Δοκιμή Fiat 500e RED edition 118 PS

Έχουν περάσει 65 ολόκληρα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το πρώτο θρυλικό 500άρκι και 15 χρόνια από την πρεμιέρα της σύγχρονης και αναβιωμένης εκδοχής του, το 2007. Σειρά τώρα έχει η παρουσίαση της τρίτης γενιάς του ηλεκτρικού πλέον μοντέλου, ακολουθώντας την τάση της εποχής και τις περιβαλλοντικές επιταγές για μηδενικούς ρύπους. Το Fiat 500e RED edition δύσκολα θα περάσει απαρατήρητο απ’ όπου κι’ αν περάσεις. Θες το γλυκό του «φατσάκι», θες το κόκκινο λαμπερό χρώμα της φωτιάς, το σίγουρο είναι ότι θα μαγνητίσει τα βλέμματα και κυρίως αυτά του γυναικείου φύλλου.

Πονηρό βλέμμα όλο υποσχέσεις

Με τα χαρακτηριστικά «πονηρά φρυδάκια» η εξωτερική εμφάνιση σε προετοιμάζει για συναρπαστικές βόλτες στην πόλη καθώς αυτός είναι ο βασικός του χαρακτήρας. Οι μοντέρνες σχεδιαστικές γραμμές και οι καμπύλες προδίδουν αμέσως ότι είναι ένα γνήσιο 500άρι, που διαφέρει μόνο στο γεγονός ότι στη θέση του θερμικού μοτέρ, υπάρχει ένα ηλεκτρικό. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν χωριστεί σε δύο μέρη, με τα βασικά να έχουν παραμείνει κάτω από τη γραμμή του καπό. Αυτό το σχεδιαστικό τρικ, προσφέρει ένα πολύ όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, ενισχύοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Τα προεξέχοντα φλας στα εμπρός φτερά, η κλειστή μάσκα, οι χωνευτές χειρολαβές των θυρών και τα κόκκινα λογότυπα με το γράμμα e, συμπληρώνουν την θελκτική εξωτερική εικόνα, δηλώνοντας ξεκάθαρα την ηλεκτρική του ταυτότητα.

Φουλ του κόκκινου για καλό σκοπό

Ο RED είναι ένας οργανισμός που καταπολεμά καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως το Aids και ο Covid. Κάθε φορά που αγοράζεις ένα προϊόν RED, η αγορά σου ενεργοποιεί μια δωρεά στο Παγκόσμιο Ταμείο για την υποστήριξη μιας σειράς πρόληψης, θεραπείας και υπηρεσιών φροντίδας στις κοινότητες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη. To Fiat 500e RED παρουσιάστηκε στο τέλος της περασμένης χρονιάς με σκοπό να ενισχύσει αυτή την προσπάθεια. Οι διαφορές από τη «νορμάλ» έκδοση, εκτός από το προφανές χρώμα του αμαξώματος, αφορούν πολλές κόκκινες λεπτομέρειες που είναι κυρίαρχες τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό. Ξεκινώντας από έξω προς τα μέσα, το λογότυπο 500 στη μάσκα (και τη ζάντα) και το αντίστοιχο Fiat στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ είναι κόκκινα, με κυρίαρχο αυτό της έκδοσης, στα πίσω παράθυρα. Στο εσωτερικό ευχάριστη εντύπωση μας κάνει η διχρωμία των καθισμάτων οδηγού – συνοδηγού, όπου ο πρώτος θα βολευτεί, στο κόκκινο με μαύρες λεπτομέρειες και ο δεύτερος στην αντίθετη ακριβώς απόχρωση. Το πεντάλ του γκαζιού διαθέτει ανοδειωμένο κόκκινο μέταλλο, ενώ το ταμπλό και το λογότυπο στο κέντρο του τιμονιού, είναι βαμμένα στην ίδια κόκκινη απόχρωση.

