Δοκιμή Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG

Η Fiat είναι η πρώτη που το 1997 διέθεσε στην αγορά το πρώτο εργοστασιακό αυτοκίνητο CNG (Marea Bipower) και από τότε μέχρι σήμερα περισσότερα από 750.000 Fiat CNG έχουν διατεθεί στην αγορά. Το δημοφιλέστερο CNG αυτοκίνητο είναι το Panda 0.9 TwinAir 80 HP Natural Power, το οποίο συνδυάζει την οικονομία στην αγορά και στη χρήση με την πρακτικότητα και την ευελιξία.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback diesel 1.3 MTJ 95 HP

Αυτή την περίοδο το Panda με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη) πωλείται με έκπτωση στα 11.990 ευρώ (έναντι 13.250 ευρώ αρχικής), στη μία και μοναδική έκδοση Easy. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται όλα τα απαραίτητα, όπως είναι ESP, 4 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ηχοσύστημα, ρυθμιζόμενο καθ’ύψος τιμόνι κ.λπ. Να υπενθυμίσουμε ότι το Panda προσφέρεται με τους κινητήρες 1.2 λτ. 69 hp (από 11.250 ευρώ) και το ντίζελ 1.3 MTJ 95 hp (από 13.200 ευρώ το 4×2 και από 16.050 ευρώ το 4×4). Επίσης, υπάρχει και το 0.9 TwinAir 85 hp 4×4 με τιμή εκκίνησης τα 14.396 ευρώ.

Εξωτερικά το Panda CNG θυμίζει το Panda 4×4 λόγω της αυξημένης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, έτσι ώστε να προστατεύονται καλύτερα οι δεξαμενές του φυσικού αερίου που υπάρχουν κάτω από το δάπεδο.

Οικονομικός αλλά θορυβώδης κινητήρας

Την κίνηση του Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG αναλαμβάνει ο 2κύλινδρος turbo κινητήρας των 875 κ.εκ., απόδοσης 80 ίππων και 140 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ. με φυσικό αέριο ή 85 ίππων και 145 Nm ροπής στις 1.900 σ.α.λ. με τη βενζίνη. Αναμενόμενα υπάρχουν κάποιες μικρές διαφορές σε επιδόσεις αλλά όχι έντονες, αφού με το CNG το Panda επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 12,8 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 168 χλμ./ώρα, έναντι 12,0 δλ. και 170 χλμ./ώρα τελικής με τη βενζίνη.

Η λειτουργία του κινητήρα έχει βελτιωθεί σημαντικά όλα αυτά τα χρόνια αφού έχουν μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό οι κραδασμοί και οι δονήσεις που περνούν στο εσωτερικό. Ωστόσο, ο θόρυβος από το μοτέρ που φτάνει στην καμπίνα γίνεται αισθητός ειδικά όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα κίνησης. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης. Από τις μεσαίες στροφές και άνω ο κινητήρας αποδίδει καλύτερα και ανεβάζει με ευκολία ρυθμούς διατηρώντας σβέλτες ταχύτητες, συνεπικουρούμενος και από το σωστής κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων.

Δείτε ακόμη: Fiat Centoventi: Ο προάγγελος του νέου Panda

Πλεονέκτημα αποτελεί η δυνατότητα επιλογής του καυσίμου μέσω του σχετικού μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα. Έτσι ο οδηγός μπορεί να κάνει χρήση είτε της βενζίνης (35 λτ. ρεζερβουάρ) ή του φυσικού αερίου (δύο δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 12 κιλών). Όταν τελειώσει το ένα από τα δύο καύσιμα, τότε αυτομάτως γίνεται εναλλαγή. Σε πραγματικές συνθήκες μεικτής κίνησης το Panda CNG καταναλώνει 3,6 kg/100 χλμ. φυσικό αέριο, τα οποία ισοδυναμούν με 3,2 ευρώ/100 χλμ. (με τιμή CNG 0,889 ευρώ/λτ.).

