Δοκιμή Fiat 500 1.0 70 hp Hybrid Dolcevita

H Fiat λανσάρισε τον περασμένο Φεβρουάριο στην ανανεωμένη σειρά του ιδιαίτερα δημοφιλούς μίνι μοντέλου της, 500, το οποίο στις 22 Μαρτίου 2021 έφτασε την παραγωγή – ορόσημο των 2,5 εκατομμυρίων μονάδων στο εργοστάσιο Tychy της Πολωνίας. Τώρα, οι νέες εκδόσεις Cult, Connect, Dolcevita και Sport αναβαθμίζουν τον πολύπλευρο χαρακτήρα του 500 και ανταποκρίνονται στις διαφορετικές προτιμήσεις και ανάγκες του κοινού. Σε συνδυασμό με τις πάρα πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης και τα πακέτα εξοπλισμού, ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να διαμορφώσει το «500άρκι» όπως ακριβώς το θέλει.

Οι τιμές του «φρεσκαρισμένου» 500 ξεκινούν από τις 11.990 ευρώ (με την έκπτωση των 2.210 ευρώ) για την αρχική έκδοση Cult, ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής, το Dolcevita κοστίζει από 14.290 ευρώ. Βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το νέο 500 Dolcevita από τις υπόλοιπες εκδόσεις, είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή που εκτείνεται μέχρι τις μεσαίες κολόνες, καθώς και τα καλλιγραφικά λογότυπα «Dolcevita» στα εμπρός φτερά. Σε κάθε περίπτωση και ανεξαρτήτως έκδοσης, το 500 με το πολύ όμορφο και γεμάτο θελκτικές καμπύλες αμάξωμα των 3.571 χλστ. μήκους σου φτιάχνει τη διάθεση με το που το βλέπεις από έξω, αλλά και από μέσα.

Νεανικό και εκσυγχρονισμένο εσωτερικό

Οι καμπύλες επιφάνειες και τα στρογγυλά σχήματα αφθονούν και στο πολύ όμορφο και «παιχνιδιάρικο» εσωτερικό του 500. Νέο στοιχείο που το εκσυγχρονίζει είναι το πιο μοντέρνο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής των 8 ιντσών και το ενιαίο πλαίσιο, που έχει προσαρμοστεί με επιτυχία στην κεντρική κονσόλα του ανανεωμένου 500. Το ίδιο ισχύει και για την οθόνη TFT των 7 ιντσών του πίνακα οργάνων, όπου προβάλλονται πολλές λειτουργίες του αυτοκινήτου. Μεταξύ αυτών είναι και η ροή ενέργειας, που δείχνει πώς λειτουργεί ο κινητήρας του ήπιου υβριδικού συστήματος. Ο οδηγός του 500 κάθεται ψηλά (κάποιοι θα ήθελαν πιο χαμηλή θέση), ενώ έχει ακριβώς στη δεξιά του παλάμη τον ψηλά τοποθετημένο και εύχρηστο επιλογέα των ταχυτήτων. Ωστόσο, οι πιο εύσωμοι θα νιώσουν στρυμωγμένοι λόγω της πλατιάς βάσης του κιβωτίου ταχυτήτων. Πρόσθετο φως στην καμπίνα προσφέρει η γυάλινη σταθερή οροφή, όμως τις μέρες με έντονη ηλιοφάνεια το διχτυωτό συρόμενο κάλυμμα δεν επαρκεί για να καλύψει τα κεφάλια των εμπρός επιβατών από τις ακτίνες του ήλιου.

Στον τομέα της ποιότητας, στα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και έχουν καλή συναρμογή, με το διάκοσμο να ακολουθεί την «trendy» φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Όσον αφορά τους χώρους, ο οδηγός και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, πλην του σχετικά μικρού ωφέλιμου πλάτους. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας οι χώροι είναι περιορισμένοι για τη μετακίνηση ενήλικων ατόμων. Ικανοποιητικό κρίνεται για τα δεδομένα της κατηγορίας και το μέγεθος του αυτοκινήτου, το πορτ μπαγκάζ των 185 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.

Πολιτισμένος και οικονομικός ο 1.0 λτ. Hybrid

Κάτω από το μικρό εμπρός καπό του 500 φιλοξενείται ο νέος 3κύλινδρος 1.000άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας ισχύος 70 ίππων και 92 Nm ροπής, συνδυασμένος με ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Το BSG (Belt integrated Starter Generator) είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση, το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah. Αυτή βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης (E-Coasting) και της πέδησης (E-Breaking), χωρίς να χρειάζεται οποιαδήποτε άλλη υποστήριξη.

Στην πράξη, ο κινητήρας εκπλήσσει ευχάριστα για την ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία του, αφού στο εσωτερικό του 500 δεν περνούν δονήσεις, κραδασμοί και ενοχλητικοί θόρυβοι. Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο 6άρι μηχανικό κιβώτιο, με πολύ καλό σε αίσθηση επιλογέα. Ομαλή είναι και η λειτουργία και του Stop & Start, καθώς ο κινητήρας σβήνει και ανάβει πολύ ομαλά και χωρίς να ακούγεται «μιζιά». Το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει την ελαστικότητα και το τράβηγμα του βενζινοκινητήρα μέσω της στιγμιαίας πρόσθετης ροπής και έτσι το 500 κινείται πολύ άνετα στην πόλη. Επίσης, κρατάει σβέλτους ρυθμούς και στους αυτοκινητόδρομους, χωρίς να ζορίζεται ιδιαίτερα, χάρη και στην σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 3.300 σ.α.λ.).

Σίγουρα το μοτέρ δεν εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του, αφού ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο στοχεύει στην οικονομία και στην ευκολία στην οδήγηση. Το 500 1.0 Hybrid επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και φτάνει τα 167 χλμ./ώρα τελικής, με κατανάλωση 5,1 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 116 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Σε πραγματικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η κατανάλωση βρέθηκε στα 6,5 λτ./100 χλμ.

Εξαιρετικά εύκολο στην οδήγηση

Το 500αράκι είναι ένα αυτοκίνητο που φτιάχνει τη διάθεση στον οδηγό του (και όχι μόνο), με το που το βλέπει και μπαίνει στο εσωτερικό του. Άλλο τόσο θα το λατρέψει όταν αρχίσει να κινείται στην πόλη, μιας και το αυτοκίνητο είναι απίστευτα εύκολο στην οδήγηση και στους ελιγμούς. Οι μίνι διαστάσεις του, το ελαφρύ τιμόνι και ο κινητήρας με την θετική απόκριση, κάνουν την οδήγηση στους στενούς δρόμους «παιχνίδι». Παράλληλα, οι αναρτήσεις έχουν την κατάλληλη ρύθμιση για να φιλτράρουν τις διάφορες κακοτεχνίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, αλλά δίχως να δίνει την αίσθηση της χαλαρότητας. Αναπόφευκτα στις διαδοχικές ανωμαλίες του οδοστρώματος παρατηρείται μια νευρικότητα λόγω του κοντού μεταξονίου των 2,3 μ., αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Σε ανοιχτούς δρόμους και με σβέλτους ρυθμούς εμπνέει εμπιστοσύνη, όπως και στις στροφές όπου εμφανίζει ήπιες αντιδράσεις και είναι σε θέση να κινηθεί με ασφάλεια.

+ Σχεδιασμός αμαξώματος και εσωτερικού, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, λειτουργία Stop & Start

– Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, δύναμη κινητήρα σε πιο γρήγορους ρυθμούς, κάλυμμα ηλιοροφής, φαρδιά κονσόλα

Καύσιμο
Βενζίνη + mild hybrid
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
70/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
92/3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
13,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
167
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
5,1
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
116
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.571
Πλάτος (χλστ.)
1.627
Ύψος (χλστ.)
1.488
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.300
Βάρος (κιλά)
940
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
185
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
66%
Ασφάλεια παιδιού
49%
Ασφάλεια πεζού
53%
Επικουρικά συστήματα
27%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.290 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store