Όλα τα μοντέλα RED εφοδιάζονται με ειδικό φίλτρο καμπίνας ενεργού άνθρακα για το σύστημα κλιματισμού που εξουδετερώνει τα βακτήρια σε ποσοστό μεγαλύτερο του 99,9%, αποτρέποντας την ανακυκλοφορία τους. Οι επενδύσεις των καθισμάτων, το τιμόνι και όλες οι επιφάνειες με τις οποίες έρχονται συχνά σε επαφή ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν ειδική επίστρωση, με στόχο την καταπολέμηση των βακτηρίων. Το ντουλαπάκι του συνοδηγού διαθέτει λειτουργία απολύμανσης προσωπικών αντικειμένων, το λεγόμενο Sanitizing Glove Box, όπου σε μόλις 3 λεπτά, απαλλάσσει ότι τοποθετηθεί μέσα σε αυτό από τα βλαβερά βακτήρια. Τέλος, η εταιρία προσφέρει στους κατόχους το Welcome RED Κit που περιλαμβάνει επιστολή καλοσωρίσματος, ειδικό κάλυμμα κλειδιών με αντιβακτηριακή επίστρωση και ειδικό δοχείο gel dispenser.

Πολύ καλή αυτονομία και άμεση επιτάχυνση 

Η έκπληξη όλων στο δρόμο και η πολύ συχνή ερώτηση, αν είναι ηλεκτρικό, όντας αθόρυβο, μας γεμίζει πάντα με ένα κρυφό χαμόγελο. Το μοντέλο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 87 kW, αποδίδει 118 ίππους και 220 Nm ροπής. Είναι τοποθετημένος εμπρός και μεταφέρει την κίνηση, επίσης στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 1 σχέσης, καλύπτοντας τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να είναι περιορισμένη στα 150 χλμ./ώρα για την προστασία της μπαταρίας. Πατάς και φεύγει, καθώς η επιτάχυνση είναι στιγμιαία μόλις βυθίσεις το πόδι στο πεντάλ του «γκαζιού», εγείροντας ποικίλες απορίες στους γύρω σου για το πώς ένα μίνι αυτοκίνητο φεύγει έτσι και μάλιστα χωρίς να ακουστεί το παραμικρό, εκτός από το χαρακτηριστικό «ηλεκτρικό» σφύριγμα του μοτέρ. Μιλώντας για ήχους, το νέο Fiat 500e RED ξεχωρίζει και σε μια ακόμη λεπτομέρεια που λίγοι θα προσέξουν. Κατά την εκκίνηση και όταν φτάσεις τα 20 χλμ./ώρα, ακούγεται στους περαστικούς μέσω ενός ηχείου, ένα μικρό απόσπασμα της μελωδίας που είχε γράψει ο Nino Rota για την ταινία Amarcord το 1973, του Ιταλού σκηνοθέτη Federico Fellini!

Από πλευράς κατανάλωσης σε μεικτή χρήση, πετύχαμε νούμερα κοντά στην εργοστασιακή τιμή των 14,6 kWh/100 χλμ. Για την ακρίβεια 15,6 kWh/100 χλμ. με 3 άτομα και χρήση του κλιματισμού. Ρεαλιστικά αυτό σημαίνει μια συνολική αυτονομία, περί τα 250 χιλιόμετρα από την μπαταρία ιόντων λιθίου των 42,0 kWh, έναντι των 303 χλμ. σε μεικτές συνθήκες ή 437 χλμ. σε αστικές όπως αναφέρεται στα χαρτιά. Μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 15 ώρες και 5 λεπτά σε οικιακή πρίζα σούκο AC 2,3 kW ή 4 ώρες και 15 λεπτά σε AC 11 kW. Σε 35 λεπτά μπορεί να φορτίσει από 0-80% σε ταχυφορτιστή DC 85 kW ή σε 5 λεπτά εξασφαλίζοντας περίπου 50 χιλιόμετρα κίνησης.

Εσωτερικό που σε σαγηνεύει 

Μπαίνοντας στην καμπίνα θα εντυπωσιαστείς από την απλότητα αλλά και το σύγχρονο σχεδιασμό, γεμάτο τεχνολογία, ιταλικό ταπεραμέντο και ένα πρωτοποριακό μείγμα αποχρώσεων κόκκινου-μαύρου. Η αντισυμβατική διχρωμία των εμπρός καθισμάτων, τα πατάκια RED που όμως είναι μαύρα αλλά ντυμένα κατά το 50% με δερματίνη, το ταμπλό που είναι βαμμένο με το χρώμα του αμαξώματος και οι οθόνες, θα σου φτιάξουν αμέσως τη διάθεση. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών διαθέτει πληθώρα πληροφοριών για την οδήγηση, ενώ το infotainment αφής των 10,25 ιντσών, παρέχει όλες τις γνωστές ευκολίες παραμετροποίησης  του αυτοκινήτου. Τα κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό iOS και Android μπορούν να συνδεθούν μέσω του UConnect, επιτρέποντας ασφαλέστερη χρήση κατά την οδήγηση.

Στην κεντρική κονσόλα, βρίσκουμε τα 4 κουμπιά επιλογής για τη μετάδοση της κίνησης (P, R, N, D). Ο διακόπτης του ηλεκτρικού χειρόφρενου, το περιστροφικό χειριστήριο για την ένταση του ήχου και την επιλογή των 3 οδηγικών προφίλ του e-Mode (Normal, Range και Sherpa), είναι εργονομικά τοποθετημένα στο δεξί μας χέρι. Το πρόγραμμα Normal προσφέρει τη μέγιστη δυνατή επιτάχυνση, το Range ενεργοποιείται η λειτουργία «one-pedal-drive», φρενάροντας έντονα στο άφημα του γκαζιού, ενώ το Sherpa χρησιμοποιείται όταν η διαθέσιμη ενέργεια είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα για τη μέγιστη οικονομία ρεύματος. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν επίσης χειριστήρια διαχείρισης του ηχοσυστήματος, για άμεση πρόσβαση. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 185 λίτρα.

Πανεύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση

Οι κόμπακτ διαστάσεις του θα αποδειχτούν ιδιαίτερα βολικές στις καθημερινές μετακινήσεις και ειδικά όταν έρθει η ώρα του παρκαρίσματος. Είναι πανεύκολο στην οδήγηση, ελίσσεται στην κίνηση, ενώ με τη μία αυτόματη ταχύτητα που διαθέτει (+ όπισθεν), απαλλάσσει το αριστερό πόδι και το δεξί χέρι από τις κουραστικές αλλαγές ταχυτήτων. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και η απουσία εξωτερικών θορύβων, χαρακτηρίζουν το νέο ηλεκτρικό Fiat 500, ως το απόλυτο στιλάτο αυτοκίνητο πόλης.

Το στιβαρό πλαίσιο σε συνδυασμό με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, χαρίζουν στο μικρό όχημα σταθερότητα στην ευθεία, αλλά και στις στροφές, ακόμα και σε καθεστώς πίεσης. Οι ανωμαλίες του δρόμου δεν γίνονται αισθητές, αφού φιλτράρονται επιτυχώς. Μόνο κάποιες διαδοχικές, γίνονται αντιληπτές, λόγω του κοντού μεταξονίου αλλά όχι σε ανησυχητικό βαθμό. Θα θέλαμε η ανάρτηση ιδανικά να ήταν ένα κλικ πιο μαλακή. Η γενική αίσθηση είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα ευκολοδήγητο, ελαφρύ και «μανιτζέβελο» μίνι μοντέλο, παρά το επιπλέον βάρος από τις μπαταρίες που είναι 294 κιλά. Επίσης, με τη χρήση του προγράμματος οδήγησης Normal, το φρενάρισμα δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Να σημειωθεί ακόμα, ότι η διαθεσιμότητα του ηλεκτρικού Fiat 500e RED edition όπως και όλη η σειρά 500 είναι 3 μήνες από τη στιγμή της παραγγελίας.

(+) Ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση, σχεδιασμός, επιδόσεις, ποιότητα κύλισης, απουσία θορύβου από τον κινητήρα

(-) Χώροι, τιμή

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
118
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
220
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
150
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
14,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.632
Πλάτος (χλστ.)
1.683
Ύψος (χλστ.)
1.527
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.322
Βάρος (κιλά)
1.290
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
185
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
76%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
67%
Επικουρικά συστήματα
67%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
32.450 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store