Όσον αφορά τα πρατήρια φυσικού αερίου λειτουργούν 7 στην Αττική (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια, Ρέντης, Άνω Λιόσια, Κορωπί και Ηλιούπολη), 2 στη Θεσσαλονίκη (Πυλαία, Νέα Μαγνησία) και από 1 στη Λαμία, Βόλο και Λάρισα.

Ευέλικτο και άνετο στην οδήγηση

Όπως και οι υπόλοιπες εκδόσεις του Panda, έτσι και το Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG ξεχωρίζει για την άριστη ευελιξία στην πόλη και την ευκολία στους χειρισμούς. Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ενισχύει την περιμετρική ορατότητα και δίνει την αίσθηση στον οδηγό του ότι βρίσκεται σε ένα crossover. Οι αναρτήσεις αμβλύνουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να δείχνουν χαλαρές σε γρήγορους ρυθμούς τόσο σε ευθείες όσο και σε στροφές, όπου το αυτοκίνητο όταν πιέζεται εμφανίζει κλίσεις (και από τα υψηλού προφίλ ελαστικά 175/65 R15) αλλά παραμένει στην πορεία του. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά άμεσο και διευκολύνει στην πόλη, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αποτελεσματικότητά τους.

Μοντέρνο και ευρύχωρο εσωτερικό

Αντίστοιχα και το εσωτερικό είναι παρόμοιο με εκείνο των υπολοίπων Panda, εκτός από κάποιες μικρές διαφορές. Η πρώτη εντοπίζεται στον πίνακα οργάνων όπου υπάρχουν δύο ενδείξεις για την πληρότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου, μία για το βενζίνης και μία για το φυσικό αέριο. Η δεύτερη αφορά το μπουτόν για την επιλογή της βενζίνης και η τρίτη εντοπίζεται στο μικρότερο κατά 25 λίτρα πορτ μπαγκάζ (200 λτ.) λόγω της τοποθέτησης της δεξαμενής κάτω από το δάπεδο. Ωστόσο, και πάλι ο χώρος αποσκευών του Panda CNG είναι αρκετός, όπως και οι χώροι για τέσσερις επιβάτες.

Δείτε ακόμη: Επίσημο: Μόνο ηλεκτρικό το επόμενο Fiat 500

Επιπλέον, το εσωτερικό του Panda κερδίζει τις εντυπώσεις με το μοντέρνο του σχεδιασμό, τους ευχάριστους χρωματισμούς, την προσεγμένη ποιότητα και την αρκετά καλή εργονομία. Μόνο η θέση οδήγησης δεν θα βολέψει τους πιο ψηλούς και παχείς, αφού η φαρδιά κεντρική κονσόλα περιορίζει το χώρο για τα πόδια.

(+) Κατανάλωση με φυσικό αέριο, άνεση, οδική συμπεριφορά, ευελιξία, τιμή

(-) Θόρυβος κινητήρα, πολύ φαρδιά κεντρική κονσόλα

Καύσιμο
CNG - Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
875
Κύλινδροι/βαλβίδες
2/8
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
80/5.500 (85/5.500)
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/2.500 (145/1.900)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,8 (12,0)
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168 (170)
Αστική (λτ./100 χλμ.)
3,9 κιλά (5,8 λτ.)
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,6 κιλά (3,8 λτ.)
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,1 κιλά (4,5 λτ.)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
97 (125)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
87,3
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 257x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.653
Πλάτος (χλστ.)
1.643
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2300
Βάρος (κιλά)
1.080
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
200
Ασφάλεια ενηλίκου
45%
Ασφάλεια παιδιού
16%
Ασφάλεια πεζού
47%
Επικουρικά συστήματα
7%
ESP
 
Αερόσακοι
4
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.990
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Dacia Duster 1.0 TCe LPG
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes GLA 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Citroen ë-C4 C-Cross 136 PS
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Honda CR-V e:HEV AWD
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Jeep Compass 1.6 MultiJet 130 PS
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS 6MT
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Δοκιμή Mercedes A 250 e 1.33 λτ. 218 PS
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store