Δοκιμή Fiat Tipo HB 1.4 λτ. 95 hp

Το πρώτο σε πωλήσεις μικρομεσαίο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς (το α’ 6μηνο του 2019), είναι το Fiat Tipo, το οποίο απευθύνεται στο κοινό που αναζητά ένα οικονομικό σε τιμή αυτοκίνητο με έμφαση στους χώρους.

Στην αρχική του έκδοση Pop με τον 1.4 λτ. κινητήρα των 95 ίππων, το Fiat Tipo Hatchback κοστίζει από 13.990 ευρώ (με την τρέχουσα έκπτωση των 610 ευρώ). Στον εξοπλισμό του υπάρχουν όλα τα απαραίτητα, όπως είναι 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, air condition, ηχοσύστημα κ.λπ. Η αμέσως επόμενη έκδοση Lounge είναι ακριβότερη κατά 2.000 ευρώ (15.990 ευρώ), όμως δικαιολογεί τα παραπάνω χρήματα, αφού περιλαμβάνει αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ζάντες αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων και διάφορα ακόμη. Προστιθέμενη αξία αποτελούν και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης,

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές

Να υπενθυμίσουμε ότι το Fiat Tipo προσφέρεται ακόμη με τους κινητήρες πετρελαίου 1.3 λτ. 95 hp (από 15.600 ευρώ) και 1.6 MTJ 120 hp (από 20.500 ευρώ), καθώς και σε αμαξώματα σεντάν και στέισον βάγκον.

Ευρύχωρο και σύγχρονο εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του Tipo Hatchback έχει δοθεί έμφαση στους διαθέσιμους χώρους για επιβάτες και αποσκευές και στην πρακτικότητα. Ο οδηγός και ο συνεπιβάτης θα μετακινηθούν με άνεση, όπως και δύο (ή και τρία με λίγες παραχωρήσεις) άτομα στο πίσω κάθισμα, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το τετραγωνισμένο πορτ μπαγκάζ των 440 λίτρων.

Εκεί που θα μπορούσε να δοθεί περισσότερη προσοχή, είναι στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού και ειδικά στη μέτρια υφή των σκληρών πλαστικών στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες, καθώς και στις ατέλειες στη συναρμογή. Ωστόσο, το μαλακό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό, η πολύ κομψή και μοντέρνα οθόνη αφής των 7 ιντσών (στη δεύτερη έκδοση Lounge) και ο πλήρης σε ενδείξεις πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 3,5 ιντσών, αναβαθμίζουν την συνολική εικόνα στο εσωτερικό του Fiat Tipo.

Ανάρτηση με σφιχτή ρύθμιση

Το Tipo Hatchback παρουσιάζει καλά χαρακτηριστικά στο δρόμο και θα ικανοποιήσει το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται. H ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, εμφανίζοντας μια νευρικότητα στην απόσβεση, όταν οι τροχοί περνούν πάνω από συνεχόμενες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat Tipo Hatchback diesel 1.3 MTJ 95 HP

Μια πιο «χαλαρή» ανάρτηση σίγουρα θα ωφελούσε την άνεση, όμως με αυτή τη ρύθμιση το μικρομεσαίο Fiat εμφανίζεται σταθερό στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές παρουσιάζει ουδέτερες αντιδράσεις υπό πίεση με λογικές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης. Το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση έχει το απαραίτητο σφίξιμο στη θέση της ευθείας και είναι άμεσο στις στροφές, όμως εκεί η πληροφόρηση είναι μέτρια. Τέλος, τα φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς είναι αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση και έχουν άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ.

Επαρκής ο 95άρης κινητήρας

Το 1.4 λτ. 4κύλινδρο, 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 95 ίππων, το οποίο γνωρίζουμε εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της Fiat, ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στο αμάξωμα των 1.195 κιλών του 5θυρου Tipo. Η χαμηλή ισχύς αντισταθμίζεται εν μέρει από την κοντή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην αισθάνεται ότι του λείπει δύναμη στις χαμηλομεσαίες ταχύτητες, επιταχύνοντας σβέλτα στα 0-100 χλμ./ώρα (12,1 δλ.). Κάτι στο οποίο συμβάλλει το θετικό του τράβηγμα και η ελαστικότητα που παρουσιάζει από τις χαμηλές στροφές.

Σε πιο γρήγορους ρυθμούς γίνεται αισθητή η έλλειψη δύναμης, ενώ αυξάνεται και ο θόρυβος που εισέρχεται στην καμπίνα από τον κινητήρα. Σε λογικές ταχύτητες της τάξεως των 120-130 χλμ./ώρα (σχεδόν 3.600 σ.α.λ. με 6η), το μοτέρ κρίνεται επαρκές για τον χαρακτήρα και την τιμή του αυτοκινήτου. Όσον αφορά την κατανάλωση, αυτή βρέθηκε στα 7,8 λτ./100 χλμ.

Συνολικά, το Tipo 1.4 95 HP, αποτελεί μια πολύ τίμια πρόταση για το οικογενειακό κυρίως κοινό, το οποίο με λίγα χρήματα προσανατολίζεται στην αγορά ενός ευρύχωρου μικρομεσαίου αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμη: Δοκιμή Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 HP CNG

+ Σχεδίαση αμαξώματος, πρακτικότητα, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, οδική συμπεριφορά, τιμή

– Υφή σκληρών πλαστικών, δύναμη κινητήρα στις υψηλές στροφές, αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.368
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
95/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
127/4.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
185
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
132
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
158,4
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 284x22 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 251x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.368
Πλάτος (χλστ.)
1.792
Ύψος (χλστ.)
1.495
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.638
Βάρος (κιλά)
1.195
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
440
Αστέρια
(3)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
60%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
25%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.990
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Honda Jazz Crosstar e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Citroen C4 C-Cross 1.5 BlueHDi 130 PS EAT8
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 PS N Line
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή ηλεκτρικό Fiat 500 Cabrio 118 PS
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Citroen C3 1.2 PureTech 110 PS EAT6
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Honda e Advance 154 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid 225 PS
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 180 PS 48V Hybrid iMT
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Δοκιμή Jeep Renegade 4xe Limited 1.3 TB 190 hp
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμή σοκ για το νέο υβριδικό Fiat Panda
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων