Δοκιμή Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS Auto

Το Peugeot 308 είναι ένα αυτοκίνητο που αθόρυβα έχει κατακτήσει το αγοραστικό κοινό και όχι άδικα, αφού είναι άρτιο σε όλους τους επιμέρους τομείς, χωρίς να υστερεί κάπου συγκεκριμένα. Η γκάμα του είναι πλήρης, η τιμή του λογική και η εμφάνισή του ελκυστική. Εμείς εδώ στο Autogreeknews.gr το έχουμε δοκιμάσει και στο παρελθόν, αυτή την φορά όμως θα καταπιαστούμε με την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 BlueHDi που αποδίδει 120 ίππους και στην συγκεκριμένη περίπτωση συνεργάζεται και με το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων της γαλλικής μάρκας.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Η τιμή του Peugeot 308 για τη συγκεκριμένη διαμόρφωση μοτέρ/κιβωτίου, ξεκινά από τα 21.600 ευρώ στην έκδοση Active, ενώ η πιο πλούσια Allure κοστίζει 26.000 ευρώ και μπορεί ο υποψήφιος αγοραστής να επιλέξει 16άρες ζάντες και κάμερα οπισθοπορείας ή 17άρες ζάντες. Η πιο ακριβή όλων είναι η έκδοση GT Line που κοστίζει 27.000 ευρώ και αναδεικνύει μέσω κάποιων χαρακτηριστικών την πιο σπορ πλευρά του γαλλικού μοντέλου.

Αρέσει, όπως και αν το δεις

Λίγο καιρό πριν η Peugeot ανανέωσε το 308 χωρίς πάντως να αλλάξει δραματικά την εμφάνισή του. Οι αλλαγές ήταν περιορισμένης έκτασης και είχαν να κάνουν με την διαφοροποίηση των κατόπτρων των εμπρός φαναριών, τα ελαφρώς ανασχεδιασμένα πίσω φώτα και οι μικροαλλαγές στην εμφάνιση της μάσκας και των προφυλακτήρων. Όλες οι αλλαγές μαζί συνέθεσαν ένα πιο φρέσκο σύνολο, το οποίο όμως σεβάστηκε και το παρελθόν του μοντέλου. Έτσι, έχουμε να κάνουμε με ένα ελκυστικό σύνολο, το οποίο θα λέγαμε πως είναι αρκετά επιθετικό στο εμπρός μέρος του, ενώ πλευρικά και πίσω σε κερδίζουν οι έντονα ανάγλυφες επιφάνειες του αμαξώματος.

Μίνιμαλ και hi tech εσωτερικό

Η ανανέωση έφερε και κάποιες μικροαλλαγές στο εσωτερικό του Peugeot 308, το οποίο απέκτησε ένα νέο πάνελ που βρίσκονται τα κουμπιά για τα συστήματα ασφάλειας. Αυτό βρίσκεται αριστερά από το τιμόνι στο ταμπλό, σχετικά χαμηλά. Κατά τα άλλα η ανανέωση έφερε και νέες επενδύσεις στο σαλόνι. Και κάπου εδώ τελείωσαν οι αλλαγές για το εσωτερικό του 308. Και αυτό γιατί κατά τα άλλα, η καμπίνα παραμένει μίνιμαλ. Η κεντρική κονσόλα δεν έχει κάτι να επιδείξει σχεδιαστικά και μάλλον δείχνει πως οι σχεδιαστές ένιωσαν… αμήχανα με όλη την έλλειψη κουμπιών, η οποία είναι απόρροια της οθόνης αφής λίγο πιο πάνω, που συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ο πίνακας οργάνων i-cockpit ευανάγνωστος, αλλά η θέση οδήγησης μπορεί αν μην ταιριάξει σε όλους τους σωματότυπους. Και αυτό γιατί, προκειμένου η στεφάνη του τιμονιού να μην παρεμβάλλεται στο οπτικό πεδίου του οδηγού, θα πρέπει το τιμόνι να ρυθμιστεί πολύ χαμηλά. Αυτή είναι και η μόνη θυσία που απαιτεί το i-cockpit. Από την άλλη τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές και ο χώρος για τους επιβάτες είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας. Όσον αφορά στο πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητά του είναι στα 420 λίτρα.

Υποδειγματικό σύνολο

Ας περάσουμε όμως στην ουσία της συγκεκριμένης δοκιμής που δεν είναι άλλη από τον συνδυασμό μοτέρ και κιβωτίου. Ας ξεκινήσουμε από την παράθεση των τεχνικών χαρακτηριστικών. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 λτ. BlueHDi αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Από την άλλη έχουμε ένα κλασσικού τύπου αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ούτε CVT, ούτε διπλός συμπλέκτης. Στην πράξη, πρόκειται για έναν εξαιρετικό συνδυασμό, καθώς το κιβώτιο είναι ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές του και φροντίζει ώστε το μοτέρ να γυρνά πάντα στο ωφέλιμο πεδίο στροφών. Οι επιδόσεις μπορούν να μας δώσουν μία εικόνα, καθώς για το 0-100 χλμ./ώρα το γαλλικό μοντέλο χρειάζεται 9,5 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 196 χλμ./ώρα. Αυτό όμως που σε κερδίζει είναι η απόκριση του κινητήρα να επιταχύνει και φυσικά η ποιότητα λειτουργίας του, που είναι υποδειγματική και μόνο diesel δεν θυμίζει. Όσον αφορά στην μέση κατανάλωσή του, αυτή σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπέρασε τα 5,7 λίτρα/100 χλμ.

Εξαιρετική οδική συμπεριφορά

Οι Γάλλοι έχουν τη μαγική συνταγή όχι μόνο για την… κουζίνα αλλά και για τον δρόμο. Και αυτό γιατί το Peugeot 308 είναι εξαιρετικά στημένο και σε κάθε περίσταση θα σε αφήσει ικανοποιημένο. Είτε οδηγείς στην πόλη, είτε στον αυτοκινητόδρομο χαλαρά, είτε επιλέγεις να στρίψεις το αυτοκίνητο αναδεικνύοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, σε κάθε περίπτωση θα σε αποζημιώσει. Είναι στιβαρό και σταθερό στον αυτοκινητόδρομο, ανάλαφρο και ευέλικτο στην πόλη, άμεσο και με γενναίες δόσεις feedback στη γρήγορη οδήγηση. Το τιμόνι είναι γρήγορο, τα φρένα ισχυρά, ενώ για το κιβώτιο τα είπαμε πιο πάνω. Όσον αφορά στην άνεσή του, αυτή είναι σε αρκετά καλό επίπεδο. Δεν είναι στην κορυφή της κατηγορίας, είναι όμως κοντά σε αυτή. Και σίγουρα οι Γάλλοι μηχανικοί δικαιώνονται από τις επιλογές τους στο στήσιμο του αυτοκινήτου, ακόμη και στους κακοτράχαλους ελληνικούς δρόμους.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων Peugeot

+ Ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, χώροι, οδική συμπεριφορά, κιβώτιο, εξοπλισμός

– Θέση οδήγησης για υψηλόσωμους

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.560
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
120/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
300/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
196
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
101
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
99
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. Δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.253
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.620
Βάρος (κιλά)
1.200
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.600
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store