Stepway είναι τα βλέμματα που συγκέντρωνε στο πέρασμά του, αλλά και το πλήθος των ερωτήσεων που δεχτήκαμε για το μικρό crossover της Dacia. Σε αυτό σίγουρα συμβάλλει η ολοκληρωτικά αναβαθμισμένη εμφάνιση του, με τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία του να εντοπίζονται στα γραφικά των LED φωτιστικών στοιχείων τόσο εμπρός, όσο και πίσω, θυμίζοντας λίγο Lamborghini Urus. Ο μυώδης χαρακτήρας του Sandero Stepway ενισχύεται από τις ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο, με μήκος 4.099 χλστ. (+10 χλστ.), πλάτος 1.848 χλστ. (+115 χλστ.) και μακρύτερο μεταξόνιο κατά 15 χλστ. στα 2.604 χλστ.! Σημαντική είναι όμως κι η απόσταση από το έδαφος των 201 χλστ. (174 χλστ. με φορτίο), νούμερο αυξημένο κατά 41 χλστ. συγκριτικά με το Sandero Streetway.

Άνετη καμπίνα διευκολύνει την καθημερινότητά σας!

Σημαντική δουλειά έχει επιτελεστεί και στην καμπίνα, μιας κι οι άνθρωποι της μάρκας τη φρόντισαν δεόντως. Τα υλικά που την απαρτίζουν είναι σκληρά στην αφή, αλλά στιβαρά και συνδυαστικά με την πολύ καλή συναρμογή υπόσχονται ότι θα αντέξουν στη χρήση. Έξυπνη κίνηση που ενισχύει την αίσθηση ποιότητας είναι η υφασμάτινη φάσα που διατρέχει το ταμπλό, ενώ το ίδιο υλικό εφαρμόζεται και στα υποβραχιόνια των εμπρός θυρών. Στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας βρίσκουμε την οθόνη των 8 ιντσών του infotainment Media Nav με σύστημα πλοήγησης, ασύρματη σύνδεση smartphone μέσω των πρωτοκόλλων Android Auto & Apple Car Play κ.α. Ακόμα ένα στοιχείο που εντυπωσιάζει στην περίπτωση του Sandero Stepway είναι η ενσωμάτωση σύγχρονων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, όπως η αυτόνομη πέδηση και το hill assist, που αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια.

Ακόμα ένα δυνατό χαρτί του Dacia Sandero Stepway είναι η προσφερόμενη ευρυχωρία, μιας και τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν χωρίς την παραμικρή παραχώρηση. Ο αέρας για το κεφάλι και τα γόνατα των πίσω ικανοποιεί και με το παραπάνω, όπως κι ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων. Το εξαιρετικό είναι πως το ρεζερβουάρ του υγραερίου των 40 λίτρων βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και δεν μειώνει τον προσφερόμενο χώρο.

Κινητήρας που απογειώνει το value for money

Τα μοντέλα της Dacia και εν προκειμένω, το Sandero Stepway, στοχεύει στο να προσφέρει το μέγιστο value for money, τόσο σε επίπεδο αγοράς, όσο και στην συνύπαρξη με το χρήστη. Το στοιχείο που επιβεβαιώνει την παραπάνω πρόταση είναι ο κινητήρας διπλού καυσίμου των 100 ίππων και 170 Nm ροπής, όταν το μοτέρ καίει υγραέριο. Αν ο οδηγός επιλέξει την καύση βενζίνης (μέσω του διακόπτη που βρίσκεται αριστερά του τιμονιού) η ισχύς του κινητήρα ανέρχεται στα 91 άλογα και στα 160 Nm η ροπή. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,9 δλ. και η τελική ταχύτητά του φθάνει τα 173 χλμ./ώρα με τη χρήση βενζίνης και τα 177 χλμ./ώρα με το LPG.

Κατά τη λειτουργία του το 3κύλινδρο μοτέρ διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη λειτουργία του κι ελάχιστοι κραδασμοί θα περάσουν στην καμπίνα, ενώ απαρατήρητη περνάει η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο. Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη Dacia αγγίζει τα 5,8 – 6,0 λτ./100 χλμ. με βενζίνη και τα 7,4 – 7,7 λτ./100 χλμ. με LPG. Για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, έχουμε και λέμε: 130 – 135 γρ./χλμ. (βενζίνη) και 114 – 119 γρ./χλμ. (LPG). Σε πραγματικές συνθήκες κίνησης κι όπως διαπιστώσαμε κατά τη δοκιμή μας, η μικτή κατανάλωση υγραερίου έφτασε τα 8,5 λτ./100 χλμ., ενώ κινούμενοι αποκλειστικά με βενζίνη «κάψαμε» 6,7 λτ./100 χλμ.  Κι ως εργοστασιακό υγραεριοκίνητο το Sandero Stepway μπαίνει χωρίς τον παραμικρό περιορισμό στο δακτύλιο της Αθήνας.

Ευχάριστη οδηγική εμπειρία

Το Dacia Sandero Stepway σου κάνει ξεκάθαρο από τα πρώτα μέτρα, ότι προτεραιότητα θέτει την άνεση. Αυτό επιτυγχάνεται με το αντίστοιχο set up της ανάρτησης που απορροφά επιτυχώς τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος και μόνο οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα ενοχλήσουν τους επιβαίνοντες. Από εκεί κι έπειτα οι κλίσεις στις στροφές είναι λογικές για την κατηγορία, αλλά και για την απόσταση από το έδαφος που έχει το Sandero. Βέβαια σε καμία των περιπτώσεων δεν τρομάζουν, αφού η κίνηση του αμαξώματος παραμένει αμετάβλητη, ενώ κι η πρόσφυση είναι αρκετή. Στο όριο, η υποστροφή δηλώνει πρώτη την παρουσία της, ωστόσο είναι κάτι που εξομαλύνεται εύκολα, με «άσε» του γκαζιού και λίγο παραπάνω τιμόνι. Το τελευταίο έχει αργή επαναφορά, μέτρια πληροφόρηση και σίγουρα δεν εμπνέει κάποιον για να κινηθεί γρήγορα.

Ωστόσο, το μικρό crossover δεν φτιάχτηκε για τέτοιου είδους χρήση. Το Sandero Stepway ικανοποιεί στο έπακρο και στον αυτοκινητόδρομο, με την κύλιση να είναι καλή και μόνο στις υψηλές ταχύτητες θα ενοχλήσουν αεροδυναμικοί θόρυβοι. Συνδυαστικά με την τεράστια αυτονομία που προκύπτει από τα δυο ρεζερβουάρ, το κάνουν ιδανικό σύντροφο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Όσο για τα φρένα, αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω κι έχουν καλή αίσθηση κι απόδοση. Τέλος, θα ικανοποιήσει κι όσους θέλουν να κινηθούν κι εκτός ασφάλτου, χάρη και στα 201 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Βέβαια σε κάθε περίπτωση ο χειριστής θα πρέπει να έχει κατά νου πως οδηγεί ένα 2κίνητο αυτοκίνητο, με τους ανάλογους περιορισμούς.

Αξίζει η αγορά του!

Αυτό που ήθελαν να πετύχουν οι ιθύνοντες της μάρκας το κατάφεραν. Αρχικά εκμοντέρνισαν σημαντικά τη γκάμα τους, δημιουργώντας παράλληλα ένα εμφατικό crossover αυτοκίνητο που κατορθώνει να προσφέρει πολλά χωρίς να στοιχίζει. Αν σε πείσει να το αποκτήσεις, το σίγουρο είναι πως δεν θα μετανιώσεις ούτε cent από όσα θα εκταμιεύσεις.

+ Εμφάνιση, τιμή, εξοπλισμός, χώροι, αυτονομία, κατανάλωση καυσίμου, απόσταση από το έδαφος

–  Οδηγική αίσθηση, πλευρική στήριξη καθισμάτων, ελαφριά τραχύτητα κινητήρα με LPG

Καύσιμο
Βενζίνη/LPG
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
91/4.800 - 5.000 (B) 100/4.600 - 5.000 (LPG)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
160/2.100 - 3.750 (Β) 170/2.000 - 3.500 (LPG)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
173 (Β) 177 (LPG)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,8 – 6,0 (B) 7,4 – 7,7 (LPG)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
130 - 135 (Β) 114 - 119 (LPG)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
83,2 - 86,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.099
Πλάτος (χλστ.)
1.848
Ύψος (χλστ.)
1.535
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.134
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410
Αστέρια
(2)
Ασφάλεια ενηλίκου
70%
Ασφάλεια παιδιού
72%
Ασφάλεια πεζού
41%
Επικουρικά συστήματα
42%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.080 ευρώ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 140hp MHEV EDC
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Suzuki S-Cross 1.4 Hybrid 48V 2WD 6MT
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Toyota Aygo X 1.0 72 PS
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Suzuki Across Plug-In Hybrid 306hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Renault Clio 1.5 Blue dCi 100hp
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDI 120 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Δοκιμή BMW X4 xDrive30i
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store